Refresh rate problemen Iiyama 454

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 10:47
Ik heb eergisteren een nieuwe PC aangeschaft met daarin een Asus V8440 DT videokaart. Als monitor heb ik de Vision Master Pro454 gekocht, vanwege de goede specificaties. Op mijn PC draai ik Windows XP, ik heb de laatste drivers van Asus geinstalleerd en ook de laatste drivers voor de monitor
(2002ii02.exe).

Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik voor de resolutie 1280x1024 een refresh rate groter dan 100 Hz instell, gaat de monitor naar een zwart scherm (ik neem aan dat dat een interne beveiliging is voor niet ondersteunde refreshrates). Het zelfde fenomeen doet zich voor bij de resolutie 1600x1200, daarin kom ik niet boven de 85Hz ? Dit alles in tegenstelling tot de specificaties van de monitor, waarin staat dat een resolutie van 1600x1200 op 100Hz en 1280x1024 op 120Hz mogelijk is.

Ik heb al een refresh rate fix progje geinstalleerd, maar ik denk dat het probleem nu niet is, maar de monitor...
Ook de laatste detonator drivers van Nvidia heb ik al geprobeert, zelfde klachten... Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Ik kon met de search geen vergelijkbare problemen vinden...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Denk dat je videokaart dat niet trekt, gaat allemaal in samenwerking met elkaar.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The_Big_Easy
Video kaart trekt dat wel, 1280x1024 op 170Hz en 1600x1200 op 100Hz. Zie: http://www.asus.com.tw/vga/agpv8440/specification.htm
Niemand een idee?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb precies hetzelde, ook de asus en ook de iiyama. Heb ook al een topic geopent en ook al iiyama gemaild. Eerst kwamen ze met een tool voor windows 9x en draai XP. Stond duidelijk in de mail, maar goed :{ Daarna weer mail gestuurd dat het progje dus niet werkte, krijg ik mail terug: "Neem contact op met uw videokaart leverancier. Die moet goede drivers leven" :{ Ja, fijn. Mail naar nvida: "Ja, moet je goede drivers downloaden voor uw iiyama"... |:( :(

Oplossing is er dus niet, ze geven elkaar de schuld. In games heb ik gelukkig wel alles goed kunnen instellen en heb ik wel een hoge refresh rate. Ik draai nu standaar op 1280x960@120Hz, maar goed, voel me wel een beetje genaaid. Ik wil in windows ook gewoon de max refresh rate en die krijg ik nu niet.

[topic=486092]

Mijn draadje toen, andere hebben het ook ;( Is in games de refresh rate wel gelukt :? Want dat is het rare: Windows geeft een zwarte monitor op hoge refreshrate en games is het geen probleem.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

Phydomir

Dennis

oei.. dit is wel jammer aangezien ik die ook wil kopen. (In de winkel waar ik werk staat ie iig op demo en kan ik zo es wat dingen uitproberen/ rond vargen bij collega's.

Ik wilde die dus ook gaan kopen om dit:
1600x1200 (Hz) 104 Hz
Dat lijkt me dus ideal..

Ik heb btw dus een gf3 ti-200. zijn daar ook die problemen mee?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• We Are Borg

We Are Borg

Dat doet deze monitor gewoon wel goed, zowel in windows als in games *D Daarom heb ik het ook gedaan :)

• The_Big_Easy
Op woensdag 29 mei 2002 18:35 schreef We Are Borg het volgende:
...

Oplossing is er dus niet, ze geven elkaar de schuld. In games heb ik gelukkig wel alles goed kunnen instellen en heb ik wel een hoge refresh rate. Ik draai nu standaar op 1280x960@120Hz, maar goed, voel me wel een beetje genaaid. Ik wil in windows ook gewoon de max refresh rate en die krijg ik nu niet.

[topic=486092]

Mijn draadje toen, andere hebben het ook ;( Is in games de refresh rate wel gelukt :? Want dat is het rare: Windows geeft een zwarte monitor op hoge refreshrate en games is het geen probleem.
Als ik het goed begrijp is dat zwarte scherm niet de monitor die de refresh rate niet ondersteunt maar gewoon geen (goed) signaal krijgt...

In games is het me nog niet gelukt, daar wordt telkens 60Hz gebruikt :'( ... Waarmee heb je dat voorelkaar gekregen, dat powerstrip tooltje wat je in dat andere topic noemde?
Ik heb dat tooltje even bekeken maar het duizelde me van de opties...
Is er geen ander tool waarmee je simpel die rates kunt zetten (ongeacht of het nu voor OpenGL/D3D/Desktop is)? Ik heb nu op mijn werk de volgende tooltjes gedowned:

nVidia Refresh Rate Fix MKII v1.12 E (http://www.voodoofiles.com/6814)
NVRefreshTool 1.0 (http://www.voodoofiles.com/6648)

Kent iemand deze tools? Gaat het daarmee lukken?

Verwijderd

jah man ik heb hetzelfde

probeer straks onder win 98

als ik dan hetzelfde gezeik heb, gaat die morgen terug na de winkel. stelletje hoeren

koop wel een wat duurdere sony

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op donderdag 30 mei 2002 18:06 schreef mightyspawn het volgende:
jah man ik heb hetzelfde

probeer straks onder win 98

als ik dan hetzelfde gezeik heb, gaat die morgen terug na de winkel. stelletje hoeren

koop wel een wat duurdere sony
Damn.. het ligt niet aan het beeldscherm... zucht.. van mensen zoals jij worden mensen zoals ik (die in een computerwinkel werken) heel erg moe...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

ligt aan jou, dat bedoelde ik ook

• The_Big_Easy
Ik he dus die 2 tooltjes geprobeerd en op een gegeven moment had ik dus mooi 1280x1024@120Hz en 1600x1200@100Hz, maar na nog wat settings voor andere resoluties gewijzigd te hebben en wat rebooten lukt het weer niet :?. Het kan dus zekers wel en het ligt niet aan de monitor!!! Gewoon stom driver/XP probleem... |:(

We Are Borg> Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat ie de settings goed vasthoudt? Ik heb geen zin om alleen voor dit gezeik over te gaan op Win98 of zoiets... Dan maar 85 Hz... *zucht*

Verwijderd

VMP452 hier.
Zelfde problemen icm een asus v8460.

In games gebruik ik refreshlock en dat werkt prima maar de beloofde hoge refreshrates in windows en in games haal ik met de nieuste asus en Iiyama drivers drivers ook niet.

Ach dan maar 85hz heb wel eens ergens gelezen dat het voor een monitor ook hoe dan ook niet goed is altijd op zijn maximum spec te draaien, maar dit is wel een beetje te veel van het weinige natuurlijk....... :?

• The_Big_Easy
Op vrijdag 31 mei 2002 08:45 schreef Prozzie het volgende:
...

Ach dan maar 85hz heb wel eens ergens gelezen dat het voor een monitor ook hoe dan ook niet goed is altijd op zijn maximum spec te draaien, maar dit is wel een beetje te veel van het weinige natuurlijk....... :?
Ik las ook in de docs van Iiyama dat ze voor alle resoluties 85 Hz aanbevelen... :? Waarom is dat eigenlijk? Levensduur van de monitor of zo ??

Waarom je voor games en desktop apart je resolutie in moet stellen snap ik ook niet, is toch niet logisch?? Ik bedoel, 1280x1024@32bit@120Hz is toch wat het is, ik wil dat voor zowel games als desktop... Waarom zou ik voor games andere refresh rates willen hebben als voor dekstop :?

Verwijderd

Iemand er al aan gedacht de monitor als standaard monitor en niet als Iiyama te installeren? Dan heb je die driver in elk geval niet als probleem.

• The_Big_Easy
Nou, ik heb dus antwoord gehad van Iiyama... Goeie dag zeg, wat een stelletje noobs daar bij die helpdesk... Mijn vraag was dus ongeveer dezelfde als waarmee dit draadje geopend werd...
Dan hun antwoord:
Geachte Herwin,

Nee, helaas heb ik geen idée.
De gebruikte videokaart is mij onbekend in gebruik en durf daar dan ook geen uitspraak over te doen. Wel is het zo dat op een resolutie 1600X1200 niet hoger gegaan kan worden dan 92Hz.

Met vriendelijke groet

Iiyama benelux b.v.
Ik heb toch niet echt een vaag type video kaart lijkt me? Bovendien staat er zowel in de documentatie van hun die bij de monitor kwam, in de pdf met specs op hun site als in een andere freq. table dat deze monitor wel 1600x1200@100Hz kan... Heb ik ook al draaiend gehad even trouwens... Anyway ik heb het volgende maar teruggestuurd en wacht maar weer af...
Hallo,

Dit antwoord valt mij toch enigzins tegen. Ik had verwacht dat Iiyama haar producten toch op zijn minst met de videokaarten van grote firma's als Asus etc. zou testen. Bovendien staat zowel in de pdf documentatie van de monitor (http://www.iiyama.nl/1024x768/files/HM903DT.pdf) als op uw
eigen internet site (in de frequentie tabel in de sectie service) dat deze monitor wel degelijk 1600x1200@100Hz aan kan. Bovendien heb ik op diverse fora op het internet van verschillende mensen vernomen dat zij deze refresh rates wel krijgen.

Ik zou u willen aanraden zelf wat testen te doen met Windows XP en wat verschillende video kaarten om te bezien waarom de hogere refresh rates niet mogelijk lijken te zijn. Aangezien ik via de eerder ook al vermelde fora op het internet er achter ben gekomen dat ik lang niet de enige ben met deze problemen is het misschien is het raadzaam om hierover wat bij de service sectie van uw internet site te vermelden.

Zou u mij trouwens kunnen vertellen waarom Iiyama voor alle resoluties refresh rates van slechts 85 Hz aanbeveelt?

Groeten,
Herwin Kleinjan.

• dr snuggles
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:
Jullie gebruiken de Asus videodrivers of die standaard drivers van Nvidia (die zouden geen problemen moeten geven) :?

• The_Big_Easy
Die problemen treden bij zowel die Asus als Nvidia drivers op... :(

• We Are Borg

We Are Borg

Ff een kick, ik ga het tooltje even opzoeken. Ik heb echt heel veel tooltjes geprobeerd, maar alleen deze werkt :) Edit komt eraan :P

Sorry dat ik laat reageerde, was op vakantie :)

Edit: Dan vraag je hoe ik het heb gedaan, dan geen mail adres :P Heb het progje maar kan de site niet vinden. Degene die zijn e-mail adres hier plaats krijgt het programma via mail of voeg me ff toe aan msn :)

Prozzie has mail :)

Phydomir has mail :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik heb hem even opgezogt op fascom.nl daar staan altijd mooi al die specs enzo:

http://www.fascom.nl/artId1231.htm

(let niet op dat brakke plaatje, site van fascom is niet zo erg super :P)

• We Are Borg

We Are Borg

Op donderdag 13 juni 2002 03:23 schreef Novah het volgende:
Ik heb hem even opgezogt op fascom.nl daar staan altijd mooi al die specs enzo:

http://www.fascom.nl/artId1231.htm

(let niet op dat brakke plaatje, site van fascom is niet zo erg super :P)
Hij moet het ook gewoon kunnen. Ik hoef niet perse 200 Hz op 800x600, maar dat van die 1280x1024@32bits in windows zit me dwars. Dat wil ik gewoon. Ik games geen probleem, maar windows wil niet ;(

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op donderdag 13 juni 2002 03:13 schreef We Are Borg het volgende:
Ff een kick, ik ga het tooltje even opzoeken. Ik heb echt heel veel tooltjes geprobeerd, maar alleen deze werkt :) Edit komt eraan :P

Sorry dat ik laat reageerde, was op vakantie :)

Edit: Dan vraag je hoe ik het heb gedaan, dan geen mail adres :P Heb het progje maar kan de site niet vinden. Degene die zijn e-mail adres hier plaats krijgt het programma via mail of voeg me ff toe aan msn :)

Prozzie has mail :)

Phydomir has mail :)
woei.. kep ut scherm nog niet maar iig bedankt :D

• We Are Borg

We Are Borg

Op donderdag 13 juni 2002 12:02 schreef Phydomir het volgende:

[..]

woei.. kep ut scherm nog niet maar iig bedankt :D
Je wilde hem gaan kopen, voorbereiding is belangrijk :P

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:17

TGEN

Hmmmx_

Hmm, heb ik net per ongeluk al een topic geopend... in WinMe wil ie wel op 100Hz, dus ligt het probleem ws bij de ondersteuning in 2k/XP, of vraagt de 2k/XP PnP driver niet alle modes op. Misschien lukt het als je de monitor in 100Hz mode forceert (d.m.v. registry hacks in HKEY_LOCAL_MACHINE ->).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• We Are Borg

We Are Borg

TGEN ,

Gefeliciteerd met slagen ;)
Probleem ligt aan de fix die je hebt gebruikt. Alle progjes zetten het op 85Hz op 1600x1200. Ik heb 1 programma die wel 100Hz instelt :)

Edit: Check Mail :X

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04-2025
Om even een antwoord te geven waarom liyama 85hz aanbeveelt op alle resoluties:

Bijna alle monitor fabrikanten geven deze aanbeveling, omdat 85 hz de laagste resolutie is die ergonomisch verantwoord is voor je ogen (lees: flikkervrij)

Ga je hoger dan 85 hz op hoge resoluties, dan belast je alleen maar de beeldbuis en de electronica onnodig veel zodat de kwaliteit en de levensduur van de monitor sneller achteruit zal gaan. Waarschijnlijk heb je bij de meeste monitoren bij 85hz ook een strakker en scherper beeld dan op hogere resoluties.

Dus waarom 100hz als 85hz genoeg is?

Dit effe terzijde. Ik begrijp dat het natuurlijk ontzettend irri is als je je monitor niet op de beloofde spec kan draaien. Volgens mij gewoon een zwaar windows probleem.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
op 1280x1024 kan een 454 120 hz aan

Heb je de drivers van je iiyama aleens geprobeert ?

http://193.173.53.195/cgi-bin/iiyama/download.cgi?driver

eerst had ik ook refresh rate problemen in games, maar nu niet meer

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

koop een BNC kabel, probleem opgelost

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
Op vrijdag 14 juni 2002 21:35 schreef visch het volgende:
koop een BNC kabel, probleem opgelost
die passen niet op een vmp 454!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 14 juni 2002 15:33 schreef breaky73 het volgende:

Dus waarom 100hz als 85hz genoeg is?
Omdat je bij 85hz op lichte achtergronden het beeld ziet flikkeren? (althans ik wel)

sowiezo is hoge hz het argument om de 454 te kopen anders zijn er goedkopere monitoren.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 16 juni 2002 14:07 schreef bombadil het volgende:

[..]

Omdat je bij 85hz op lichte achtergronden het beeld ziet flikkeren? (althans ik wel)

sowiezo is hoge hz het argument om de 454 te kopen anders zijn er goedkopere monitoren.
Idd, ik heb deze monitor gekocht vanwege de refreshrate en veel mensen vind 100Hz toch net iets beter :)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:17

TGEN

Hmmmx_

Heb je dat emailadres uit m'n profile gesleept? Die is hopeloos verouderd... :). Stuur em maar naar tgen@tfz.net.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25

Meneer aard

Porsche rulez!

heb ook de 454 met een asus v8200 ti 200 deluxe op 1200x1024 refresh rate 100 hz goed, ook bij hogere resoluties.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1