Net nieuwe PC gekocht en hier items gelezen over cpu-temp. Nu heb ik mijn oude pc ook even gecheckt en mijn P800 wordt 100!! graden (volgens hardware monitor in Bios). Ik weet niet precies welk moederbord erin zit, ben ik aan het uitzoeken. Het systeem is super stabiel, dus ik denk dat de temp aanduiding niet goed is. Suggesties waar ik naar moet kijken?
Uitzoeken welk moederbord je hebt (ben je dus mee bezig)
En dan een BIOS-update eroverheen gooien.
Heb het zelf ook gehad, scheelde bij mij 20 Graden.
Stabiel draaien kan altijd wel, ligt aan de fouttoleranttie, maar is behoorlijk slecht voor je proc.
En dan een BIOS-update eroverheen gooien.
Heb het zelf ook gehad, scheelde bij mij 20 Graden.
Stabiel draaien kan altijd wel, ligt aan de fouttoleranttie, maar is behoorlijk slecht voor je proc.
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
het fannetje kan kapot zijn, gebeurt vrij vaak bij de goedkopere OEM-fannetjes, dus die moet je zeker ff checken. maar aan je bios alleen, stel dat er 20 graden af zou gaan, 80 graden is gewoon nog ERG veel
Verwijderd
Kan ook een verkeerd aangesloten temp censor zijn, had ik ook bij een bedrijf die destijds me p3-500 in elkaar had gezet:
sensor 1: 72graden
sensor 2: 32graden
sensor 3: 30graden
Uiteindelijk bleek censor 2 de CPU te zijn, ik dacht eerst dat dat censor 1 was. waar censor 1 zit heb ik eigenlijk geen idd van, zal wel op het geheugen van mijn Diamond Viper 770 Ultra XL 175/200 zitten ofzo. Deze PC staat 24/7 aan, en is sinds 2000 niet meer gecrashed toen kwam er een van de eerste beta's van winXP op, en die liep meteen rockstable, en nu met winXP final ook nog altijd rockstable, die goeie ouwe BX
Zoland hij niet crashed vind ik alles goed, de PC is uit 1999
sensor 1: 72graden
sensor 2: 32graden
sensor 3: 30graden
Uiteindelijk bleek censor 2 de CPU te zijn, ik dacht eerst dat dat censor 1 was. waar censor 1 zit heb ik eigenlijk geen idd van, zal wel op het geheugen van mijn Diamond Viper 770 Ultra XL 175/200 zitten ofzo. Deze PC staat 24/7 aan, en is sinds 2000 niet meer gecrashed toen kwam er een van de eerste beta's van winXP op, en die liep meteen rockstable, en nu met winXP final ook nog altijd rockstable, die goeie ouwe BX
Zoland hij niet crashed vind ik alles goed, de PC is uit 1999
80 graden voor een cellie is goed te doen, maar het zal wel aan de bios liggen en kijk even of de proc. niet overclocked is, want dat zou lullig zijn, als het officieel een 1 Ghz is.
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Denk idd ook dat hij de verkeerde afleest ofzo want dat kan een P800 niet hebbe 100 graden
. Zit volgens mij ook beveiliging op de Intel processors dat hij te heet word dat het langzamer gaat draaien (aantal Mhz
) dus.
Het zal allemaal wel mee vallen
Het zal allemaal wel mee vallen
Installeer even MMB 5 of zo(motherboard monitor) en kijk wat die zegt... Misschien is je bios wel foutief of zo.
kijk ook eens of je koelblok er wel tegoei opzit, da scheelt em ook soms 40°
De P4 gaat idd een versnelling omlaag => PC wordt trager. De P!!! stopt er gewoon mee => PC crasht. De CPU gaat igg niet naar de knoppen.Op woensdag 29 mei 2002 09:11 schreef Goldhammer het volgende:
Denk idd ook dat hij de verkeerde afleest ofzo want dat kan een P800 niet hebbe 100 graden. Zit volgens mij ook beveiliging op de Intel processors dat hij te heet word dat het langzamer gaat draaien (aantal Mhz
) dus.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
ja idd dat moet je ook ff controleren. Dat kan een proc ook verneuken (ooohOp woensdag 29 mei 2002 09:19 schreef Squall-sX het volgende:
kijk ook eens of je koelblok er wel tegoei opzit, da scheelt em ook soms 40°
Is 80 graden niet veel te veel. Ik had het gevoel dat 60 graden (sensor tussen koelblok en de processor) wel echt de max is.Op woensdag 29 mei 2002 09:05 schreef vegterb het volgende:
80 graden voor een cellie is goed te doen, maar het zal wel aan de bios liggen en kijk even of de proc. niet overclocked is, want dat zou lullig zijn, als het officieel een 1 Ghz is.
VOlgens mij is 60 graden al te veel
Blender....
Verwijderd
Over beveiliging die op je proc zit:
Als je moederbord t ondersteund, gaat bij een PIII de spanning eraf als ie te heet wordt
Zie ook dit (amusante) artikeltje van Ome Tom:
http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/index.html
(En hoop tegelijk dat je dat nooit in het echt overkomt)
Als je moederbord t ondersteund, gaat bij een PIII de spanning eraf als ie te heet wordt
Zie ook dit (amusante) artikeltje van Ome Tom:
http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/index.html
(En hoop tegelijk dat je dat nooit in het echt overkomt)
Lijkt me ook. Is dan 37,78 graden Celsius. Lijkt me normaal niet?!?Op woensdag 29 mei 2002 08:59 schreef Gregole het volgende:
100°F (Fahrenheit) misschien?
Used to be Down Under... Foto gallery
Duw gewoon even je vingers tegen de koelribben.. Bij 100 graden kun je ze onmogelijk langer dan 5 seconden houden 
Maar het lijkt me ook een meetfoutje, vooral omdat het altijd al stabiel draait
Maar het lijkt me ook een meetfoutje, vooral omdat het altijd al stabiel draait
Het kan ook nog zijn (zoals hierboven al gemeld wordt) dat de heatsink wel koel is (en dus aan te raken) maar de processorcore heet is. Dit omdat de heatsink geen goed contact maaktOp woensdag 29 mei 2002 09:46 schreef BalusC het volgende:
Duw gewoon even je vingers tegen de koelribben.. Bij 100 graden kun je ze onmogelijk langer dan 5 seconden houden
Dus het hangt er even van af, hoe die temperatuur wordt gemeten.
Sorry 80 graden goed te doen? hmz een amd kan max iets van 94 graden hebben.....lijkt me niet echt normaal dat een processor zo heet wordOp woensdag 29 mei 2002 09:05 schreef vegterb het volgende:
80 graden voor een cellie is goed te doen, maar het zal wel aan de bios liggen en kijk even of de proc. niet
en dit gaat ook tenkoste van het leven van je proc.
wisdom is rarely common
100 Graden? Dat ie nog nie kapot is....
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
eiwit stolt al bij 42 graden ofzoOp woensdag 29 mei 2002 20:45 schreef sjaak250 het volgende:
Bak er een ei op
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
en koelt je processor niet goed
wisdom is rarely common
Hmm lijkt wel alsof de fan van je processorkoeler niet (goed) draait ofzo
Verwijderd
Mensen mensen toch 
Als ie echt 100 graden was zou ie nou al kapot zijn, dus dat kan je uitsluiten. Je sensor is gewoon niet goed. Ik zou idd even een BIOS flashen, en anders gewoon laten zitten.. Als ie stabiel draait is er niks aan de hand. Een ander prog helpt waarschijnlijk ook niet omdat die veelal de temperaturen gewoon uit de BIOS uitlezen. Ook al zou het koelblok er niet goed opzitten: Hij zou al lang kapot of gecrashed zijn. Dat is et dus echt niet!
Nog even over de temperaturen:
Bij AMD mogen ze maximaal 90 graden worden. Tot 60-65 is geen probleem mits ze stabiel zijn.
Bij Intel is het ongeveer hetzelfde, alleen ligt de maximumtemp zo rond de 85 graden...
Als ie echt 100 graden was zou ie nou al kapot zijn, dus dat kan je uitsluiten. Je sensor is gewoon niet goed. Ik zou idd even een BIOS flashen, en anders gewoon laten zitten.. Als ie stabiel draait is er niks aan de hand. Een ander prog helpt waarschijnlijk ook niet omdat die veelal de temperaturen gewoon uit de BIOS uitlezen. Ook al zou het koelblok er niet goed opzitten: Hij zou al lang kapot of gecrashed zijn. Dat is et dus echt niet!
Bij AMD mogen ze maximaal 90 graden worden. Tot 60-65 is geen probleem mits ze stabiel zijn.
Bij Intel is het ongeveer hetzelfde, alleen ligt de maximumtemp zo rond de 85 graden...
mischien eens proberen je koeler schoon te maken scheelt altijd een paar graden! mischien zit hij wel een "beetje"onder het stof?!
wisdom is rarely common
Verwijderd
De p2 400 van me neef geeft 120 graadjes aan denk dat je temp sensor een beetje verneukt is op een of andere manier.
Sommige daargelaten heb ik nog nooit zo'n stel prutsers bij elkaar gezien. Het is al gezegd en het is ook echt super-logisch ook... het is de temp in fahrenheit natuurlijk.
Een PIII van 100 graden Celcius zie je het zelf voor je?
Laat ook maar ook... ben weer aan het bitchen...
Een PIII van 100 graden Celcius zie je het zelf voor je?
Laat ook maar ook... ben weer aan het bitchen...
Ik heb vorige week een tempmeter op mijn p100 gezet, 122 graden celcius en hij doet ut nog steeds hoor...Op woensdag 29 mei 2002 21:05 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Mensen mensen toch
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
hahahaha 120graden denk ook wel dat je sensor geneukt is,dit kan namelijk nooit!!dan zou gewoon je socket smelten!!!
wisdom is rarely common
Pagina: 1