Monitor als Spiegel mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 12:11

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik heb dus hier en daar wat Screensavers/3dtest gevonden.

En een aantal hebben een "kleur" die net lijkt op een Spiegel.

Alleen zie je geen reflectie van jezelf.

Op Nvidia.com is er een screensaver die heet : Nvidia logo.

Download die maar, en dan zul je zien wat ik bedoel.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een achtergrond/kleur/screensaver te maken die echt werkt als een Spiegel.

Ik heb overal gezocht, en ik ben eigenlijk gezegt al 3 maanden opzoek naar zoiets als ik beschrijf, maar ik kan helaas Nergens iets vinden.

Heeft er iemand een idee, of is dit een hopeloos geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

hopeloos

wel leuk idee, maar nogmaals....

hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

neen, dit zal echt niet werken...

tenzij je een webcam hebt :) maar dat is niet het effect dat je bedoelt heb ik zo de indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Bij die screensaver werkt het wel als spiegel.

De Logo van Nvidia reflecteert alles in de omgeving.

Dus blijkbaar is het wel mogelijk om een 3d omgeving te weerspiegelen, maar niet het echte leven dus? (als jullie mij snappen he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nee, gaat zeker niet mogelijk zijn
omdat een monitor doodleuk geen reflecterende laag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Dat gaat idd niet lukken..maar het is wel een origineel idee!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als je nu een foto met je digicam maakt op de plaats waar je monitor normaal staat. En je doet dat vanuit de goeie hoek. En je maakt nog een leuk programmatje dat dat plaatje een beetje laat "bewegen" is dat nix?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Laatst online: 03-06 16:09
Je monitor lakken met blake lak :) Dat zal vast wel reflecteren.

Maar met een beetje realistisch blijven: Gaat niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

sorry maar denk je dat je monitor als een spiegel kan werken? :? :? :? dus zonder webcam - hop een plaatje zó inkleuren dat het weerspiegeld? hehe ok... nee, je hebt echt een cam nodig hoor :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wheheh...

Ga strax niet zeggen dat spiegels grijs zijn he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Wat is een spiegel nou eigenlijk echt? het is een stuk glas met daar aan vast een gekleurde laag "Stuff"

Nou ik d8 zo van, is het mogelijk om een kleur van bijv. 32bit of hoger die een speciale kleur kan geven die het zelfde effect geeft als een spiegel.

Het hoeft niet helemaal het zelfde effect te geven, maar wel zoiets dat je een reflectie krijgt als je erin kijkt.

het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Als ik jou was dan zou ik wat minder %username% gebruiken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 23:35 schreef KIP het volgende:
Als ik jou was dan zou ik wat minder %username% gebruiken... |:(
En wat bedoel je daarmee?

okay het klinkt misschien als een maf idee, maar vertel mij maar eens waarom het niet kan, en waarom het niet kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

hennep, wat jij wil KAN niet, de reden dat een spiegel een spiegel is heeft niks te maken met een kleur, maar omdat het materiaal een zeer hoge reflectie graad heeft... je kunt wel een kleur zoeken waarbij je monitor het beste kan reflecteren, maar je kunt nevernooitniet een spiegel benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

(jarig!)
Nee nee, het kan prima hoor!

Moet je wel alleen even de anti-reflectielaag op de beeldbuis weg polijsten :P :7

disclaimer: brammus noch GoT is verantwoordelijk te houden voor de gevolgen van het opvolgen van belachelijk advies :+

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:27

Metten

ik hou het graag simpel

Op dinsdag 28 mei 2002 23:38 schreef HENNEP het volgende:

[..]

En wat bedoel je daarmee?

okay het klinkt misschien als een maf idee, maar vertel mij maar eens waarom het niet kan, en waarom het niet kan werken.
Hij bedoelt denk ik dat je teveel van jouw username oprookt ;)

Het KAN gewoon niet, omdat een monitor alleen licht kan uitstralen, niet weerkaatsen. Dus met een webcam zou het wel kunnen (dan geeft hij jou weer).

Oja, je hebt zeker nooit opgelet bij natuurkunde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 12:30

thaMini

Tool !!

Misschien een bepaalde coating, net zoiets als op kantoor gebouwen. Maar dat werkt dan alleen als de monitor uit staat.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ik ga toch kijken of het mogelijk is.

mij is geleerd, dat ALLES mogelijk is.

soms dan..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:18

MaNdM

1000-dingen-doekje

En als je nou eens je webcam eraan zou koppelen en dan een stukkie software die de beelden doet corrigeren zodat het klopt met wat jij hoort te zien, tis maar een gokje en misschien HEEL ver gezocht, maar heej, proberen kan altijd...

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16379

Bij een spiegel is niet het glas dat reflecteerd, maar het hele dunne laagje zilver wat er achter zit.

[Geschiedenis mode]

Vroeger gebruikte ze als spiegel alleen een zilverplaat. Het nadeel hiervan is dat zilver dof wordt en gaat oxideren. daarom hebben ze het achter glas gedaan zodat het niet meer kan oxideren.
Bij de spiegel in de badkamer kan je weleens zien dat de randjes zwart zijn geworden. Dat geveurt zonder glas met je hele plaat.

[/geschiedenis mode]

Het is dus niet mogelijk om je monitor als volledige spiegel te gebruiken.
Aangezien het glas van je monitor wel wil reflecteren als de achtergrond zwart is kan je je monitor op stand-by zetten waardoor je wel een reflectie hebt. Deze is alleen niet zo mooi en duidelijk als een echte spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik vind dit toch wel een masterlijke vraag! :)

Maar goed, je kunt toch het beste een pic maken vanuit het standpunt van de monitor, zodat het lijkt alsof ie spiegel. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Als je echt wilt dan kan het!

Verwijder als eerste de anti reflecterende coating van de monitor. Vervolgens schroef je je monitor open en boord een gat aan de achterkant van je monitor. Doe dit heel voorzichtig in verband met de reststroom en grote kans op implosie van de beeldbuis. Op afstand boren en achter een degelijk scherm!

Giet vervolgens Tollens reagens in de monitor en plaats deze met de glaskant naar beneden. Voeg daarna een verdunde glucose oplossing toe en er zal zilver neerslaan aan de binnenkant van de monitor. Voila je Spiegel! Gat in de monitor afsluiten tegen oxidatie en klaar.

*********************** extra info **********

Op analoge manier wordt uit een ammoniakale zilveroplossing een zilverspiegel gevormd. (Het glaswerk moet wel heel schoon zijn.)

Ag (NH3)2+ (aq) + e-----> Ag (s) + 2 NH3 (aq)

Ook ketosuikers kunnen reducerend gedrag vertonen. In basisch milieu treedt namelijk isomerisatie op, waardoor uit ketosuikers aldoses ontstaan. Ketosuikers reageren in het algemeen langzamer dan aldoses.

NB.Ook aldehyden als aceetaldehyd (ethanal) en formaldehyd (methanal) geven een positieve testuitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 29 mei 2002 10:40 schreef MDA het volgende:
Als je echt wilt dan kan het!

Verwijder als eerste de anti reflecterende coating van de monitor. Vervolgens schroef je je monitor open en boord een gat aan de achterkant van je monitor. Doe dit heel voorzichtig in verband met de reststroom en grote kans op implosie van de beeldbuis. Op afstand boren en achter een degelijk scherm!

Giet vervolgens Tollens reagens in de monitor en plaats deze met de glaskant naar beneden. Voeg daarna een verdunde glucose oplossing toe en er zal zilver neerslaan aan de binnenkant van de monitor. Voila je Spiegel! Gat in de monitor afsluiten tegen oxidatie en klaar.

*********************** extra info **********

Op analoge manier wordt uit een ammoniakale zilveroplossing een zilverspiegel gevormd. (Het glaswerk moet wel heel schoon zijn.)

Ag (NH3)2+ (aq) + e-----> Ag (s) + 2 NH3 (aq)

Ook ketosuikers kunnen reducerend gedrag vertonen. In basisch milieu treedt namelijk isomerisatie op, waardoor uit ketosuikers aldoses ontstaan. Ketosuikers reageren in het algemeen langzamer dan aldoses.

NB.Ook aldehyden als aceetaldehyd (ethanal) en formaldehyd (methanal) geven een positieve testuitslag.

Whahaahahahahah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56504

Tja het is te proberen maar het blijft volgens mij hopeloos :D want de kans is groot dat het mislukt maar waarom wil je eigenlijk er een spiegel van maken kijk je zo graag naar jezelf als je 8ter de com zit:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
denk dat als je hem uitzet dat je dan nog de meeste kans hebt om jezelf te bewonderen.... :?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

Studierichting: IT Wereldje

kweenie hoor ...maar hoe ben je in hemelsnaam op dat idee gekomen?

damn zeg :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

Op woensdag 29 mei 2002 00:04 schreef MaNdM het volgende:
En als je nou eens je webcam eraan zou koppelen en dan een stukkie software die de beelden doet corrigeren zodat het klopt met wat jij hoort te zien, tis maar een gokje en misschien HEEL ver gezocht, maar heej, proberen kan altijd...
Vind het helemaal niet vergezocht...sterker nog, ik vind het dichter bij de oplossing komen dan alle andere "doe-het-zelf-Tollens-scheikundig-verantwoorde-monitor-slopende" antwoorden (dan heb ik ze in 1 keer denk ik) :)
Gelukkig kan ik door de nasleep van 10 jaar stevig roken je denkwijze nog wel volgen. Prachtig gewoon.
De truuk van die Nvidia screensaver is dat ie het beeld reflecteerd van een 3D omgeving (was al gezegd). En da's gewoon een plaatje op de binnenkant van een denkbeeldige bol om het Nvidia logo heen.
Dus vervang dit plaatje door een feed van je webcam die op je monitor staat en plak dat d.m.v. wat nifty programeer-werk continu door op die bol. Waarschijnlijk gaat je mooie kaartje over z'n nek, want het valt nog helemaal niet mee om de reflectie van een bewegend beeld realtime te berekenen....

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1