Extra300s hier
Ja ik heb idd de CPU unlockt, viel me achteraf wel mee hoor, het is een beetje lef hebben, de L10 doorsnijden (althans zo heb ik het gedaan) en de andere L10 bruggen, evenals de L1 die moeten "als van ouds" gebrugd worden.
1904 Mhz is het hoogste wat ik gehaald heb, over de 1900Mhz kom ik dus niet.
Het fijne is wel dat je de mp (multyplier) omlaag kan zetten, en dan de FSB (front side bus) omhoog.
[quote uit ander topic]
L10 orgineel: Linker brug open
Rechter brug dicht.
De linker brug kan je hetzelfde, dus tegelijk met de L1 dichtmaken.
Ik heb hiervoor lucht drogende kit gebruikt (zonder silliconen) waarmee ook badkamers afgekit worden.
Zonder silliconen, omdat de silverpaint er niet op hecht!!
Éérst de bruggen met een gum bewerken, zodat de contactjes stofvrij zijn, er zit een of ander zwart goedje op.
Dan met een stanly® mesje de RECHTER verbindig héél voorzichtig doorgesneden, dat is wel priegelwerk, ik heb een vergrootglas gebruikt!!
De diepte waarop je moet snijden weet ik ook niet, voor mijn gevoel zat ik erg diep, maar als referentie heb ik zelf de diepte proberen aan te houden van de linker open brug! Het snijdt vrij gemakkelijk, dus PAS op, het is een beetje alsof je in leer snijdt, je kan opeens uitschieten (tenminste dat gevoel had ik)
Een keer of vijf gesneden, toen vond ik het wel welletjes (bonke bonke bonke bonke----mijn hart op dat moment )
Daarna heb ik de bruggen afgeplakt, zodat de koper-kleurige stipjes afgedekt zijn, dit om te verhinderen dat de kit niet op of in die contactjes gaat zitten (die zijn ook iets verzonken).
De kit voorzichtig in de groefjes gewreven, met een naald, ff goed wrijven, want de kit wil er niet zomaar in!!
Met een stukje afgesneden gum heb ik het overtollig materiaal weg gehaald, plakband verwijderd en het spul in de computer gezet, om te kijken of hij het nog wel deed, en te gelijk om de kit goed te laten drogen, dit moest wel want ik ben heeeeeeel erg ongeduldig
Na een uurtje de computer aan te hebben gehad, heb ik de processor er weer uit gehaald, en begonnen met het afplakken met heel erg dun gesneden plakbandjes (ongeveer 0.25 mm!!)
Die heb ik tussen de bruggen in geplakt, en ook alle naastliggende contactjes heb ik afgeplakt.
Toen met silverpaint (achter-ruit-verwarming-reparatie-setje bij een auto-materialen-zaak verkrijgbaar sim-pel ) de verbindingen gemaakt, en klaaaaarrrr.
Met de XP1800 is het me nooit goed gelukt, en bij deze, waar notaben over geschreven wordt dat het errug lasig is, de eerste keer goed, ik kon het zelf bijna NIET geloven
De MP is instelbaar van 5 tot 12 keer! Hoger kan niet want 13keer IS 5 keer.
Oja, wat me nog opgevallen is, de MP op een half keer werkt NIET, ik bedoel: 11.5x BLIJFT 11 keer
Op het moment draait het zaakje stabiel:
Voltage CPU: 1.75 Volt
MP: 11x
FSB: 171
CPU: 1880
[/end quote uit ander topic]
Succes ermee, ik ben van een XP1800+ naar de 2100+ gegaan, en dat is een behoorlijk verschil, maar eerlijk is eerlijk, je merkt het enkel met Benchmark proggies.
Ow ja de hoogste FSB is 193 wat ik gehaald heb, maar de MP dan op 9x
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com