Toon posts:

Kan geen XP installeren en FDISK probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb een vreslijk probleem (ja heus).
Uiteraard heb ik eerst hier gezocht hoe ik het op kon lossen maar ondanks de vele topict hierover heb ik niets kunnen vinden dat een antwoord op mijn vraag opleverde.

Ik heb een systeem gebouwd, een athlon t-bird 1400 met een Abit k7t mobo.
Allemaal prima zou je denken, nu heb ik hierop een WD Caviar 307AA 30GB HD ingestopt, so far so good.
Toen ik ging opstarten deed zich het eerste probleem voor.
De hd werd weliswaar door de autodetect gevonden, maar mijn cdrom deed het wonderwel opeens niet.

Toen ik een goede bootdisk had gemaakt (www.bootdisk.com) die cdrom support had en fdisk en format aan boord dacht ik goed beslagen ter ijs te komen.
Niets was minder waar, de cdrom werkte nog steeds niet, hoewel deze zeker goed is.
Wel kon ik met fdisk alle partities verwijderen en 2 nieuwe maken.
De C partitie heb ik direct geformatteerd in de hoop dat dit het booten zou vergemakkelijken.
Booten vanaf de XP CDROM ging wel, maar als ik dan ging installeren kreeg ik meteen een vastloper die zei dat mijn HD niet beschrijfbaar was ofzo.

Ik heb het toen even opgegeven en heb deze HD in mijn perfect lopende Athlon XP 1800 systeem gestopt.
Hier vond hij ook de HD niet direct, vaak duurde de autodetect zeer lang, maar uiteindelijk had ik het voor elkaar en kon ik de 30 gig in XP vinden.
Ik kreeg toen buiten mijn bestaande C,D en E drive ook een G en H drive
De G drive had ik al in dos geformatteerd als fat32 en ik heb de H in windows XP geformatteerd als NTFS.

Ik kon in windows overigens de G drive niet ook als NTFS formatteren omdat deze werd gebruikt???? (dank u Bill)

Toen ik daarna de pc opstartte liep mijn pc direct vast, nadere pogingen om met een bootdisk te kloten werkten ook niet.
Als ik de HD als enige HD aansluit word hij wel gevonden, als ik dan boot met een bootdisk lijkt alles goed te lopen.
Maar wanneer ik in dos c: of d: intyp krijg ik een melding dat de drive niet bestaat.
Ook fdisk geeft me eenzelfde melding.

Nu het meest vreemde....
Toen ik daarna de drive weer aansloot als secondary en mijn originele schijn met XP erop als primary dan boot hij wel, hij vind in XP ook in apparaatbeheer de WD schijf en deze staat ingeschakeld.
Alleen zie ik in deze computer geen g en h station staan.
Ook bij de eigenschappen van de WD staat iets raars, zogauw ik op volume druk geeft hij een foutmelding die zegt dat de drive niet leesbaar is.

Mij uiteindelijke vraag na dit lange (ja sorry) verhaal is:

HOE KRIJG IK MIJN HD WEER TERUG IN NORMALE STAAT, 1 partitie van 30 gig zou mooi zijn.

als iemand dit weet dan maak je me zeer blij, ik ben nu echt ten einde raad en heb al 6 uur lopen kloten met die !@#%@!!^~&%$~$W%~@#%~@^@ HD...

bij voorbaat dank

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik volg je verhaal niet echt. Je hebt het dus over slechts 1 harde schijf :?

Probeer eens met Partition Magic aan de gang te gaan. Als je dat hebt, kan je bootfloppies maken die wellicht hulp kunnen bieden. Kijk ook eens naar de master, slave en cable select instellingen van de schijf zelf.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik kan in je hele verhaal nergens terrug vinden of je de jumper instellingen op je schijf hebt gecontroleerd.
Sluit 'm aan als master op ide0 (of 1) en je cdrom als master op ide1 (of 2)

Verwijderd

Topicstarter
Die instellingen kloppen allemaal wel.
Ik heb hem wel als primary master ingesteld gehad,
had toen de cdrom als secondary master.

Het probleem is echter dat hij de drive wel vindt maar de daarop aangemaatke partities niet meer, dit zowel in dos als in windows.

wat moet ik daarmee?

partition magic ga ik zometeen proberen, als laatste redmiddel.
Jullie weten niet of WD een eigen programma heeft om met de botte bijl alle partities weer te verwijderen?

Aangezien ik niets op de WD kon schrijven heb ik hem dus ook een keer als secondary schijf naast mijn 80 gb maxtor met windows XP erop in mijn PC gehad, toen heb ik de extenden partitie op de WD in ntfs geformatteerd.
Ik heb dus een partitie als fat32, en een als NTFS.
Wellicht dat dit een probleem oplevert

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:35

mvds

Totally awesome!

Het kan zijn dat je de jumper helemaal moet verwijderen van de HD als ie als enige op de kabel zit aangesloten. Dit heb ik met verschillende schijven gehad. Dus probeer dat eens.