Meer geheugen+ betere videokaart

Pagina: 1
Acties:

• LeViN
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03-2023

LeViN

Ga janken.

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen en meer geheugen. En ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb nu een P4, 1,5 gigahertz, cdrewriter, dvdspeler ,128 mb ram en een ATI PRO videokaart (64 mb). Ik wil echter meer geheugen kopen en ik zag toen een ,vind ik, aanbieding: namelijk 512 MB DDR PC-266 / PC2100 Samsung voor 153,00 euro. Nu wil ik een paar dingen weten. ik ebn namelijk een computerleek.
1- Is dit goedkoop? En wat betekent die 266 en 2100.
2- Maken al die specifieke dingen nog uit? Oftewel kan je gewoon allerlei losse dingen kopen zonder te letten op al die kleine dingen en ze gewoon in je pc zetten of moet je juist wel op specifieke dingen letten?
3- Welke videokaart zou ik kunnen kopen. Tot een prijs van 170 euro? En is dat lastig te installeren?

Nou dat was het ongeveer. Als het te onduidelijk is moet je het effe zeggen dan zet ik er wel iets bij.

PS; ik wil graag iets bij de volgende winkel kopen:
http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_14.shtml

Bedankt,
LEVIN

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
LeViN, misschien is het erg kort door de bocht als ik je vraag om een aantal online internet winkels op te zoeken. Op die manier kun je zelf een kijk en vergelijk doen.
Hier heb je alvast een aantal links:
www.mycom.nl
www.computerland.nl
www.eynstein.nl
www.tweakers.net <--- :) :) :)

Ow en de groeten onderaan je post is in principe niet echt noodzakelijk (sterker nog sommige mensen vinden het maar niks...) Voor meer info daarover:
[topic=309815/1/25]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

1) dat is een prima prijs voor 512mb pc2100 van samsung
kan misschien goedkoper op www.gistron.com
2) 266 staat voor de snelheid van het geheugen in Mhz, en je moet wel zorgen dat je moederboard dat ondersteund (pc2100 is gewoon een naam voor 266mhz geheugen)
(staat in het mobo boekje)
3) videokaart? probeer een geforce 3 ti 200 met 64mb te vinden als dat lukt voor die prijs, anders een geforce 4 mx met 64mb

edit:

bij gistron kost hetzelfde geheugen 142 euro, dus de prijs is ok :)
en jah , geen groeten meer onder die posts, mag niet!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraag me heel erg af of ddr geheugen wel op jouw moederbord kan. Want de P4 1,5 Ghz is nog van voor de tijd dat er ddr moederborde voor de P4 waren :)
Zoek dat eerst even uit!

• LeViN

LeViN

Ga janken.

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 21:58 schreef FoolZero het volgende:
LeViN, misschien is het erg kort door de bocht als ik je vraag om een aantal online internet winkels op te zoeken. Op die manier kun je zelf een kijk en vergelijk doen.
Hier heb je alvast een aantal links:
www.mycom.nl
www.computerland.nl
www.eynstein.nl
www.tweakers.net <--- :) :) :)

Ow en de groeten onderaan je post is in principe niet echt noodzakelijk (sterker nog sommige mensen vinden het maar niks...) Voor meer info daarover:
[topic=309815/1/25]
Ja dat heb ik ook al gedaan, maar ik weet juist niet bij al die dingen of ze wel goed zijn en niet. Het is voor mij net Turks. Dus als een van jullie dat wel zou weten... :)

Verwijderd

pc2100 staat voor de bandbreedte = 2100 MB/s

• nnk

nnk

Op dinsdag 28 mei 2002 22:02 schreef 1Nismo1 het volgende:
pc2100 staat voor de bandbreedte = 2100 MB/s
owh nooit geweten?
maar heeft pc133 dan een bandbreedte van maar 133 MB/s ?
dat zou toch een erg groot verschil zijn?

• Pollewob
  • Niet online
Nee, PC-133 is als je het op die manier wil zeggen PC-1050. PC-2100 geheugen is dan ook PC-266 (= PC-133 ddr). 2x zoveel bandbreedte dus.

• nnk

nnk

ok weer wat geleerd ;)
toch vind ik ut dan raar dat ze het niet
pc133 EN pc266 noemen
of
pc1050 EN pc2100 noemen
maar
pc133 en pc2100 (De gangbare namen dus ;P)
maarjah
ik ga nu maar gauw slapen

• Pollewob
  • Niet online
Tsjah, dat is nou marketing. Zorgt ervoor dat mensen denken dat het veeeel sneller is :)

Verwijderd

Ik zou eerst maar eens uitzoeken welke soort ram er op jouw moederbord gaat.
Omdat het om een p4 gaat kun je je beperken tot 3 soorten. 1 van die soorten is maar geschikt, de anderen passen fysiek niet op jouw moederbord.
De 3 soorten zijn:

1. gewone SD ram 168pins, 133mhz
2. DDR-SDRam 184pins,266+ MHZ
3. RamBus (Hoeveel mhz en hoeveel pins weet ik ff niet) misschien kan iemand mij aanvullen. Die jongen heb wel wat uitleg nodig aan zijn 1e post te zien

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Graag exactere specs, anders kunnen we je onmogelijk helpen. Dus wat voor moederbord heb je precies (merk én type). Voor videokaarten moet je even rondkijken in het Videoplanken en Beeldkanonnen subforum.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• LeViN

LeViN

Ga janken.

Topicstarter
Welke past er nou op mijn moederbord? Maakt het nog uit van welk merk het is bijvoorbeeld kingston? Ik had er namelijk een voor ongeveer 100 euro gezien van Kingston met 512 mb ram. Maar maakt het nog uit welk merk het issssssssssssssss?

• Abbadon
Op dinsdag 28 mei 2002 22:48 schreef LeViN het volgende:

[..]

OK bij deze dan:
Intel Pentium 4Master 220801S1

ConfiguratieMSI MS-6523 Award BIOS 2.1
=geloof ik het moederbord
ATI Xpert 2000 agp Pro TV
AC97 Controller Integrated
Tornado 56K (soft)

ExtraPhilips PCRW 1208
DVD-ROM

Dus volgens mij heb ik SDRAM
Dat bedoel ik, had je al het verkeerde ram op het oog ;) Jij moet RDRAM (Rambus) hebben en deze ook nog eens per twee identieke RIMM's plaatsen (want de MS-6523 is de 850 Pro2 met i850 chipset). Check je manual of anders de MSI site voor meer duidelijkheid.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 21:59 schreef nnk het volgende:
1) dat is een prima prijs voor 512mb pc2100 van samsung
kan misschien goedkoper op www.gistron.com
2) 266 staat voor de snelheid van het geheugen in Mhz, en je moet wel zorgen dat je moederboard dat ondersteund (pc2100 is gewoon een naam voor 266mhz geheugen)
(staat in het mobo boekje)
3) videokaart? probeer een geforce 3 ti 200 met 64mb te vinden als dat lukt voor die prijs, anders een geforce 4 mx met 64mb

edit:

bij gistron kost hetzelfde geheugen 142 euro, dus de prijs is ok :)
en jah , geen groeten meer onder die posts, mag niet!
Dan kan ie beter voor een geforce 3 gaan. Die is namelijk veel sneller dan een geforce 4 mx (die heeft namelijk een geforce 2 chipset)

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 10:32 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Dan kan ie beter voor een geforce 3 gaan. Die is namelijk veel sneller dan een geforce 4 mx (die heeft namelijk een geforce 2 chipset)
Wel een beetje offtopic

Had die niet de geforce4 mobilityoid waardoor hij zo langzaam werd?

Zal de link ff zoeken....[edit]kan het niet echt meer vinden. :( [/edit]

Ik had het fout. Ik heb net gelezen dat het een geforce 2 is met een ander geheugen controler.

• LeViN

LeViN

Ga janken.

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 08:28 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, had je al het verkeerde ram op het oog ;) Jij moet RDRAM (Rambus) hebben en deze ook nog eens per twee identieke RIMM's plaatsen (want de MS-6523 is de 850 Pro2 met i850 chipset). Check je manual of anders de MSI site voor meer duidelijkheid.
Dus ik kan geen SDRAM NEMEN????? Moet ik weer heel iets anders zoeken of kan ik gewone 512 SD ram 168pins, 133mhz
nemen????????/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals Abbadon al zei:
Op woensdag 29 mei 2002 08:28 schreef Abbadon het volgende:
Check je manual of anders de MSI site voor meer duidelijkheid.
Ik vertrouw er volledig op dat je er meer dan genoeg informatie vindt :)

• Pollewob
  • Niet online
Nee dus :)

Je moet RD-Ram hebben, en dan ook nog eens 2 dezelfde modules.

• LeViN

LeViN

Ga janken.

Topicstarter
KLERe rambus. Ik heb dus een rdram moederbord en kan geen sdram en ddr ram kopen, maar zit nu met het veel duurdere rdram opgescheept!!!!!!!!!! KLerezooi. Ik ga denk ik voor 256 mb ram geheugen kopen voor mijn moederbord. voor ongeveer 120 euro halen, terwijl ik 512 sdram voor 30 eurotjes meer kon halen.
1-MAar wordt zeze 256 mb geheugen nog bij mijn 128 mb geheugen geplaatst zodat ik in totaal 128 + 256 mb heb?
2-En is dat allemaal makkeljk te plaatsten in je pc of kun je beter een "expert" inhuren?
3-Tenslotte ga ik een Geforce 4 MX 440 64mb DDR kopen of een Geforce 3 TI 200 64mb DDR, of kan die DDR niet op mijn RDRAM geheugen? Of maakt het niks uit welke videokaart je neemt?
4- OF kan je nog liever een sdram moederbord erin plaatsen en dan 512 sdram geheugen kopen voor 153 euro? Is dat goedkoper en slimmer?

IK WORD ER GEK VAN!!!!!!!!!!!!!!!!

• Abbadon
Op woensdag 29 mei 2002 22:25 schreef LeViN het volgende:
KLERe rambus. Ik heb dus een rdram moederbord en kan geen sdram en ddr ram kopen, maar zit nu met het veel duurdere rdram opgescheept!!!!!!!!!! KLerezooi. Ik ga denk ik voor 256 mb ram geheugen kopen voor mijn moederbord. voor ongeveer 120 euro halen, terwijl ik 512 sdram voor 30 eurotjes meer kon halen.
1-MAar wordt zeze 256 mb geheugen nog bij mijn 128 mb geheugen geplaatst zodat ik in totaal 128 + 256 mb heb?
2-En is dat allemaal makkeljk te plaatsten in je pc of kun je beter een "expert" inhuren?
3-Tenslotte ga ik een Geforce 4 MX 440 64mb DDR kopen of een Geforce 3 TI 200 64mb DDR, of kan die DDR niet op mijn RDRAM geheugen? Of maakt het niks uit welke videokaart je neemt?
4- OF kan je nog liever een sdram moederbord erin plaatsen en dan 512 sdram geheugen kopen voor 153 euro? Is dat goedkoper en slimmer?

IK WORD ER GEK VAN!!!!!!!!!!!!!!!!
1 Je hebt nu twee 64MB RIMM's in je pc zitten (samen 128MB), wil je er nog 256MB bij, dan moet je twee 128MB PC800 RIMM's kopen. En ja, da's samen 384MB. Waarom steeds twee? Wel, dat vereist de chipset. De RIMM's worden per paar tegelijk aangesproken (daarom moeten ze ook hetzelfde zijn) zodat de geheugenbandbreedte verdubbelt. Plaats je ze niet in identieke paren dan zal je bak gewoonweg niet werken.

2 Hoe handig ben je? Maak de kast open, zorg dat je bij de RIMM sockets kunt, haal de twee CRIMM's er uit (dat zijn de modules waar geen geheugenchips op zitten, maar nodig zijn om het Rambus kanaal gesloten te houden, de C van CRIMM staat dan ook voor Continuity), zet de twee RIMM's er in, PC aan en klaaro :)

3 Voor videokaarten zie Videoplanken & Beeldkanonnen

4 Een nieuw moederbord kopen lijkt me niet het allerslimst, temeer je dan met hoger kosten komt te zitten én je er qua performance zelfs iets op achteruit gaat; een P4 presteert het beste met RDRAM. Wat dat betreft moet je je niet zo druk maken (dat gescheld van je onder andere). Sowieso zonde om nu een nieuw S423 mobo te kopen, koop er pas een wanneer je jouw P4 wil upgraden naar een snellere P4; de Northwoods hebben namelijk een andere socket (S478) en vereisen dus ook een ander moederbord. Je huidige RIMM's kun je vervolgens gewoon blijven gebruiken.

En nu geen topics meer openen over deze vraag hè ;) Als je nog vragen hebt, gewoon hier verder gaan....

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oja, wat voor soort geheugen op je VGA-kaart zit maakt geen moer uit. Werkt onafhankelijk van je mobo. Dus of je nu EDO-ram/ SDram /DDRram of RDram op je mobo hebt, maakt voor je video(VGA)kaart geen reet uit.

Snappen?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1