cd in stukken gesprongen in cd-rom tijdens lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Het cd-tje zat al de hele middag in de cd-rom, 's-middags spel gespeeld dat van die cd gebruik maakte.
's-avonds weer, net uurtje ofzo bezig en opeens hoor ik een keihard, scherp geluid, "KLETS"

Spel loopt uiteraard vast.
Dus ik probeer cdrom met knopje open te doen, lukte niet.

En na 'm open geforceerd te hebben:

[ Voor 32% gewijzigd door KreKkeR241 op 08-04-2015 01:17 . Reden: niet werkende links verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt ook een echte "Jax"!

Maar dat gebeurd wel vaker heb ik door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het laatst ook met een cd in de pc van iemand anders! ff office installeren... nou mooi niet :(

cd kwam er in de 2 stukken uit! waarschijnlijk met een klein scheurtje begonnen en door de snelheid van het ronddraaien is de scheur groter geworden

maar die van jou is echt helemaal aan puin!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Misschien een Aopen speler? Kijk eens in de nieuwe computeridee. Je bent niet de enigste en dit blad, doet er momenteel onderzoek naar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:36 schreef Eddo het volgende:
ik had het laatst ook met een cd in de pc van iemand anders! ff office installeren... nou mooi niet :(

cd kwam er in de 2 stukken uit! waarschijnlijk met een klein scheurtje begonnen en door de snelheid van het ronddraaien is de scheur groter geworden

maar die van jou is echt helemaal aan puin!!!
't gekke is, ik weet echt 100% zeker dat er geen zichtbaar scheurtje in die cd zat. Ten eerste had ik 'm pas gebrand, ten tweede er nog duidelijk op gelet toen ik op de cd schreef.

Verder was de cd niet pas in de drive gestopt en werd er al een hele tijd van die cd gelezen. Het lijkt me dus ook sterk dat ie er fout in gestopt is. Waarom zou die cd dan pas knappen na zo'n lange tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Hoeveel speed is dat ding?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Van krassen heb ik al gehoord,maar dit !
Dat van in 2 scheuren lijkt me nog kunnen,maar in 1000 stukken !!!!!

zo te zien ook nog een originele :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brakke/goedkope cd-r's zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

now thats copy protection :+

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:43 schreef MREn het volgende:
brakke/goedkope cd-r's zeker?
Dat wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Die cdrom drive is trouwens een:

LG
model CRD-8480B
48x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Whoa! Ben je lekker mee!

Doet je CD-speler het nog wel of is de lens beschadigd?

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 22:41 schreef KreKkeR het volgende:

Verder was de cd niet pas in de drive gestopt en werd er al een hele tijd van die cd gelezen. Het lijkt me dus ook sterk dat ie er fout in gestopt is. Waarom zou die cd dan pas knappen na zo'n lange tijd?
Zo'n CD'tje wordt natuurlijk best warm door het ronddraaien en de warmte van de laser, ik kan me voorstellen dat het daarmee iets te maken heeft...

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :D

krijg ik nou nooit voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 12:34

DaRoot

Some say...

Heb ook zo'n zelfde speler gehad. Ook een cd laten knallen. Heb toen ff LG gebeld, had binnen 2 dagen een nieuwe thuis.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een keer een plaatje gezien waar er gewoon een scherf door de voorkant heen is geschoten.. erg lekker, moet er niet aan denken dat zoiets in mijn slot-in drive gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
Krijg je als je kopietjes maakt van GTA 3 cd's >:)

God straft onmiddellijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24
Je bent niet de enige,

Wij hebben een Lite-op 52 max.

Bij het draaien van een originele simcity 3000 cd kregen wij een vastloper, 2 tellen later ging binnen een fractie van een seconde de lade open en dicht. Hierbij bleef de cd tussen de lade en de kast zitten.

Gevolg: Cd in honderden stukken in de Cd speler en in 5 meter omtrek in huis, verder is de gehele speler een centimeter uit de kast getrokken.

De winkel waar wij hem gekocht hadden beweerde dat wij het zelf gedaan zouden hebben.

Conclusie: wij nemen nooit meer een lite-on hoe geodkoop en goed ze ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 12:47
Dit schijnt wel vaker voor te komen...

Ik geloof dat het komt omdat er er een lagertje uit het draaimechanisme schiet ofzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Was de snelheid van je speler? Ik kan niet zo snel zien, ik heb pasgeleden hier een diablo 2 cd van een maat (diablo verslaaft) in mijn 2e pc gedaan (50speed cdrom) en er zat al klein scheurtje in maar toen hij eruit kwam zat er een grote scheur in. En hij had net zijn reserve kopie niet gebruikt, maar het origineel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:55 schreef GertjanO het volgende:
Je bent niet de enige,

Bij het draaien van een originele simcity 3000 cd kregen wij een vastloper, 2 tellen later ging binnen een fractie van een seconde de lade open en dicht. Hierbij bleef de cd tussen de lade en de kast zitten.

Gevolg: Cd in honderden stukken in de Cd speler en in 5 meter omtrek in huis, verder is de gehele speler een centimeter uit de kast getrokken.

De winkel waar wij hem gekocht hadden beweerde dat wij het zelf gedaan zouden hebben.

Oh oh...

Dit is dus gebeurd in de computer beneej. In m'n eigen computer heb ik toevallig een Lite-on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Dacht niet dat het kwam vanwege een lager. Heb namelijk zoals ik al zei, hetzelfde gehad, met hetzelfde type speler als de topicstarter. Die heb ik toen schoongemaakt, en die doet het nog alle dagen perfect. In mijn geval had ik een noname CD-R erin. Die waren erg dun. Op volle snelheid, bij die speler zo'n 10.000 rpm, komt er zoveel kracht op de CD-R te staan dat ie vanuit het midden scheurt. Dat is de meest waarschijnlijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat nu fragmenteren ??? (nOOb begrijpt nu de noodzaak van defragementeren pas) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:55 schreef DinoRacer het volgende:
Krijg je als je kopietjes maakt van GTA 3 cd's >:)

God straft onmiddellijk :P
Heej echt niet!
Die paar letters die je kon lezen, daar stond toevallig wel 'KreKkeR's vakantie foto's @ Grandorado and The Sea' hoor! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
Op dinsdag 28 mei 2002 23:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Heej echt niet!
Die paar letters die je kon lezen, daar stond toevallig wel 'KreKkeR's vakantie foto's @ Grandorado and The Sea' hoor! O-)
Jaja dat zou ik ook zegge :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:59 schreef DaRoot het volgende:
Dacht niet dat het kwam vanwege een lager. Heb namelijk zoals ik al zei, hetzelfde gehad, met hetzelfde type speler als de topicstarter. Die heb ik toen schoongemaakt, en die doet het nog alle dagen perfect. In mijn geval had ik een noname CD-R erin. Die waren erg dun. Op volle snelheid, bij die speler zo'n 10.000 rpm, komt er zoveel kracht op de CD-R te staan dat ie vanuit het midden scheurt. Dat is de meest waarschijnlijke oorzaak.
Ja maar moet er dan niet al een barstje in die cd zitten?

Zou het niet eerder kunnen dat iets in die cdrom losschoot en de cd raakte terwijl deze op volle speed draaide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 25-09 13:55
eey! ik had precies hetzelfde met mijn lg 52x speed cd-rom speler! maar zonder problemen een nieuwe cd-rom speler gekregen bij de computerboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op dinsdag 28 mei 2002 23:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja maar moet er dan niet al een barstje in die cd zitten?

Zou het niet eerder kunnen dat iets in die cdrom losschoot en de cd raakte terwijl deze op volle speed draaide?
Dat kan ook ja, maar het kan ook dat die scheur ontstaat door die enorme krachten die die CD te verwerken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Bij mijn neef was er ook een cd-r gebarsten in 1000 stukken,(er lagen nog wat "cdkorreltjes" aan de onderkant van de tray !!woot

speler was een samsung dvd speler

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 20:28

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 28 mei 2002 23:12 schreef DaRoot het volgende:
Dat kan ook ja, maar het kan ook dat die scheur ontstaat door die enorme krachten die die CD te verwerken krijgt.
Kreeg laatst deze website van iemand door http://www.qedata.se/e_js_n-cdrom.htm

Summary
CD-ROM drives with spin factors higher than 64x are impossible to build, as most records reach their ultimate strength limit at this speed. Instead, other solutions have to be sought, such as using several read heads, reading several tracks at at a time, or the like.
The general recommendation is that you never stand close to a 64x drive, if it isn't mounted in an explosion proof enclosure. You could have your stomach perforated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
Op dinsdag 28 mei 2002 23:23 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Kreeg laatst deze website van iemand door http://www.qedata.se/e_js_n-cdrom.htm

Summary
CD-ROM drives with spin factors higher than 64x are impossible to build, as most records reach their ultimate strength limit at this speed. Instead, other solutions have to be sought, such as using several read heads, reading several tracks at at a time, or the like.
The general recommendation is that you never stand close to a 64x drive, if it isn't mounted in an explosion proof enclosure. You could have your stomach perforated.
Denk ook niet dat ze veel sneller gaan draaien dan in de huidige spelers...
Denk dattie techniek die Pioneer voor hun 72x spelers gebruikt heeft meer gebruikt gaat worden, multiple lasers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Zie ik dat fout of is die kapotte cd een kopijtje van GTA 2?? :)

Maar k heb idd vaker gehoord dat zoiets kan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik heb hetzelde gehad.
Volgens mij met een A-open cdrom drive, 48 speed dacht ik. Het was een originele cd van Lee Towers die ik moest kopieren. (vandaar misschien?)
Ik was blij dat ik niet in de buurt was, het gaf zoŽn ontzettende knal, het was gewoon geexplodeert, zo erg dat de frontplaatje van de cdrom een paar meter verder lag. De houdertjes die de cd op zijn plaats houden waren finaal afgebroken en heb ik ook nooit meer teruggevonden.
CD zelf was in honderden stukken. Het was nog geleend ook. Ik heb de CD in een zakje terug moeten geven.
Vreemde is, na de cd speler in elkaar gezet te hebben deed hij het nog! Maar niet lang meer, na een paar weken heeft hij het uiteindelijk toch niet overleefd en gaf de geest.

Volgens mij komt dit omdat in sommige gevallen het gaatje niet perfect in h et midden is en de cd dan gaat schommelen.
Dat geeft te denken of de cd spelers van tegenwoordig niet gewoon te snel zijn, ze kunnen er gewoon niet meer tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 27-09 16:34
In stukken breken zal waarschijnlijk niet gauw gebeuren bij een CDRW want die zijn zachter dan CDR's.

Afijn binnenkort dus een extra specificatie 8-).
Deze CDR slijpschijf kan tot 15000 rpm (50X) gebruik worden o.i.d.

Andere oorzaak is misschien dat de laser in de CDROM FF op tilt ging en echt ging snijden ;)

Wellicht een idee voor een nieuw topic: in hoeveel stukken kan jouw CD merk breken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lite-on roeleert!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

charrel

Cortisol4life..

zelfde cdrom en vervolgens 1 ceedeetje minder van red alert2 :( precies hetzelfde gebeurt,helemaal aan gort dat ceedeetjee! zonder aanwijsbaar scheurtje, erg vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:26
ik heb het al een paar keer gezien, het komt waarschijnlijk door goedkope cd's in combinatie met het trillen in de cdrom drive.

geeft wel een leuke knal trouwens.

PATS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

Wok

Dakloos...

Het 'ontploffen' van een CD heeft NIETS te maken met het merk CD-speler. Het feit dat er mensen zijn die beweren dat Lite_on en Aopen spelers hier bekend om zijn, is dan ook pure kolder. Dat dit vaak gebeurt in spelers van deze merken, komt omdat dit zo'n beetje de meest verkochte spelers zijn. De meeste computerwinkels verkopen Aopen of Lite-On.

De reden dat CD's uit elkaar spatten is dat de kwaliteit van die CD's ruk is. Ik zag hier laatst een artikel over (volgens mij de C!T) en daaruit bleek dat een aantal fabrikanten slechte CD's maakten. Deze CD's waren slecht geperst, waardoor een grote spanning op het oppervlak van de CD stond. Als zo'n brakke CD dan op hoge snelheid wordt rondgedraaid, is het niet zo verwonderlijk dat deze knapt.

Resumerend: het merk CD-ROM speler doet niet ter zake. De kwaliteit van de gebruikte CD is hier de oorzaak (de mate waarin de CD recht is en dus hoe groot de spanning op het oppervlak is).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De voorgaande post zegt het juist: het ligt niet aan de CD-speler, maar aan de CD. Onderliggende oorzaak is natuurlijk de idioot hoge snelheid waarmee de CD's tegenwoordig worden rondgeslingerd. De originele specificatie ging uit van single-speed, maar tegenwoordig gaat men al tot 52-speed. Lang niet alle CD's zijn hierop berekend. Philips heeft een tijd geleden al eens geprobeerd hoever je kon gaan. Bij 54-speed desintegreerde de CD compleet. Al met al lijkt meer dan 40-speed risicovol. Jammer genoeg worden er nauwelijks meer CD-spelers gemaakt van minder dan 48-speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Vriend van me had dit ook met z'n Creative 52×...

Wij gingen patat halen waarbij we het potje RA2 ff z'n gang lieten gaan (:D) en toen we terugkwamen lag er dus in elk hoekje van de kamer een stuk cd, heel lullig natuurlijk want je bent en je speler en je cd kwijt :P

Ik heb zelf een totaal merkloze (imho geen aopen oid) 50× waarmee ik zelfs on-the-fly buffer-underrun-loos kan fikken op 16× en dat ding is dus perfect (behalve voor het feit dattie wel steeds begint te brommen als ie een cd'tje moet opspinnen :P)...

Maar idd, 40× is voor de gebruiker snel genoeg dus ik snap niet dat ze die niet meer op de markt hebben (rommelmarkt misschien :?).

edit:

hm oh ja... eeeeeeyz krekker :D
hoest op etg 8-)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:22

Wok

Dakloos...

Op woensdag 29 mei 2002 11:31 schreef nobody122 het volgende:

[..]
Ik heb zelf een totaal merkloze (imho geen aopen oid) 50× waarmee ik zelfs on-the-fly buffer-underrun-loos kan fikken op 16× en dat ding is dus perfect (behalve voor het feit dattie wel steeds begint te brommen als ie een cd'tje moet opspinnen :P)...
[..]
offtopic:
Dat zal dan waarschijnlijk een Afreey CD-speler zijn. Heb er zelf ook een gehad en die kon mijn 16x fikker ook met gemak bijhouden. Een snelle maar lawaaiige speler.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 23:29 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Denk ook niet dat ze veel sneller gaan draaien dan in de huidige spelers...
Denk dattie techniek die Pioneer voor hun 72x spelers gebruikt heeft meer gebruikt gaat worden, multiple lasers...
kenwood is het.. ik heb hem namelijk :)

Die draait idd veel minder rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jongens, wel ff reeel blijven.
Jullie hebben het over Lite-on drives met non-branded media.
Waarom denk je dat de gerenomeerde merken duurder zijn?
Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 29 mei 2002 12:44 schreef wokmaster het volgende:

[..]

offtopic:
Dat zal dan waarschijnlijk een Afreey CD-speler zijn. Heb er zelf ook een gehad en die kon mijn 16x fikker ook met gemak bijhouden. Een snelle maar lawaaiige speler.
[überofftopic]
Hm... ding is, ooit bij de Norrod vandaan gekomen en de 50× staat er, aan de rechterkant, in een ietwat Comic Sans MS-achtig lettertype op (iig niet van die rechte, 'saaie' letters :)

Maar goed dat boeit dus verder geen flikkert :r
[/überofftopic]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijd geleden gebeurde dit ook bij 1 vd. gebruikers op 't werk. Het was nog 'n gloednieuwe IBM pc, die geleased was, dus de week erop zat er 'n nieuwe CD-ROM in (ja, ik weet 't 'n slecht lease-contract" Het was trouwens 'n A-Open speler "for te record"

De CD was in duizenden stukjes uit elkaar gespat, lekker als je 1 van die stukjes in je oog krijgt :( In de US zullen volgens mij al flink wat CD-ROM producenten gesued zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
heb ik ook 2 jaar geleden gehad
met pioneer 16x dvd speler...

dvd speler was ook kapot...
gelukkig nog garantie... meteen een nieuwe gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Zoiets had ik dan nog net niet, maar mijn CD speler vrat wel een Microsoft Win2K originele CD op van een kennis van mij, hele CD onder de krassen. Ik moest weer gaan dokken natuurlijk :(

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm..
dit alles geprobeerd=> cd met deo bespuiten en in de hens zetten... gebeurd er helemaal niks mee...

en als ie afkoelt... **BANG** in stukkies..
misschien wassie te warm geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Op dinsdag 28 mei 2002 22:55 schreef GertjanO het volgende:
Je bent niet de enige,

ik heb ook al eens een cd in tweeen zien springen, dan baal je wel ja...
[niet echt serieuze modus]
maar uhh, ff reactie op bovenstaande quote: ik heb een LiteOn brander... uh uh.... :z
[/niet echt serieuze modus]

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Het kan zijn dat als je er een stootje tegen aan geeft dat de cd dan op hoge snelheid uit balans raakt en gaat "zwabberen" en uiteindelijk een onderdeel in je cdromspeler raakt. Het schijnt dat dit veel gebeurt met A-Open spelers ICM goedkope CDRs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 22:38 schreef marco899 het volgende:
Misschien een Aopen speler? Kijk eens in de nieuwe computeridee. Je bent niet de <correctie>enige</correctie> en dit blad, doet er momenteel onderzoek naar.
Als je goed had gelezen en gekeken had je geweten dat het hier niet om een Aopen gaat. In de tijd dat ik bij een computerwinkel werkte heb ik dit nog niet meegemaakt met een Aopen cdrom speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'K heb 't pas ook nog gehad met een orginale cd in een "steek aan". Bagger dingen zijn het.
4 weken oude cdrom-speler, 2 dagen oude cd. Koop normaal nooit orginele cd's, nu wel en die sprong dus uit elkaar. Lite-on kapot, cd kapot. Heb nu een asus.. ff kijken hoe lang die 't doet.

Volgens Informatique komt het regelmatig voor, kon m'n spelertje dan ook zonder problemen omruilen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit gebeurt vaker...ook 72x kenwood spelers heb ik vaak terug zien komen met een zakje erbij (stukjes cd)

wel cool om te zien ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mEdnass
  • Laatst online: 04-12-2021
Op zondag 09 juni 2002 21:42 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Dit gebeurt vaker...ook 72x kenwood spelers heb ik vaak terug zien komen met een zakje erbij (stukjes cd)

wel cool om te zien ja
Las ik nou dat cd's gewoon niet sneller KUNNEN draaien dan 64x :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die 72x dingen waren toch al geen succes.
Ik weet niet wat de snelheid max. is van cd's, maar in ieder geval zouden ze toch nooit 72 halen, tis altijd gemiddeld lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mEdnass
  • Laatst online: 04-12-2021
Op zondag 09 juni 2002 22:06 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Die 72x dingen waren toch al geen succes.
Ik weet niet wat de snelheid max. is van cd's, maar in ieder geval zouden ze toch nooit 72 halen, tis altijd gemiddeld lager.
De aangegeven snelheid is de leessnelheid die het apparaat bereikt aan de buitenste ring, daar waar de schijf het snelst rond draait...

[quote]Op dinsdag 28 mei 2002 23:23 schreef Jake Blues het volgende:

[..]
Lees eens... 72x echt onmogelijk (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb ooit ook iets dergelijks gezien

in die cd zaten al wat barstjes maar die gozer moest er nog wat meedoen dus toch maar erin gestopt

even later een keiharde knal en de scherven kwamen uit de cd speler vliegen

Nu heb ik dus enig idee hoe een Flakcanon van UT er uit moet zien in werkelijkheid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb dit ook wel eens bij een maat van mij gezien. Die kwam er alleen niet zo heel versplinterd uit, alleen een grote scheur erin. En laat dat nou net een van de weinige orginele cd's zijn die hij had :D.

Maar werkt de cdrom speler nog wel gewoon?

1900ste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ik heb een tijdje in een winkel gestaan, waar we destijds 50x drives van een vaag merk verkochten.

Daar kwam ook de een na de ander van terug, met ditzelfde, in sommige gevallen knalde zelfs het hele frontje eraf! :)

Krijg je'm voor je harses, wordt je vrolijk van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
zie ik daarnou een gebrand spel!? FOEI! >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
Op dinsdag 28 mei 2002 22:38 schreef marco899 het volgende:
Misschien een Aopen speler? Kijk eens in de nieuwe computeridee. Je bent niet de enigste en dit blad, doet er momenteel onderzoek naar.
daar stond btw mijn reactie in :)
Ik had die links naar got gegeven :D (ja, weer een n00b invasie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb je met die cdroms, moet je maar een merk cdplayer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 19:15
De enige posts hierboven genoemde 72x kenwood draaide effectief op een 10x en las met 7 lasers tegelijk. Haalde door deze truuk wel degelijk (zelf gemeten) 72x op CD-ROM en CD-R (en maar 1x op CDRW), en dat in stilte door de lage snelheid van de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
En ja hoor, geloof het of geloof het niet, WEER een cd gesprongen in de cd-rom. Dit keer in mijn eigen computer ipv in de 'familie'computer.

Wel een van de zelfde cheape spindel cd's, maar ja, had er natuurlijk al een hele zooi gebrand die ik dus ook weer af en toe gebruik.
Ditmaal is de cd trouwens maar in 3 (of 4) stukken. Tenminste, dat gok ik, want de helft zit er nog in. Maar ik zag niet overal van die kleine splintertjes dus hoop dat de cdrom, ditmaal een Lite-on brander, het nog doet. Ook de knal was veeeel zachter. Gewoon een 'bescheiden' tikje.

Maar ja, blijft zeer storend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 18:43 schreef KreKkeR het volgende:
En ja hoor, geloof het of geloof het niet, WEER een cd gesprongen in de cd-rom. Dit keer in mijn eigen computer ipv in de 'familie'computer.

Wel een van de zelfde cheape spindel cd's, maar ja, had er natuurlijk al een hele zooi gebrand die ik dus ook weer af en toe gebruik.
Ditmaal is de cd trouwens maar in 3 (of 4) stukken. Tenminste, dat gok ik, want de helft zit er nog in. Maar ik zag niet overal van die kleine splintertjes dus hoop dat de cdrom, ditmaal een Lite-on brander, het nog doet. Ook de knal was veeeel zachter. Gewoon een 'bescheiden' tikje.

Je blijft wel bezig he, minder voor je :)

Maar ja, blijft zeer storend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 22:26
Nu ik dit zo lees ben ik blij dat ik een deurtje voor de CD-ROM spelers heb. Die kan eventueel nog op slot doen :)