[php + imode] header ... ?

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
In de manual van Imode staat het een en ander over headers. Nu staat er bij 'RESPONSE HEADER NAME' de header 'Location'. Nu vroeg ik mij af of deze dezelfde is en of ik een header kan sturen op de volgende manier. Ik hoop niet dat dit tot triviale antwoorden leidt als RTFM, want dat heb ik gedaan. Maar ik denk zelf dat het kan, alleen zeker weten doe ik het niet. Ik vind die manual nogal om te interpreteren, misschien kunnen jullie een handje helpen?
PHP:
1
<?//bijv$url = http://www.startspot.nl;$header = "Location: ".$urlheader($header);?>

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Waarom maak je een site als je 3-kwart hier komt vragen :?

• RSD
ik weet hoe het werkt, alleen sommige manuals zijn nogal onduidelijk. En anderen met meer kennis dan mij, prikken daar makkelijk doorheen. Vandaar deze vraag! Ik weet dat de code werkt die ik poste, maar ik vraag me af of als ik een header stuur met php.. deze dan ook door de imode parser gehaald wordt!

ps: Heel veel dingen vraag ik niet, die ik wel zou willen vragen, maar omdat er altijd wel iets te zeiken valt als je iets vraagt, laat ik het vaak maar!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
:) Headers worden over het algemeen NIET door parsers heen gehaald. Alleen content :) Ik ken I-mode niet, maar ik vermoed dat ik ook geld bij I-mode.

Als de header toch door de parser heen gaat zie ik de zin ervan ook niet :)
Op dinsdag 28 mei 2002 22:23 schreef RSD het volgende:
[...]
ps: Heel veel dingen vraag ik niet, die ik wel zou willen vragen, maar omdat er altijd wel iets te zeiken valt als je iets vraagt, laat ik het vaak maar!
Laat ddc maar zeiken. Hij is de ouwe bromsnor van /14 :+

• Dennis
't zou al een stuk beter zijn als je ook gewoon in topics van andere reageerde. Dan is het niet erg als je zelf ook wat topics opent :).

• RSD
Wat headers sowieso doen is me niet echt duidelijk. Of waar ze in je browser verstopt zitten, want ze zijn browser afhankelijk. Maar mijn vraag was, als er in die manual staat van 'RESPONSE HEADER' die fout bla bla ofzoiets

Moet ik dan in die topics zetten, ja ik snap het ook niet! :?

Veel dingen haal ik namelijk uit de search en af en toe reageer ik ook wel op anderen..

• Dennis
Hmmmz, als je niks weet of wilt uitzoeken, misschien hoor je hier dan niet :?

En je geboortedatum werkt ook niet echt mee in je voordeel...

• RSD
Wat heeft dat er nu in godsnaam mee te maken zeg.. mn geboortedatum.. ja ik ben 23 beetje oud misschien.. en ja ben nog steeds studerende.. en ja ik ben een loser nou blij!

Alleen jammer dat jij jezelf het speldje op plakt van 'honoured member'. Betuigt dit van een overvloed aan arrogantie?

En ja mn wijf is gaan lopen, dus heb nix te doen 's avonds en ga dan hier maar de nerd uithangen!!

Zo nu blij!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 28 mei 2002 22:30 schreef RSD het volgende:
Wat headers sowieso doen is me niet echt duidelijk. Of waar ze in je browser verstopt zitten, want ze zijn browser afhankelijk. Maar mijn vraag was, als er in die manual staat van 'RESPONSE HEADER' die fout bla bla ofzoiets
Owkay ik ga nu een hele! rare! vergelijking maken, vraag me niet hoe ik erop kom, maarja zo is het wel simpel.

Owkay stel jij krijgt een zak met chips van iemand (de webserver). Waar kunnen we een zak chips in opdelen?
• Een zak
• Een zooi chips

Laten we veronderstellen dat de zak alleen als functie heeft jou te vertellen wat erin zit. Dan zouden we de zak gelijk kunnen stellen de headers. Headers vertellen je namelijk wat over wat je ontvangt (de content/html/imode pagina). Deze informatie kan bijvoorbeeld zijn:
• Hoeveel ontvang je?
• Van welk type soort ontvang je wat (text/plain of wat anders)
• Door wie is het gemaakt (webserver)
en nog meer van zulke metainfo

De chips stellen we dan gelijk aan de content. En wat gaan we uiteindelijk verwerken? Idd de chips (ik weet niet of jij de zak ook opeet? :P ), dus alleen de content gaa door de parser.

Wat heeft de header voor een zin dan. De header geeft aan welke parser we moeten gebruiken (de html parser? de imode parser? of de XML parser?) en welke instellingen deze parser moet hebben.

Maar nu terug naar die Location header. Location geeft aan dat de gevraagde pagina ooit hier stond, maar tijdelijk verplaatst is (een 302 code). Ook stuurt hij mee waar de pagina nu _wel_ te vinden is (Location: bla)
Dus ja: Je krijgt in je response header (het antwoord van de webserver) in de Location-directive van de header te zien waar de pagina NU staat. En dat is dezelfde die je hierboven met PHP zet dus :)

duidelijk?
Moet ik dan in die topics zetten, ja ik snap het ook niet! :?

Veel dingen haal ik namelijk uit de search en af en toe reageer ik ook wel op anderen..
Probeer het eens, ik zie dat je de laatste dagen daar al mee bezig bent, dus gewoon doorgaan :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Het is wel volledig off-topic, maar wat is dat met die 'lid van de drie' dinges? :?

https://fgheysels.github.io/

• RSD
Zie dit zijn nog eens erg nuttige replys. Mooie vergelijking met een zak chips, mis alleen het sausje nog :) Thnx Glimi :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 28 mei 2002 22:48 schreef RSD het volgende:
Zie dit zijn nog eens erg nuttige replys. Mooie vergelijking met een zak chips, mis alleen het sausje nog :) Thnx Glimi :)
Het is een cheap ass webserver en die geeft alles weg zonder saus. Het leven is al duur genoeg :+
Echter dit is niet het hele verhaal hoor. Als je meer wilt weten over TCP/IP en HTTP kun je misschien wel even wat sheets van m'n school pikken ( http://home.ie.hva.nl/ProjectSite/index.php?page=96&project=20 ) onder downloadspresentaties. Ook nog wat shit over SSL daar :D

Als je dat eenmaal een beetje doorhebt, dan moeten RFC's ook goed door te komen zijn
Op dinsdag 28 mei 2002 22:47 schreef whoami het volgende:
Het is wel volledig off-topic, maar wat is dat met die 'lid van de drie' dinges? :?
[topic=505191] :+

• RSD
thnx, maar daar staat een filmpie van 125mb onder downloads en geen sheets :? Of ben ik nu ook nog eens blind?
Pagina: 1