Toon posts:

A7V333 Nu met 3 coolers en een juiste luchtstroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Amd Thunderbird 1333Mhz
MIDI Tower

Fan voorin
Titan TTC-D5TB(TC) CPU cooler (silver pasta)
Gat in kast met fan daarop (die behoorlijk hard lucht van de cpu wegzuigd)

Resultaat:
IDLE 62c LOAD 67c FULLLOAD 72c

Voorheen met simpel goedkoop coolermastertje en alleen fan voorin
IDLE 62c LOAD 67c FULLLOAD 72c

Kortom die temp is gewoonweg niet omlaag te krijgen
wat je ook probeert. :r

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is inderdaad vaag, maar als je systeem rockstable draait of nog verder te overklokken is, dan zou ik me daar niet druk om maken.
De Thunderbird 1333 kan best tegen een stootje :)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Kan het misschien zijn dat je tempsensor een afwijking heeft?
Daar heb ik zelf namelijk ook last van gehad, ik had toendertijd een P3 die 65 graden werd...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Volgens veroorzaak je een vacuum. Je beter lucht op je cpu laten blazen en aan de andere kant lucht eruit laten zuigen.

dikzak

Verwijderd

Heb je al eens een bios update gedaan misschien is het dan weg ????

Ik heb ook dit mb en een XP1800+ maar die wordt alleen zo warm als ik hem op 1667 laat lopen met een 2,1V Vcore dussss

Verwijderd

Topicstarter
En welke temp heeft ie normaal dan?

En nee ik heb nog geen bios update gedaan aangezien ik nergens kan vinden dat rev 1006 temp weergave problemen zou doen verhelpen.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

bij mij loopt ie IDLE : 48 en Stressed op 52 graden.

Ik heb ook een 1333 zie specs... ;)

Ik heb wel een Koperen koelblok van OZC, de Gladiator dan met een Sunon 4500rpm fan

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

MnM

rev 1007 is er al, maar die lost dat ook niet op

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

zit die Cooler er trouwens wel goed op of nie?

Check het effe zou ik zeggen.

En check de casefans ook meteen.

achterste moeten naar buiten blazen en de voorste moeten naar binnen blazen.

suc6 ;)

• casio1983
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 13:43
hoeveel warmte geleidende pasta heb je er op gedaan?

Als je teveel er op doet dan kan de warmte juist niet goed weg. Met als resultaat een te warme proc

AMD XP 2100+ | Epox 8K3A+ | 512MB pc2700 Samsung | 2 * 80GB Maxtor D740x raid 0 | Leadtek GF4 Ti 4400 | LiteOn DVD-Rom 16/48 | LiteOn 48124/48 | Chieftec Dragon DX 01B-D | Nec floppy | Realtek + 3Com NIC

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 00:00 schreef -Phantom- het volgende:
Heb je al eens een bios update gedaan misschien is het dan weg ????

Ik heb ook dit mb en een XP1800+ maar die wordt alleen zo warm als ik hem op 1667 laat lopen met een 2,1V Vcore dussss
?? dat is vrij achterlijk, om hem op 2.1v te krijgen is wel een voltmod nodig dacht ik zo. En met een voltmod krijg jij een 1533 maar op 1667.

Verwijderd

je temps zijn vrij raar. ik heb hier een 1800+ op dit moederbordje en een simpele coolermaster tot 2000+ en 2 casefans. ik kom als ik de hele dag 3dmark 2001se draai niet boven de 58 graden. en dit is gemeten met pcprobe en die schijnt de temp nog zo een 8 graden hoger aan te geven.

misschien ligt het aan je kast. heb je de kabels wel bij elkaar gedraaid? ik zit met een chieftec kast en die hebben volgens mij gewoon een perfecte kast afgeleverd. kijk daar effe naar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat de sensoren van Asus zo maar wat aangeven.
De pc is stabiel
De kast krijgt geen kans om heet te worden omdat alle hete lucht meteen naar buiten wordt geblazen.

Het koelblok van mijn cooler kan ik zo vast pakken is gewoon kamer temp.

dus waar MBM5 en mijn bios die temp vandaan halen?
beats me..

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Veel bekend probleem met de A7V333...

Ik heb nog nooit een A7V333 gezien (en ik heb er al VEEL gezien) die de temperatuur wel goed aangaf. Ik neem aan dat die temp sensor niet helemaal goed is, want ik betwijfel dat de proc echt zo warm wordt...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op woensdag 29 mei 2002 21:11 schreef fatal-e het volgende:
Ik heb het idee dat de sensoren van Asus zo maar wat aangeven.
De pc is stabiel
De kast krijgt geen kans om heet te worden omdat alle hete lucht meteen naar buiten wordt geblazen.

Het koelblok van mijn cooler kan ik zo vast pakken is gewoon kamer temp.

dus waar MBM5 en mijn bios die temp vandaan halen?
beats me..
Hmm, zit er tussen het koelblok en de processor wel goed contact ? koelpasta (evt zilver) ?

Probeer anders eens de processorrand te voelen of even met een tempsensor meten.

Verwijderd

Als je heatsink niet eens handwarm wordt zit ie er of niet goed op, of je sensor doet et niet goed. Misschien heb je wel gewoon een brakke koeler hoor :P Het is iig wel een proc die zeeer warm wordt..
Je zou even bij de Halfords zo'n tempmeter kunnen halen, en die boven de core in het heatsink leggen. Als die dan 40 graden aangeeft weet je wel dat je het mis hebt...

BTW: Om je CPU optimaal te stressen gebruik je BurnK7

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

geneukte sensor?! :? :? :?

wisdom is rarely common

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Uhm Asus A7V333 mobo staat er ook om bekend dat de temperatuur meting niet klopt
ik heb het zelf ook in combinatie met een XP1800 niet over clockt ofzow en ik draai uhm idle op 55 graden
tja hier mag je rustig tot 5 a 9 graden vanaf halen zeker weet ik het niet hoor maar iedereen heeft het
ook een biosflash helpt niet
maar tis normaal dat je zulke hoge temperaturen haalt

Verwijderd

Topicstarter
Cooler zit er goed op, silverpasta die ik gebruikt heb heb ik nog extra op gelet om niet teveel erop te doen. Misschien dat er toch nog net iets teveel op zit maar kan me niet voorstellen dat de cpu dan 10c tot 15c warmer is.

Ik ga denk ik nog een andere cooler proberen ofzo. Zal er dan weer op letten dat ik een dun laagje pasta gebruik.
Als de cpu dan weer in de 60C aangeeft is het echt de sensor die verneukt is.

OVerigens klopt er ook niks van mijn voltages.
De core zit altijd op 1,78 (bios manual 1,75) en daardoor hebben de andere onderdelen steeds iets te weinig voltage.

Maarja als dat echt zo zou zijn zou ie dus regelmatig moeten crashen en dat is niet het geval.
Dus ook daar denk ik dat de sensoren van asus ernaast zitten.

Kortom kut board

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik kan me herinneren dat ik ergens een post heb gelezen met betrekking tot cpu temperaturen op Asus mobo's. Asus schijnt de temperaturen hoger weer te geven dan in werkelijkheid het geval is. Iemand had hierover naar Asus gemaild en kreeg een reply, als reden van deze hogere temperatuur gaven ze aan dat de asus-temperaturen kerntemperaturen zijn (dus binnenin CPU) en daardoor de werkelijkheid beter benaderen. Andere metingen van andere mobo fabrikanten of andere sensors zijn aan de oppervlakte en daarom altijd wat lager.

Bij de A7V333 is het zo dat het mobo de interne temperatuur diode die in elke Athlon XP CPU zit ondersteund. Bij eerdere modellen is het volgens mij zo dat een sensor aan de buitenkant de temperatuur meet, het kan zijn dat het Asus mobo hierover een extra veiligheid heen rekent zodat deze waarden hoger zijn dan je zou verwachten.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

waarschijnlijk is de temp d.m.v. berekening hoger dan ie in werkelijkheid is, maar dan nog is ie aan de hoge kant!

bij is ie tussen de 50 en 56 graden zo'n beetje.

dus als is stabiel draait is er nix aan het handje

iRacing Profiel

Pagina: 1