[apache] beperkt verkeer

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Is het mogelijk om bijv een bepaalde virual host van apache maar 500 mb dataverkeer per maand te geven en dat ie daarna automatisch blokkeerd?

Verwijderd

nee, je zou hooguit een tool kunnen bouwen die de logfile van het betreffende domein uitleest via een cronjob en bij teveel gebruik het domeinnaam blokkeren

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Okeej, dan moet ik daar maar eens een keer naar kijken 8-)

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan

Verwijderd

ik weet niet of je er wat aan hebt maar met mod_bandwidth kan je per virtualhost, directory of zelfs per file instellen wat er maximaal aan bytes per seconde gedownload mag worden. Die 500Mb per maand kan daarmee dus niet instellen maar je kan ermee wel zorgen dat een site niet al te veel traffic genereerd. Ik gebruik 'm nu twee weken en het werkt echt perfect.

Verwijderd

zo'n soort systeem als Geocities bv gebruikt - daar ben ik dus ook naar opzoek Geocities maakt gebruik van FreeBSD en dus denk daarom ook logisch dat ze Apache gebruiken..

zucht verder zoeken dan maar..

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
mod_bandwith ziet eruit alsof ik het nodig, heb....van de week maar eens proberen :D

Verwijderd

mod bandwidth heb je geen ruk aan als het gaat om dataverkeer beperkten, teminste, niet alsje praat over 500mb of een paar gb, want dan zal het klanten zeker gaan frustreren als ze maar met 2k/sec ofzo kunnen downloaden
Pagina: 1