mobo of cpu kapot ??

Pagina: 1
Acties:

• Thuggy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 22:52
Toen ik dus gisteravond mijn pc uit schakelde ,na er zonder ooit enige problemen van gebruik te hebben gemaakt ,besloot ik om de kijkbuis eens ff aan te zetten , hier was zoals gewoonlijk weer niets op. Ik besloot dus ,na zo'n 5 min te hebben gezapt mijn pc maar weer aan te zetten...

Power knop in...voeding springt aan...ventilators draaien...
en ...alles valt kompleet uit ???

Geen bios scherm , geen bleeps ...helemaal niets.

Het betreft een PIII800 op een Via Apollo pro 133 ,2x128MB

Hierop volgend heb ik de pc kaal(alleen AGP kaart+ram geheugen)proberen op te starten wat helaas 't zelfde resultaat als hierboven gaf.(beide 128mb heb ik afzonderlijk geprobeerd)
GTS pro eruit ,Viper2 erin...en ook niets.
Aan de cpu is ook niets te zien of te ruiken...

Heeft mijn pc in die 5 minuten nu werkelijk besloten om op te geven ? :/

Zoja ,word dit nu veroorzaakt door 't mobo ?

Anyone ?

Tia

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je een wolle trui aan had, of jezelf niet statisch ontladen hebt, kan het zijn dat je de hardware gesloopt hebt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Thuggy
Ik heb dus vooraf de kast niet open gehad (!)

Pas achteraf heb ik ram,agp enz.. vervangen , hierbij contact makende met 't verwarmings element :p

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Test alle HW in een andere PC en kijk of er wat van stuk is, als dat het niet is gewoon over een tijdje nog es je PC aan zetten, en als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

hummmmm, wat dacht je van je voeding?
Als je fans niet meer draaien e.d. issie waarschijnlijk wel stuk. Probeer 'm ff uit te wissellen met de bak waarop je nu tikt.

Verwijderd

Enne gebruik volgende keer maar liever een polsbandje welke je moet "aarden" met je kast.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op woensdag 29 mei 2002 06:16 schreef brooker het volgende:
hummmmm, wat dacht je van je voeding?
Als je fans niet meer draaien e.d. issie waarschijnlijk wel stuk. Probeer 'm ff uit te wissellen met de bak waarop je nu tikt.
Ik denk niet dat de voeding ineens "kapot" gaat ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Waar baseer je dat nu op? Ik denk niet dat een mobo ineens kapot gaat.... Is dezelfde reactie.. :) En het is een stuk makkelijker te controleren.

Verwijderd

Misschien is je bios eeprom op een een of andere manier plotseling gewist ?

In dat geval heeft bijna elk moederbord wel een noodoplossing, bij de meeste is het zoiets dat je een goeie bios rom op een diskette moet zetten en de computer op moet starten met een bepaalde toetscombinatie ingedrukt; lees de handleiding van je moederbord hiervoor, of zoek op inet

Verwijderd

Voeding kan weldegelijk in 1 keer stuk :) k ehb ut gehad terwijl die aanstond :) Gelukkig heb mijn hardware dat overleefd :)

btw over die polsbandjes -> natte vinger op ongeverf stuk kast werkt *bijna* net zo goed

• Thuggy
thx voor de replys :)

Ik heb dus net de voedingen om gewisseld...maar helaas , power springt aan ...ventilators gaan draaien...en in een tijd van 2 seconden valt ie gewoon helemaal uit :/
Denk dus dat ik maar pech heb en maar gedwongen ben up te graden naar een nieuw mobo+cpu.

Gezien de prijsverhoudingen en prestatie de XP1800 mij wel bevalt , weet iemand mij misschien een leuk mobo aan te raden (prijs moet leuk blijven) :)

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Als je puur voor de prijs gaat, is volgens mij een ECS moederbord aan te raden. Staat een link naar een review op de frontpage van tweakers.net. Als je toch wat meet geld wilt uitgeven, wordt de keuze veel uitgebreider.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:31
Op woensdag 29 mei 2002 06:18 schreef brooker het volgende:
Enne gebruik volgende keer maar liever een polsbandje welke je moet "aarden" met je kast.
Ja en dan zit je kast niet in een geaard stopcontact ???

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De ECS K7S5A is echt wel een :9~ moederbordje voor die prijs! *D Ik geloof dat ie voor €68,- of zoiets in de Pricewatch staat. :)
De OC mogelijkheden zijn ook wel goed (als je een OC bios van Ocworkbench hebt)

Ik ben er ook erg tevreden over :)

T.net gallery | V&A ads

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
test eerst is je cpu in een ander systeem.
test je mobo met een andere cpu, haal alles eraf behalve je cpu en je speaker. wanneere hij niet begint te piepen heb je iets kapot.

als je nieuw spul koopt en het oude blijkt nog te werken zit je ook te balen

Verwijderd

Misschien is je vaderbord wel kapot :+

Nee maar dit heb ik ook wel eens gehad 1 dag de pc niet aan gehad en probleem was opeens opgelost :)
Pagina: 1