Toon posts:

[SQL] wijzigen van content

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een SQL statement probleem om data in mijn tabel via een formuliertje te wijzigen. Ik had verwacht dat dit via een UPDATE functie zou werken, maar niet dus. Ook een REPLACE functie heb ik geprobeerd, zonder resultaat.

Deze statement:
code:
1
sSQL = "insert into tblVerslagen (intUserID = " & "'" & intUserID & "'" & ", strKop = " & "'" & strKopOK & "'" & ", strVerslag = " & "'" & strVerslagOK & "'" & ", strDate= " & "'" & strDate & "'" & ", intTeamID =" & "'" & intTeamID & "'" & " WHERE intVerslagID = "& "'"& intVerslagID & "'"

Resulteert keurig in dit:
code:
1
Update tblVerslagen SET intUserID = '102', strKop = 'gewijzigd', strVerslag = 'wijziging', strDate= '28-5-2002', intTeamID ='4' WHERE intVerslagID = '104'

Maar dat lust ie dus niet.

Welke statement moet ik nou gebruiken voor het wijzigen van data in een tabel?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik neem aan dat je een vergissing maakt. Zo niet dan heb je wel een heel erg eigenzinnige parser ;)

Verder geef je eigenlijk net iets te weinig info. Welke database gebruik je bijvoorbeeld, welke foutmelding (indien van toepassing) krijg je.

Heb je al geprobeerd de query zelf rechtstreeks uit te voeren op de database? En wat gebeurd er dan?

Today's subliminal thought is:

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik zie dat je id's en een datum vult en vergelijkt met strings.
Als die id's en die datum andere datatypen zijn kan ie daar (terecht) wel eens over vallen ;)

Who is John Galt?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 28 mei 2002 22:04 schreef justmental het volgende:
Als die id's en die datum andere datatypen zijn kan ie daar (terecht) wel eens over vallen ;)
Bij de insert lijkt ook alles een string te zijn, anders zou die ook niet werken.

Wat me dus bij de vraag brengt: zijn alle kollommen gedefinieerd als strings in dit model? Da's niet echt efficient.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:04 schreef justmental het volgende:
De datum (datum/tijd), ID(numeriek),strKop(tekst) en strVerslag(memo) zijn inderdaad verschillende datatypen.

btw, ik gebruik Access2000, foutmelding is : ' Data type mismatch in criteria expression'.

Zal dus inderdaad te maken hebben met de verschillende datatypes.
Alleen, hoe zorg ik ervoor dat de verschillende datatypes als de juiste worden opgeslagen?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 28 mei 2002 22:11 schreef jackinthebox het volgende:
Zal dus inderdaad te maken hebben met de verschillende datatypes.
Alleen, hoe zorg ik ervoor dat de verschillende datatypes als de juiste worden opgeslagen?
Zou goed kunnen :D
Daar zijn datatypeconversie functies voor, ik weet ze voor access niet uit m'n hoofd, maar ze staan vast in de help :)

Who is John Galt?

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 23:06
Om die integers zou ik simpelweg geen quotes zetten. Die datum notatie zou ik ook niet weten, maar probeer eens "F1" en dan "index" en dan "date"

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Verwijderd

offtopic:
Poeh, jij maakt het geheel wel spannend zeg :o
Ga ik weer ff zeuren over de code-opmaak (sorry, maar het is gewoon ZO belangrijk dat je goed leesbare code schrijft)

Geen idee of je het bewust zo doet, maar het volgende werkt ook gewoon:
[code]..."insert into tblVerslagen (intUserID = '" & intUserID & "', strKop = '"... enzovoort[/code]
Bovendien kun je een statement ook over meerdere regels versrpeiden, dus bijvoorbeeld:
[code] " insert into tblVerslagen " _
& " (intUserID = '" & intUserID & "', " _
& " strKop = '"... enzovoort[/code]
Zomaar wat tips...

Ik denk trouwens dat-ie idd over die where-statement valt. Probeer de quotjes daar eens weg te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:36 schreef Insomnia het volgende:
Ik denk trouwens dat-ie idd over die where-statement valt. Probeer de quotjes daar eens weg te halen.
Tjeetjemina, daar viel ie dus inderdaad over. Het statement was goed, op die quotejes bij die where clause na dan... :)

THX!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 28 mei 2002 22:59 schreef jackinthebox het volgende:

[..]

Tjeetjemina, daar viel ie dus inderdaad over. Het statement was goed, op die quotejes bij die where clause na dan... :)

THX!
Rectificatie: het statement compiled als je die quotejes bij de where clause weghaalt.
Door verschillende datatypen zo door elkaar te gebruiken kan er nog van alles anders mis en slechter gaan.

Who is John Galt?

Pagina: 1