Epox mobo wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024
Na een eerder moederbord van Epox dat 2 processoren de vernieling in heeft geholpen had ik een gereviseerd bord terug gekregen.
Alles er weer op gedaan boot piepje hoor ik dus ik denk yesss eindelijk weer aan de slag.
Maar nu blijft ie tijdens het booten hangen.
Geheugen test goed... ide goed... maar de raid array ziet ie niet..
zegt dat er geen floppy drive aan zit maar die zit er wel degelijk aan.
Het vreemde is dat dat magic health ofzo iets wel gewoon in beeld blijft werken maar voor de rest reageert ie niet.

Enig id waar het aan kan liggen

ComputerSpecs

Verwijderd

welk type EpoX?
heb je een al eens gekeken of je een bios-update kan gebruiken?

• *Dutch-Force*
heb een 8k7a+, maar als het toetsenbord niet reageert en dat hij zegt dat ie geen floppy vind gaat dat moeilijk ofniet ??

ComputerSpecs

Verwijderd

Ja daar heb je helemaal gelijk in:
gebruik je die ingebouwde RAID controller?
Zitten alle stekkertjes er goed in?

Ja en, zonder keyboard kun je ook die RAID Administrator niet in... :'(

• *Dutch-Force*
klopt, maar ik vrees dat ze me bij epox weer rommel hebben gegeven,
Dat postman dingetje geeft trouwens de code 7F aan als ie "hangt" enig idee wat dat betekent kon het niet in het boekje vinden

ComputerSpecs

Verwijderd

ah, 7F, ik zal eens ff zoeken. (ben nu niet thuis, dus boekje heb ik hier neit, maar ik doe mijn best)
Jammer dat je alweer problemen hebt met EpoX. Ik ben een heel tevreden gebruiker. Maar zo zie je, ervaringen kunnen verschillen..

Verwijderd

Hier staat ie tussen:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?Article=1544

7Fh, maar die h mag je negeren.

• *Dutch-Force*
what the fudge is dat nou weer ????
full screen logo?? heb ik nooit ingesteld

wCLEAR epa is dat bios resetten ??

ComputerSpecs

Verwijderd

Nee, is EPA niet dat Energy star Logo? :?
edit
EPA pollution preventer :)
dus toch iets met dat logo
/edit

Die Post code, zegt eigenlijk dat ie wacht totdat je F1 (resume) drukt, klopt dat?

Kun je misschien ook meer spec's geven, Type proc, geheugen, RAID array, enz, enz.

Misschien kun je ook eens testen met alleen 1 harddisk op je Mobo.

• *Dutch-Force*
er staat onder idd F1 to continue maar aangezien het toetsenbord niet reageert gaat dat moeilijk, CUP: XP2000+ die hij wel goed weergeeft, 512 DDr pc2400 corsair
Hd's 4*40 GB D740X (is niets meer mee gedaan sinds ze op het vorige Mobo hebben gezeten) in RAID 0, het vage vind ik dat ie bij het eerst bootscherm blijft hangen maar dat die magic health zooi onderin het beeld wel blijft reageren cpu temp = +/- 30C

ComputerSpecs

Verwijderd

Dat die magic health het doet is op zich niet zo vreemd, de computer reageert nog wel, maar hij wacht op je reactie (F1) maar dat kun je dus niet :(

Maar ik neem aan dat ie ook aangeeft waarom hij niet doorstart: zoiets als:
KEYBOARD error
press f1 to resume.

Als hij een floppy error geeft, kun je eens de kabels nomaals nagaan, misschien zitten ze verkeerd om. (De rode band aan de floppy kant moet altijd presies aan de andere kant zitten dan bij Harddisks)
als je even die error post, kan ik je misschien wel verder helpen.

• *Dutch-Force*
hij geeft na het doorlopen van de primaire en secundaire ide (non raid)

De floppy drive fout: 40:floppy drive not found

hij geeft geen keyboard error maar het keyboard reageert gewoon niet, bij booten lichten wel de lampjes op.

edit:

het kan natuurlijk zijn dat ie in de bios moet stoppen als er ook maar een error is maar aangezien ik niet in de bios kan , kan ik dit moeilijk uitschakelen(of bral ik nou ??)

ComputerSpecs

Verwijderd

Ok, weet je zeker dat je de ide kabel, en voeding GOED op die floppydrive hebt aangesloten (kan gebeuren :) )

en het toetsenbord.. zit ie in de goede aansluiting, ik heb hem ook wel eens in die van de muis zitten :o
Je kunt dat in elk geval proberen.
Als hij aangeeft dat het iets met je floppy is, zou ik daar dus ook het probleem zoeken. Je kunt misschien nog even een andere testen als je die tot je beschikking hebt.

• *Dutch-Force*
kzit nu effe te kijken maar ik zie dat het een twisted floppy kabel is. kan dit de problemen veroorzaken ??
keyboard zit goed, rest ook.
Als dit het niet is dan zulle we maar "weer" contact zoeken met epox

ComputerSpecs

Verwijderd

hij moet twisted zijn geloof ik :), en je moet altijd de beide uiteinden gebruiken! dus niet 1 einde en de middelste

http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?Article=1048
Kijk hier eens voor de zekerheid

Wat je net zei over de Bios (Halt at all errors)
zou kunnen, maar ja, het probleem moet toch opgelost worden.
Je zou ook nog kunnen proberen om de bios te resetten. Ik weet even niet welke jumper dat is, maar misschien weet je zelf wel hoe dat moet :), ik hoor het nog wel weer even. suc6

• *Dutch-Force*
ik zal strax weer effe verder klussen, misschien hoor je strax wel meer.
in ieder geval vast bedankt voor je hulp

ComputerSpecs

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:01
Op woensdag 29 mei 2002 10:26 schreef _Dutch-Force_ het volgende:
edit:

het kan natuurlijk zijn dat ie in de bios moet stoppen als er ook maar een error is maar aangezien ik niet in de bios kan , kan ik dit moeilijk uitschakelen(of bral ik nou ??)

Als je in je bios kan:

In de bios kan je instellen "halt on errors". Hier kan je ook kiezen voor disabelen. Verder kan je natuurlijk uit je boot order de floppy halen dus dat ie eerst boor van HD, vervolgens van CD.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 12:02 schreef bassio het volgende:

[..]

Als je in je bios kan:

In de bios kan je instellen "halt on errors". Hier kan je ook kiezen voor disabelen. Verder kan je natuurlijk uit je boot order de floppy halen dus dat ie eerst boor van HD, vervolgens van CD.
lees de draad voor je blaat >:)

hij kan NIET in de bios.

• *Dutch-Force*
Ik heb de BIOS gereset en alles effe opnieuw aangesloten en hij werkt nu, behalve de floppy drive.
Komt denk ik toch door de twisted cable.
Bedankt voor je hulp reepie

ComputerSpecs

Verwijderd

Blij dat het werkt :)
Pagina: 1