Toon posts:

Hulp nodig bij casemod.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van allerlei fan configuraties geprobeerd, maar ondanks dat wordt mijn CPU onder normale omstandigheden met een digte kast zo'n 60 graden, en met open kast zo'n 45 tot 48 graden. om maar niet over een gestreste situatie te spreken.

Voor een quick review van de situatie nu: http://members1.chello.nl/s.h.lelieveld/kast.html

Als iemand goeie airflow tips heeft, zou ik dat heel graag horen.
Ik wordt er namelijk niet goed van.
Ja mijn cooler zit er goed op, dus daar hoef ik niet meer naar te kijken, en ja mijn cooler was geschikt voor deze CPU.

AMD Athlon XP 2000+ met de coolermaster DP5-7H53F

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 11:09

Glabbeek

Dat dus.

Je url doet het niet. Het moet http://members1.chello.nl/s.h.lelieveld/kast.html zijn.

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, k heb hem gewijzigd.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29
aan de achterkant bovenin een case fan die naar buiten blaast, en al die " troep" wegwerken zou genoeg moeten zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

welke blaast welke zuigt?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Het probleem is duidelijk de airflow!

Door al die kabels (die zelfs OVER je koeler lopen) wordt de luchtcirculatie afgeremt en wordt je proc dus gekoelt met z'n eigen warme lucht!

Oplossing, kabels netjes wegwerken en evt. voor en achter een casefan plaatsen :)

[edit] Ik zie dat je al casefans heb, dan alleen dus de airflow verbeteren :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

80mm outtake achterboven

kabels netjes wegwerken of rounden

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ruim eerst je zooi in je kast op.. wat een zooitje in je kast.. kabels bij elkaar binden etc..

verdere fan tips:

-pci-slot fan
-Extra fan onder je voeding blazend op je cpu
-front slot fan's voor tussen je cd-roms

zo moet je al een heeeel eind komen.. ik denk als je die zooi in je kast opruimt het al heel wat graden scheelt..

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Mischien dat het scheelt als je je flatcables een beetje bij elkaar bind. en een extra 80x80 voor outtake naast je cpu is ook geen overbodige luxe!!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Je link werkt nog niet, de link in de reply wel.
Ik zou (heb ik zelf al gedaan) een intake fan maken in de zijkant van je kast ter hoogte van de cpu. Krijgt de cpu tenminste koele lucht.

Do as I say, don't do as I do.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ook ff bij de orginele in- en outtake de roostertjes wegdremelen, die houden zo'n 60% van je flow tegen!! en echt opruimen ja

Verwijderd

Topicstarter
Boven in, onder de bovenplaat zit een out take fan (80mm) en onderin zit een intake fan (80mm die helaas niet een lekkere flow heeft.), ik zal proberen de kabels netter weg te werken zodat daar misschien wat minder invloed door ontstaat.
Ook zal ik kijken of ik nog een extra outtake kan plaatsen naast de CPU.

Ik laat van mij horen of het iets heeft uitgtehaald.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

TERING wat een zooi in je kast...mijn aanrader:
• 1 casefan voorin je kast - intake
• 1 casefan achterin je kast ten hoogte van je cpu - outtake
• Roostertjes voor de fans wegdremelen
• Rounded cables nemen voor HD en FD
Afbeeldingslocatie: http://www.recom.nl/RC-ATA10045-s.jpg
• Al je kabels uit de airflow houden van de case fans en weg van je cpukoeler

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
idd de kabels zijn idd een grote teringzooi, maar ik heb nu nog ff niet de beschikking over die mooie rounded kabels. Bovendien heb ik 4 IDE kabels lopen, (IDE1 HDD1 + DVD, IDE2 CD-RW, IDE3 HDD2 (pri raid), IDE4 HDD3 (pri raid)) en een SCSI kabel voor de ZIP + een FDD kabel, en die vervangen kost ff een paar cnten??!!??

dus ik moet ff roeien met de riemen di ik heb, en dat zijn alleen wat FAN's. 80mm en 90 mm + 1 van 120mm maar die maakt me te veel herrie op 12V en dus moet ik hem ff modden naar 7,5 of 8v

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik zou zeggen, doe het low budget (mijn manier :7 )
Ga naar je lokale electroniceshop/onderdelenhuis en vraag naar spiral wraps. deze kan je zo rond je kabels draaien. ziet er netter uit en scheel wel flow. ik ben niet in het bezit van een digicam dus ik kan geen pics post, maar die spiral wraps helpen zeker.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Is het plaatsen van een nette waterkoeling echt geen optie voor je? En zoals menig bovenstaand tweaker al heeft aangegeven: in een "opgeruide kast"zijn je temps toch wel wat lager.

Verwijderd

pfff was nou 13 euro voor zo'n rounded kabel?
en je hebt dr ook weer mooi over die je kan verkopen voor 10 euro per stuk ofzo... :7

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Op woensdag 29 mei 2002 11:14 schreef Wingman25 het volgende:
idd de kabels zijn idd een grote teringzooi, maar ik heb nu nog ff niet de beschikking over die mooie rounded kabels. Bovendien heb ik 4 IDE kabels lopen, (IDE1 HDD1 + DVD, IDE2 CD-RW, IDE3 HDD2 (pri raid), IDE4 HDD3 (pri raid)) en een SCSI kabel voor de ZIP + een FDD kabel, en die vervangen kost ff een paar cnten??!!??

dus ik moet ff roeien met de riemen di ik heb, en dat zijn alleen wat FAN's. 80mm en 90 mm + 1 van 120mm maar die maakt me te veel herrie op 12V en dus moet ik hem ff modden naar 7,5 of 8v
Die kabels kosten 10 euro per stuk. Maar als je niks doet aan je kabels krijg je je cpu temp echt niet lager.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Pak een stenly mes en round zelf je kabels.. duurt wel ff en je moet wel percies kunnen werken.. maar het helpt wel - helpt ook als je ze korter maakt.. ze zijn allemaal veel te lang

Verwijderd

Tijdelijk kun je ff die fan bovenin achterin je kast zetten. Laat die dan naar buiten blazen en zet je cpu fan op zuigen. Zo gaat de warmte voor een redelijk deel direct je kast uit.

Duw al die flatcables naar de zijkant (je kan ze een beetje vouwen) Die fan voorin je kast heeft nu namelijk geen functie. Die zit een beetje tegen die kabels aan te blazen. Dan kun je hem net zo goed eruit halen als je begrijpt wat ik bedoel.

Edit: Met een beetje mazzel kun je zelfs een 120mm fan in de achterkant zetten (ff meten + dremelen). Is nog stiller ook.

Verwijderd

yep airflow is slecht, als je kast openstaat bij een goede airflow dan zou je kast alleen maar warmer worden...

Verwijderd

ander koelblok met grotere fan op je proc plaatsen...

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 10:36 schreef Wingman25 het volgende:
Ik heb al van allerlei fan configuraties geprobeerd, maar ondanks dat wordt mijn CPU onder normale omstandigheden met een digte kast zo'n 60 graden, en met open kast zo'n 45 tot 48 graden. om maar niet over een gestreste situatie te spreken.

Voor een quick review van de situatie nu: http://members1.chello.nl/s.h.lelieveld/kast.html

Als iemand goeie airflow tips heeft, zou ik dat heel graag horen.
Ik wordt er namelijk niet goed van.
Ja mijn cooler zit er goed op, dus daar hoef ik niet meer naar te kijken, en ja mijn cooler was geschikt voor deze CPU.

AMD Athlon XP 2000+ met de coolermaster DP5-7H53F
de roosters voor je fannetjes weg halen geluid en prestatie
er kan nog een fan onder je voeding (outtake)
de koelprut weg halen van je koeler en er wat as 2 ofzo op doen
80 mm fan op je koelblok doen
zeker wat aan je kabels doen
dit moet het makkelijk doen als je dit doet zakt je temp zo 15 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die 90 mm fan geplaatst, as 3 besteld ff daarop wachten en mijn kabels geprobeerd netter weg te werken, en ik zit nu op een max temp van 51 graden. in idle stand zit ie nu op 42, ik ben al een heel stuk blijer. die 90 mm fan maken alleen wel een beetje meer herrie als die 80 mm fans.
als ik vanavond thuis ben maak ik ff 2 foto's en post ik die er wel bij.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

je kan ook proberen je kabels achter je mobo langs te laten lopen. Vind ik persoonlijk erg mooi (goedkoop ook :) )

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Rounded cables maak je zelf met een stanleymesje en wat elektra-tape. Kleurtjes genoeg, en liggen altijd in de rommelbak bij Praxis/Gamma/etcetcetc.

Kost je ongeveer een half uurtje voor die 3 kabels.
Daarnaast lijkt het me niet nodig om 4 IDE aansluitingen te gebruiken, tenzij je alles tegelijk wil aanspreken.

Ook je SCSI-kabel kun je zo minimaliseren.

Verder een extra FAN voor je koeling en dan wordt het al heel wat beter. Achterin kun je nog een grote en 4 kleintjes kwijt, en met wat dremelhulp zelfs 2 grote Fans.

Een paar mini-tie-wraps kosten ook een fluit bij dezelfde bouwmarkt in dezelfde rommelbak, en anders werkt daar ook de elektra-tape wel voor. Dan kun je al die losse elektra-kabels ook eens wegwerken.

Kortom, je hebt een spaghetti-probleem, niet zozeer een koelingsprobleem. 8-)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

je intake heeft niets om vandaan te zuigen (het zit daar voorin dicht), dus: maak een blow(job)hole(in one)

Verwijderd

kabels weg werken en mischien een andere CPU cooler want die coolermaster vind ik niet bepaald geweldig :(

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op donderdag 30 mei 2002 17:50 schreef Bootsy het volgende:
kabels weg werken en mischien een andere CPU cooler want die coolermaster vind ik niet bepaald geweldig :(
De standaard Coolermasters zijn idd niet echt geweldig. Maar bv een HHC-001 is echt wel ok hoor. Houd mijn TB1333 op 48 graden stressed (met fan op 5v!)

iRacing Profiel

Verwijderd

Gatenkaas! is nu een complete jetfighter...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 18:41 ]

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:28 schreef ispierings het volgende:

[..]

idd, hij werkt geweldig, maar wat maakt ie een lawaai, en mijn kast is nu een complete jetfighter...
en als je dan bedenkt dat ik 3 x 12 cm 4 x 8 cm 3 x 9cm fannetjes in mijn kast hebt zitten en minder geluid produceer en zeker weten een betere airflow kan ik enkel zeggen het mag wat kosten maar dan heb je ook wel wat
mensen case modden die handel
Pagina: 1