AMD processors niet meer over te klokken toch?

Pagina: 1
Acties:

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
AMD duron en thunderbird zijn nu niet meer over te klokken toch? vroeger kon het nog met die potloodstreepjes...

Is er nu nog een andere manier om dit ding over te klokken dan solderen?

En kan je nog AMD unlockte processors kopen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Wat L*L je nou?? Zolang er multiplier-pinnen op zitten (en die zitten er nog op) kun je gewoon een potlood-streepje zetten er oc-en.

Pas als die multiplier-pinnen zijn verwijderd, wordt het noodzakelijk om draadjes aan je proc te solderen... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 23:33
je kunt altijd nog de fsb omhoog gooien

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Helaas >:) >:) >:) Je kunt ze nog altijd OC-en >:)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 13:24 schreef GarBaGe het volgende:
Wat L*L je nou?? Zolang er multiplier-pinnen op zitten (en die zitten er nog op) kun je gewoon een potlood-streepje zetten er oc-en.

Pas als die multiplier-pinnen zijn verwijderd, wordt het noodzakelijk om draadjes aan je proc te solderen... :)[/quote]:(

Wat L;(L jIJ nou?? Dat van die MultiPlier pinnen is de pure onzin, dit heeft zelfs op tweakers.net gestaan, het was een fake. A Joke, een grap.

Gewoon potloodstreepjes op pennen!8-)

• extreme
aha! dat is zeker beter! hopen dat ze dit zo laten... ben van plan om begin 2001 een nieuwe systeempje te kopen/bouwen. :) wel mijn eerste keer dat ik dan een systeempje inmekaar zet, maar het zal wel lukken denk ik. :)

Verwijderd

Zeker de eerste keer voor jou, Wij op GoT gaan jou even tippen!-->

De hardware markt gaat harder dan hard. Dat is mooi als je nog even wacht, dan heb je voor goedkoop beter dan huidig, klopt, maaarrrrr die locks op de AMD zullen tegen die tijd wel echt vast zitten.

Bezint eer gij begint;)

• extreme
Ik vind het harstikke leuk hier op GoT en tweakers.net :) wel aardige mensen als je om informatie vraagt of om hulp. :) zit hier al een half jaar, maar ben errug stil met posten en zo.. alleen als het nodig is post ik. :) ik volg het computernieuws hier totdat ik genoeg geld heb gespaard voor mijn nieuwe computer. ikke zit nu nog met een "bejaarde" computer... :(

p1 200 mmx
mobo = ?? weet niet.. niet gekeken...
hd 2.1 gb.....
netwerkkaart = 3com nog iets.. :) wel snel
awe 64
24x cdrom....
voodoo banshee
32 mbram EDO dacht ik...

deze pc heb ik laten maken door iemand... maar toen snapte ikke zelf er nog geen moer van... was immers 14 of zo... de pc is nu al bijna 2,8 jaar...... sinds 17-2-1998 heb ik hem al...

Verwijderd

Ten eerste, LUL NOU NIET ZO FUCKING STOM, ze zijn gewoon nog altijd overclockbaar.

ten tweede:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 14:19 schreef Mad_Cookie het volgende:
:(

Wat L;(L jIJ nou?? Dat van die MultiPlier pinnen is de pure onzin, dit heeft zelfs op tweakers.net gestaan, het was een fake. A Joke, een grap.

Gewoon potloodstreepjes op pennen!8-)[/quote]hij heeft wel gelijk hoor, dat plaatjes gedoe was fake, maar zolang die pinnen erop zitten isie overclockbaar, das een feit.

want zodra die pinnen eraf zijn, zijn de bruggetje er ook af

grtz,
AHL

• extreme
jullie hebben dus ook AMD processoren. :)
en? hoe bevalt het? welke zouden jullie me aanraden? de T-bird of Duron? het verschil is niet echt groot...

Verwijderd

Als je extra centjes hebt kun je gaan voor de T-Bird. Ik heb zelf een Duron en die draait momenteel nog op 700, maar zodra de cooling is uitgezocht gaan we die gieg eens aantikken

Verwijderd

Ik denk niet dat AMD de processors definitief zal locken. Het ging erom de proc's zodanig te bewerken, dat remarkers geen kans meer hadden de zaak op te lichten. Intel loste dit op door iedereen gewoon te naaien en er een vaste multiply in te zetten. AMD heeft een elegantere oplossing bedacht. De nieuwe Athlon en Duron zijn niet meer te unlocken zonder dat het duidelijk opvalt. Iedereen die zilver of potloodstrepen op de proc ziet zitten, weet dat het ding unlocked is, dus onmogelijk om zo te remarken. AMD houd zo de tweaker en de huis-tuin-en-keuken consument tevreden.

• *discostar*
  • Niet online
Sterker nog.. een maat van mij kreeg z'n t-bird 950 binnen, potloden lagen al klaar, is ie gewoon unlocked!!! ;)

Verwijderd

Vandaag nog een tb800 gekocht, potloodje eroverheen. En ineens een 950!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ah.. dus AMD Duron/T-Birds zijn nogaltijd gewoon te overclocken? Ondanks al die paniek berichten op tweakers.net, nieuws sectie?

Hmmmm... ik wilde een PIII 800E CPU kopen eind van het jaar maar..erhm... tjah.. toch zit ik nu te denken aan een 900Mhz Dondervogel... op een Abit KT7 board?

Enig idee hoever ik die zou kunnen opkrikken met een goede cooler?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36
ik = geen expert, maar wat ik gehoord heb is dat processoren niet zo ver over de 1000mhz willen, dus een 700 kan tot 1000 ongeveer en een 900 kan misschien tot 1050 ofzo? 1100?

*correct me if i'm wrong*

WEBN & chill (@IBKR)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik = geen expert, maar wat ik gehoord heb is dat processoren niet zo ver over de 1000mhz willen, dus een 700 kan tot 1000 ongeveer en een 900 kan misschien tot 1050 ofzo? 1100?[/quote]Volgens mij zijn die 700, 750, en 800 een pot nat, want ik kan hem evenmin als meendering hoger krijgen dan 1000MHz terwijl hij een 750er heeft en ik een 800er.

• extreme
Hmm.... ikke wil dus begin volgend jaar zo een dondervogeltje kopen. :) en dan zo een chrome orb of zo.... of weet misschien een andere goeie koeler... hehe... als ik het een beetje duur wil maken kies ik gewoon een alpha... :)

Verwijderd

ik krijg een amd athlon thunderbird 800mhz.
kan je die zomaar overklokken en moet je er dan nog een extra koeler op doen ofzo?
Pagina: 1