Toon posts:

[J2EE] EAR-file met extra ,jar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n EAR-file een WAR.file van mijn web-project en een JAR file van mijn EJB-project zitten. Nu maak ik gebruik van externe klasses die ik in mijn ontwikkelomgeving als jar-file laat plaatsen in de Enterprise Application project. Als ik vervolgens een EAR-file exporteer bevindt de jar-file van die extra klasses zich in de root.

Deployen van de EAR-file lukt echter niet omdat mijn EJB-project de jar-file niet kan vinden. Er is een 'relatie' gelegd tussen deze twee jar-files maar blijkbaar herkent IBM Websphere dat niet.

Mijn vraag is dan ook: waar moet een extra jar-file in de EAR-file staan en hoe controleer ik of die relatie goed gelegd is. (manifest file?)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 29 mei 2002 10:29 schreef NestorY2K het volgende:
Mijn vraag is dan ook: waar moet een extra jar-file in de EAR-file staan en hoe controleer ik of die relatie goed gelegd is. (manifest file?)
Ik dacht altijd dat extra libraries voor een applicatie in de WEB-INF/lib directory terecht moesten komen en dus ook op die manier in een EAR file moeten staan. Kijk ook nog maar eens op JavaWorld voor een verhelderend artikel over J2EE packaging.

Het klinkt een beetje als een VisualAge probleem. Kun je ook handmatig die EAR file aanmaken?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• rubenspr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 13:11
Als het om een jar file gaat die alleen door de WebApp gebruikt wordt kan deze in de WEB-INF/lib directory van de webapp geplaatst worden. Als ook de EJB deze jar file gebruikt moet je zowel in de manifest file van de EJB als de webapp een referentie opnemen naar de jar file.

bv:

Class-Path: utilities.jar log4j-1.2.4.jar