RH7.2 Server geeft HDA INTERRUPTS op het scherm

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 21:43
Ik heb al een tijdje een amd 450 als server thuis lopen. Het heeft alleen 2 problemen.

1. Er scrolt per dag ongeveer 15 keer een melding over het scherm "hda interrupt..........."

2. Bij het afsluiten van de pc, of reboot zegt die eerst "closing all md devices" . Dat is goed maar daarna gooit die de hele stack eruit. Eerst staat General Protection Fault. En dan komt EBP , ESP etc etc eruit. Opzicht leuk om je Processortechniek theorie (Studeer HI in Arnhem)te gebruiken, maar is dit erg en hoe komt het dat hij de cpu niet kan benaderen.

Deze fouten heb ik allebei niet in winhoos. Daar draait die goed (nou jah in zover, winhoos laat geen enge meldingen zien enzo).

Ps het ligt niet aan de harde schijf of aan het geheugen.

Alvast bedankt.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb al een tijdje een amd 450 als server thuis lopen. Het heeft alleen 2 problemen.

1. Er scrolt per dag ongeveer 15 keer een melding over het scherm "hda interrupt..........."

2. Bij het afsluiten van de pc, of reboot zegt die eerst "closing all md devices" . Dat is goed maar daarna gooit die de hele stack eruit. Eerst staat General Protection Fault. En dan komt EBP , ESP etc etc eruit. Opzicht leuk om je Processortechniek theorie (Studeer HI in Arnhem)te gebruiken, maar is dit erg en hoe komt het dat hij de cpu niet kan benaderen.

Ps het ligt niet aan de harde schijf of aan het geheugen.

Alvast bedankt.
Brakke hardware, of niet ondersteunde hardware. Welke kernelversie draai je ? Er zijn wat problemen met md en lvm support geweest.

Verwijderd

met mn amd k-6 550 liep linux al vast met instaleren.
brakke procs.
doe ik er een amd k6 233 in alles draait perfect.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Topicstarter: Wat voor chipset zit er op die mobo?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op woensdag 29 mei 2002 09:54 schreef GAEvakYD het volgende:
kun je iets duidelijker aangeven welke processor er in je systeem zit? K6-2, K6-III,K6-2+,K6-III+, anders?

• GAEvakYD
Op woensdag 29 mei 2002 11:00 schreef svdmeer het volgende:
Topicstarter: Wat voor chipset zit er op die mobo?
Welke chipset weet ik helaas niet. Weet wel dat het een chaintec mobo is. het Gaat om een amd k6-2 350.

• GAEvakYD
Niemand een idee?,

• GAEvakYD
Zo krijg je 4 reply's in een half uur. En dan niets meer

Verwijderd

Als je nou eens begon met antwoord te geven op de vragen die gesteld worden. Dus probeer te achterhalen welk mobo je hebt en welke kernelversie je hebt.

• GAEvakYD
Ow oke sorry dan.

Ik heb het effe snel nagezocht.

Het gaat om kernel 2.4.8, het mobo is een chaintec 5AGM2.
De chipsets die hier op zitten zijn een VIA 82C598 en een VIA 82C586B.

De proc is dus een AMD k6-2 350.

Hopenlijk heb ik jullie zo voldoende geinformeerd

• Zeezicht
  • Laatst online: 14-05 14:29
Heb je met hdparm je HD-snelheid soms getweaked? Dan kunnen je instellingen weleens te optimistisch zijn.
Zet de standaard instellingen terug en ga dan 1 voor 1 weer de opties instellen en kijken wat er gebeurt.
Als dit het probleem is, dan zal waarschijnlijk je DMA instelling de problemen geven voor je HD.

• GAEvakYD
Nope, niet gedaan. Heb ook al meerder schijven geprobeerd. Verschillende linux distro's niets mag baten

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Harddiskcontroller naar de tieten ?

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• GAEvakYD
Tsja, hoe kom je daar achter?

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Schijven proberen/met hdparm kloten/kabels proberen/schijven op andere plank gooien...

Legio mogelijkheden :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Pagina: 1