[Javascript] Value van inputtype=file leeg maken

Pagina: 1
Acties:

• kthijs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 09:31
Ellow,

Hoe kan ik met javascript de waarde van een file inputtype bestand leegmaken van een HTML form? Bij normale velden kan je gewoon form.object.value='' doen, maar bij een file werkt dit niet. Hoe moet dit?

mvg

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet, en dit is de reden:
Stel je zou mbv javascript een value van een file-textbox aan kunnen geven. Je zou hem de waarde C:/belangrijk/belangrijkefile.doc kunnen geven, en dan een form.submit(); kunnen doen. Oftewel, je zou bestanden kunnen 'jatten' van hd's zonder dat mensen het merken..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kunt nog wel steeds de gewone form.reset() gebruiken om het formulier leeg te maken.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb ooit eens gemerkt dat zodra je de action van een form wijzigd (via document.forms[].action), dit ervoor zorgd dat je file-input velden automatisch geleegd worden (uit veiligheidsoogpunt, zodra je action wijzigd, wijzigd in zekere mate je hele form)

ik meen dat dat ook direct in je webpage getoond wordt, het is dus mogelijk door de action te wijzigen en terug te zetten naar de oude waarde.
(weet overigens niet of dit geheel cross-browser functioneert)

dit reset natuurlijk wel alle file-inputs in een form

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen