Asus A7V-133-RAID en Modem

Pagina: 1
Acties:

• CyberBlaster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb dus laatst een modem in me asus a7v-133-raid geprikt, en nou beginnnen zowel m'n winXP als m'n win2000 te zeuren dat deze conflicteren met m'n mass storage controller/device ofsow....
De mass storage controller is m'n Raid-controller neem ik aan.
Ik heb in me Bios al de irq van de PCI-slot veranderd, maar dan verandert die van de Raid-controller gewoon mee.....
I don't get it....
wat doe ik fout?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je moet alleen je IRQ van de modem of je RAID controller veranderen zodat ze elkaar of iets anders niet in de weg zitten.
Soms helpt het wel een ongebruikte COM poort gewoon uit te zetten. Dan heb je weer een IRQ vrij.

Senile! Senile Oekaki

• CyberBlaster
ik verzet alleen het irq van de modem/slot waar de modem in zit, en dan verandert die van de RAID-controller gewoon mee, ook al doe ik daar niets aan.
Ik heb het modem ook al in andere slots geprobeerd, maar ik krijg hem niet aan de praat....
ik krijg ook m'n Raid-controller niet uitgeschakeld, ik heb wel alles wat met Promise begon zo ongeveer gedisabled in de bios maar dit helpt niet hard, ook uitschakelen in windows heeft geen effect....
HELP :?

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:17
Je kunt je modem eens in een ander pci slot zetten.

Zo zie ik in de documentatie dat de interrupt van bijvoorbeeld slot 2 geshared wordt met de promisse controller. Dit houdt dus in dat ze dezelfde IRQ gebruiken. Dit overzicht staat op pagina 29 van de documentatie (pdf-bestand van de Asus site).

Veel succes

Verwijderd

Wil je je Raid-controller uitschakelen dat kan allen door de bios te editen, raid-bios er uit slopen! Zet gewoon in de Device manager de mass storage...... op disabled( komt er kruis doorheen).

• CyberBlaster
Helaas, Helaas, dit heb ik dus al geprobeerd, zie 2e post....
Ik heb ook de irq's van de pci-slots al allemaal gefixed op een waarde, maar nog:
Als ik de irq van de slot waar m'n modem in zit, fixeer op bijv 11, dan verandert automagisch ook het irq van de promise controller op 11......
Dus......???
:? :? :? :? :?

• CyberBlaster
euh...niemand die mijn hiermee kan helpen?
klein schopje omdat ik nog geen antwoord had..hoop dat het niet te vervelend overkomt :p

• CyberBlaster
niemand?
Pagina: 1