Nieuwe Lite-on brand bass niet mee?

Pagina: 1
Acties:

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik snap er niks van. Ik heb een maandje geleden een nieuwe Lite-on 32/12/40 gekocht en de eerste cdtjes waren perfect. Maar nu heb ik het gevoel dat hij de "bass" niet meebrand op audiocdtjes. 1 op 1 heb ik nog niet gecheckt maar van mp3's brand hij het niet mee :(
De 1e cd waarbij ik het hoorde was met 60-70's liedjes dus ik dacht: daar zit misschien geen/ heel weinig bass in. Maar nu brand ik een nieuwe met rap/r&b en die klinkt ook heel "leeg" zeg maar... iemand hetzelfde?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm da's wel heel vreemd...
en die mp3's hebben wel voldoende lage tonen, en de apparatuur waarop je 't afspeelt kan deze in principe ook goed weergeven?
(dus: geen lage kwaliteit mp3's en een beetje een goede stereo waarop je die cd's afspeelt?)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ja, tenminste, volgens mij wel. Maar het heeft nooit zo vaag geklonken. Thuis klinkt het vreemd, op het werk en zelfs in de auto met bass hoog en treble laag... vreemd...

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 15:21
Wat heeft de brander hier nu weer mee te maken, die maakt het echt niet uit wat voor bits je hem voert hoor.

Misschien dat je brandsoftware ergens een lamme setting heeft dat ie de mp3's moet aanpassen (zoals normalizen, equalizen etc etc.) dan moet je dat dus uitzetten.

Wat gebeurt er als je de originele mp3s luistert? Zijn die ok? En als je die mp3's met winamp naar WAV omzet die die WAVS brandt? En als je een ander programma gebruikt?

Het is in ieder geval NIET de brander. (Hoewel, het klinkt vaag maar de 382RW van Philips heeft een firmware versie gehad waarop sommige mensen dan audio cd;s brandden en dat daarop ze wel van een liedje naar volgende gingen en dat dan ook dat tracknr op display verscheen, maar als ze NEXT drukte de CD (ja echt!) ergens midden in een andere track verder ging. Er waren zelfs mensen bij wie de audio van achter naar voor werd opgenomen :) maar dat was maar zelden, maar toch echt waar!)

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Je gebruikt zeker NERO?????