Op dinsdag 28 mei 2002 22:30 schreef RSD het volgende:
Wat headers sowieso doen is me niet echt duidelijk. Of waar ze in je browser verstopt zitten, want ze zijn browser afhankelijk. Maar mijn vraag was, als er in die manual staat van 'RESPONSE HEADER' die fout bla bla ofzoiets
Owkay ik ga nu een hele! rare! vergelijking maken, vraag me niet hoe ik erop kom, maarja zo is het wel simpel.
Owkay stel jij krijgt een zak met chips van iemand (de webserver). Waar kunnen we een zak chips in opdelen?
• Een zak
• Een zooi chips
Laten we veronderstellen dat de zak alleen als functie heeft jou te vertellen wat erin zit. Dan zouden we de zak gelijk kunnen stellen de headers. Headers vertellen je namelijk wat over wat je ontvangt (de content/html/imode pagina). Deze informatie kan bijvoorbeeld zijn:
• Hoeveel ontvang je?
• Van welk type soort ontvang je wat (text/plain of wat anders)
• Door wie is het gemaakt (webserver)
en nog meer van zulke metainfo
De chips stellen we dan gelijk aan de content. En wat gaan we uiteindelijk verwerken? Idd de chips (ik weet niet of jij de zak ook opeet?

), dus alleen de content gaa door de parser.
Wat heeft de header voor een zin dan. De header geeft aan welke parser we moeten gebruiken (de html parser? de imode parser? of de XML parser?) en welke instellingen deze parser moet hebben.
Maar nu terug naar die Location header. Location geeft aan dat de gevraagde pagina ooit hier stond, maar tijdelijk verplaatst is (een 302 code). Ook stuurt hij mee waar de pagina nu _wel_ te vinden is (Location: bla)
Dus ja: Je krijgt in je response header (het antwoord van de webserver) in de Location-directive van de header te zien waar de pagina NU staat. En dat is dezelfde die je hierboven met PHP zet dus
duidelijk?
Moet ik dan in die topics zetten, ja ik snap het ook niet!
Veel dingen haal ik namelijk uit de search en af en toe reageer ik ook wel op anderen..
Probeer het eens, ik zie dat je de laatste dagen daar al mee bezig bent, dus gewoon doorgaan