nieuwe intel-desktopboards & ata100 ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
ik heb ff door deze topic gebladerd maar ik kwam m'n antwoord nergens tegen. (ik ben ook niet zo thuis hier >:) )ik krijg ook geen fatsoenlijk antwoord bij m'n leveranciers. gewoon kortom zeggen ze tegen me: "niet meer leverbaar"

het zit dus zo, ik lever al sinds jaar en dag complete intel-kits (cpu/mobo/mem). de laatste tijd waren dat 815eea's en 850gb's voor het overgrote deel. nu sinds de nieuwe 845 bordjes zijn die knakkers in één keer afgestapt van ata133 en teruggegaan naar ata100. in mijn ogen onbegrijpelijk en tegenover klanten waar ik het toch al zo moeilijk heb om te overtuigen tot volledige intelkit tegenover amd/asus ed... onverkoopbaar. ik lever dus momenteel niets meer tot ik hier het fijne van weet. misschien weet er hier iemand iets meer van?! bvd.

Aunt bunny is coming to get me!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Eh, Intel heeft nog nooit ATA-133 op haar borden geïmplementeerd (max is ATA-100. Dus welke 'achteruitgang'? (mochten ze wél een bord met ATA-133 hebben, graag een voorbeeld ter overtuiging ;) ) Ik hoop dat jouw klanten zich niet bedonderd voelen :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

/me weet wel dat een p2 350 een ATA 33 controllertje had en me p3 500 ook :) terwijl mijn AMD k6-2 350 ATA 66 had :)

No Flame Intented!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op woensdag 29 mei 2002 03:24 schreef iH8 het volgende:
ik heb ff door deze topic gebladerd maar ik kwam m'n antwoord nergens tegen. (ik ben ook niet zo thuis hier >:) )ik krijg ook geen fatsoenlijk antwoord bij m'n leveranciers. gewoon kortom zeggen ze tegen me: "niet meer leverbaar"

het zit dus zo, ik lever al sinds jaar en dag complete intel-kits (cpu/mobo/mem). de laatste tijd waren dat 815eea's en 850gb's voor het overgrote deel. nu sinds de nieuwe 845 bordjes zijn die knakkers in één keer afgestapt van ata133 en teruggegaan naar ata100. in mijn ogen onbegrijpelijk en tegenover klanten waar ik het toch al zo moeilijk heb om te overtuigen tot volledige intelkit tegenover amd/asus ed... onverkoopbaar. ik lever dus momenteel niets meer tot ik hier het fijne van weet. misschien weet er hier iemand iets meer van?! bvd.
i815 heeft echt geen ATA133 suppor :o Die chipset is zeker al 2 jaar oud. Ik heb m hier ook in m'n WS zitten :( Is max. UDMA 100 :'( Wat zou je trouwens met UDMA133 willen? Qua snelheid is het alleen leuk voor RAID arrays :9~ Met 1 enkele schijf kom je toch niet boven de 40-45 MB/s uit ;) Als je het voor de grootte doet kan ik het begrijpen. Maar wie heeft er nou in een standaar WS meer dan (2 of 3x) 128 GB nodig? Voor videodoeleinden e.d. zou ik toch echt voor SCSI gaan :9~

webOS all the way!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ata 100 of ata 133 MAAKT GEEN FLIKKER UIT. grootste marketing bogus na windows millenium ongeveer in mijn opinie. als jij dan toch al de hele pc voor je klanten uitzoekt dan moeten ze er maar op vertrouwen dat je dat goed doet. ik ga ook niet de garage bekritiseren over hoe ze mijn auto repareren, want daar weet ik geen hol van.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op woensdag 29 mei 2002 10:49 schreef smvs het volgende:
ata 100 of ata 133 MAAKT GEEN FLIKKER UIT.
Inderdaad.. Die 133 is gewoon een theoretische snelheid, die bij lange na niet gehaald wordt.
Verder is het probleem met de grootte (128 GB limiet) ook op te lossen met ata100 controllers die ook de 48 bit lba mode ondersteunen net als ATA133 controllers..

ATA100 is dus gewoon goed genoeg!
Pagina: 1