Ik gebruik om te mailen altijd de volgende soort code:
Ik heb nu lokaal een webserver e.d. geinstalleerd met apache ipv sambar. En nu werkt het opeens niet meer. Ik krijg de volgende error:
Warning: Server Error in C:\Webserver\www-root\mail.php on line 3
Maar als ik \n weghaal in body e.d. krijg ik geen error. Alleen heb ik dat mailtje na 10 min ook nog steeds niet gehad.
Mijn php.ini is goed geconfigureerd met de smtp server van wish (smtp.wish.nl)
* Update
Mijn mailtje zonder \n is uiteindelijk aangekomen. Maar sinds wanneer mag ik geen \n gebruiken bij mail??
Zo kan ik dus geen eens enters gebruiken en werken sommige headers niet goed.
PHP:
1
| <?if(mail("gerben@ooms.com", "subject", "body", "From: gerben@ooms.com\n")) { die("SUCCES");} else { die("FOUT");} ?> |
Ik heb nu lokaal een webserver e.d. geinstalleerd met apache ipv sambar. En nu werkt het opeens niet meer. Ik krijg de volgende error:
Warning: Server Error in C:\Webserver\www-root\mail.php on line 3
Maar als ik \n weghaal in body e.d. krijg ik geen error. Alleen heb ik dat mailtje na 10 min ook nog steeds niet gehad.
Mijn php.ini is goed geconfigureerd met de smtp server van wish (smtp.wish.nl)
edit:
In de manual van PHP vind ik de volgende voorbeeld code:
[php]<?mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");?>[/php]
Als ik die code gebruik krijg ik dezelfde error. Zoals ik al zei: als ik in de body de newline codes eruit haal krijg ik geen error, maar komt mijn mail niet aan.
In de manual van PHP vind ik de volgende voorbeeld code:
[php]<?mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");?>[/php]
Als ik die code gebruik krijg ik dezelfde error. Zoals ik al zei: als ik in de body de newline codes eruit haal krijg ik geen error, maar komt mijn mail niet aan.
* Update
Mijn mailtje zonder \n is uiteindelijk aangekomen. Maar sinds wanneer mag ik geen \n gebruiken bij mail??
Zo kan ik dus geen eens enters gebruiken en werken sommige headers niet goed.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen