Toon posts:

Access db + koppeling Palm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project moet ik een aanpassing doen op een Access 2000 database. Op zich geen probleem.

Echter, de opdrachtgever wil eigenlijk ook dat de medewerkers via hun Palm in de database kunnen werken. Nou heb ik nog nooit met een Palm gewerkt.. Iemand enig idee? Neem aan dat Access niet werkt op een Palm... :'(

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Volgens mij zijn er programma's die access db's op palm kunnen weergeven, moet je es kijken op de palmsite onder software,

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Er zijn vast dumps te maken van een Access database naar een format dat op de Palm te lezen is, maar mooi zal dit waarschijnlijk niet worden. Wat misschien het beste werkt is om de gegevens in een eenvoudige statische HTML file te dumpen, die dan op de Palm m.b.v. AvantGo wordt ingeladen.

Wat anders wordt het als je wilt dat mensen op een Palm de gegevens kunnen bijwerken om dat later te synchroniseren met een centrale database. Dat is een behoorlijk complex probleem waar ook wel standaard oplossingen voor te vinden zijn, maar die zijn niet goedkoop noch eenvoudig.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee wat zo'n standaard oplossing kan zijn?
Iemand ervaring met zo'n opdracht?

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
iAnywhere heeft daar producten voor, ook voor de synchronisatie. iAnywhere is een onderdeel van SyBase.

Ik ben er zelf ook een beetje mee bezig geweest en "I'm impressed".

Verwijderd

Ik heb weleens wat geexpirimenteerd met XTNDConnect Server ( http://www.extendedsystems.com/ESI/Products/Mobile+Data+Management+Products/Server-Based+Synchronization/default.htm ), een stuk software voor server based synchronisatie van allerlei soorten PDA's (PocketPC, Palm, EPOC), en vond het wel een mooi product.

HTH :)
Pagina: 1