Counter Strike Demos groote ?!

Pagina: 1
Acties:

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 21:05
Uhm ik heb ff vraagje over demo groote.
De ene heeft een demo groote van 10mb (ingepakt)en de andere 5 mb enz. Hoe kan dit :?
Ik heb zelf ff wat gekloot en kwam er achter dat het ook uitmaakt hoeveel je in windows hebt draaien dus irc icq msn enz. Of is dit bs?

Let me know

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Hangt onder andere van de duur van de demo enzo af... 10 mb is wel een vrij grote..

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 09:59 schreef Goldhammer het volgende:
Ik heb zelf ff wat gekloot en kwam er achter dat het ook uitmaakt hoeveel je in windows hebt draaien dus irc icq msn enz. Of is dit bs?
uhm.. klinkt inderdaad als een berg bs. Files kunnen niet ineens 5 mb kleiner worden. En daarbij, AFAIK is er geen CS demo. Er is zijn wel speelbare HL, OPFOR en TF demo's (zie http://www.3dgamers.com/games/halflife/). Waarschijnlijk zijn de 'demo's' die je gedownload hebt, demo's die mensen zelf gemaakt hebben (lees: replays) - dat zou ook het verschil ik grootte verklaren.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• SoeperKees
Maar het zijn demos van wars en die duren meestal 30 min (Co rulez) en die demos zijn allemaal verschillend van groote kijk maar op geekboys.org de ene demo is 4mb en de ander is weer 10mb en ze duren alle 2 even lang.
Toch raar ?

'Waarschijnlijk zijn de 'demo's' die je gedownload hebt, demo's die mensen zelf gemaakt hebben'

Uhm ja dat lijkt me nog al duidelijk waarom zou ik anders demos gaan kijken :?

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 10:19 schreef Goldhammer het volgende:
Uhm ja dat lijkt me nog al duidelijk waarom zou ik anders demos gaan kijken :?
Sorry, ik snapte je post niet helemaal. Ik dacht dat je het over een demo van CS had met 'demo' in de zin van een 'speelbare demonstratie versie' - niet 'demo' in de zin van een war-demo. Maar over je vraag: geen idee.. andere resolutie? betere compressie?

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ja heb ik ook mijn demos zijn over algemeen redelijk groot , voor 20 mins vaak 10 mb , terwijl er ook mensen met 5 mb zijn , kan mischien dat data verkeer de grote van de demo beinvloed

hallo

Verwijderd

Mischien is de een een HLTV demo (waarbij je dus meerdere viewpoints hebt) en de andere gewoon een CS demo van maar een persoon.

• SoeperKees
Op woensdag 29 mei 2002 10:40 schreef drogoul het volgende:

[..]

Sorry, ik snapte je post niet helemaal. Ik dacht dat je het over een demo van CS had met 'demo' in de zin van een 'speelbare demonstratie versie' - niet 'demo' in de zin van een war-demo. Maar over je vraag: geen idee.. andere resolutie? betere compressie?
lol :) ik vond je reply al zo vaag :P

HLTV is kleiner dan als je normaal opneemt. Maar daar gaat me het niet om.

Res denk ik niet maar ja wat wel :?

• SoeperKees
Op woensdag 29 mei 2002 11:35 schreef Captain_Crais het volgende:
Mischien is de een een HLTV demo (waarbij je dus meerdere viewpoints hebt) en de andere gewoon een CS demo van maar een persoon.
Nee alle 2 zijn 1st person dus....

• Epsilon
  • Laatst online: 17:31

Epsilon

uhm
ik kan je wel vertellen waar dat aan ligt

in een demo worden altijd een aantal pakketjes gezet
Het aantalpakketjes (posities van spelers, waar ze op kijken enz enz..) bepaald hoe groot de demo is, niet hoe lang hij duurt.

cl_cmrate
cl_updaterate

dat zijn de commando;s voor het aantal pakketjes
de 1e moet op een veelvoud van je FPS staan (bijvoorbeeld 50), zolang het maar minder dan 100 is, meer dan 100 heb je niks aan.

de 2e moet je zelf ff kijken waar hij op moet staan, dat ligt aan je connectie. met @home moet je iets van 30 hebben

standaard is het geloof ik 30/20
ik draai zelf op 50/30

Maar die laatste zorgt ervoor dat je demo's groter worden

btw, die demo's van geekplay zijn allemaal met een andere compressie opgeslagen, dus daar kan je het niet aan zien

• SoeperKees
k thx

• rove
  • Laatst online: 02-06-2022
Over het algemeen zit een volledige MR12 war gezipt tussen de 15 en 20 mb denk.

edit: als we uitgaan van 1 map ;)

dunno

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Op woensdag 29 mei 2002 12:25 schreef Goldhammer het volgende:

[..]

lol :) ik vond je reply al zo vaag :P

HLTV is kleiner dan als je normaal opneemt. Maar daar gaat me het niet om.

Res denk ik niet maar ja wat wel :?
Res niet, de demo registreert alles wat er gebeurt in de buurt van de speler, heeft nix met res te maken.
Pagina: 1