<HTML> pagina als mail versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12796

Topicstarter
Ik heb voor iemand een nieuwsbrief ontworpen als HTML pagina (met tabellen, achtergrond en plaatjes). Deze brief moet naar een groot aantal mensen verstuurd worden. Hoe kan ik dit doen (via Outlook wordt moeilijk)? Is hier software voor... ! Het probleem is dus de HTML pagina als mail versturen (dus niet als attachment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9498

Je gat in IE naar Bestand>Verzenden>Pagina via e-mail...Om meerdere mensen tegelijk te sturen doe je email@domain.nl;email@domain.nl enz...
Er moet geen Fles ed in zitten... That's it, geloof ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je zegt geen flash... maar er moet toch een mogelijkheid zijn om dit wel te doen (zie nieuwsbrief van Macromedia) deze wordt met Flash verstuurd!!

-----
Ik werk op een Mac.. dat wat je zegt werkt niet op de Mac??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

<enigszins offtopic zeurmodus, geef toe dat dit de vraag niet was>
Hmmpniethelemaalmeeeens. De vriendelijkere manier (tenzij je weet dat *al* je ontvangers het op prijs stellen HTML-formatted e-mail te krijgen) is natuurlijk gewoon de link opsturen. Laat mensen lekker zelf beslissen of ze alle versiersels willen zien. Ikzelf ben regelmatig 'beperkt' (slechte woordkeus) tot elm (*n*x mailer) of zo, en een formatted e-mail wordt dan natuurlijk direct gedieliet. Onleesbaar.
Advies: Stuur wat je wil vertellen in platte tekst, met link naar fancy versie. Standaarden roeleren.
</enigszins offtopic>

[EDIT: als je weet wat voor client mensen gebruiken (intranet oid) kun je eens experimenteren met een i-frame dat je ergens anders vandaan sleurt. Daar zou misschien je Flesj wel in kunnen passen(?).]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet dat alle ontvangers HTML kunnen ontvangen in hun mail pakket... Dit is aangegeven bij opgave voor deze nieuwsbrief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

:) Sorry, moest even zeuren... heb inmiddels koffie gehaald.
Zie ook mijn edit, heb je daar iets aan?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, eigenlijk niet... moet gewoon naar een aantal mailaccounts verstuurd worden...?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, eigenlijk niet... moet gewoon naar een aantal mailaccounts verstuurd worden...?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mail-agents kunnen slechts beperkt html-weergeven, tabellen wel layers niet, geen javascript (dus mouseovers -> weg)

vermoed dat IFRAME niet werkt, maar testen kan nooit kwaad, verder heeft Zpottr gelijk met zn verwijzin naar netiguette, niet ongevraagd html-mail sturen, maar dat heb je goed ondervangen.

kijk es naar ELANAZ's oplossing (kan m hier niet vinden (mac/msie5) maar het zou wel es wat kunnen zijn) zeker als je toch gewoon handmatig op vaste tijdstippen wil doen lijkt me dat een prima oplossing. echter zou je complete adresslist nooit in CC zetten, altijd in BCC zodat dat niet open is voor versch. ontvangers (is ook netter) als dat in msie niet mogelijk is kun je de mail eerst naar jezelf sturen en dan forwarden naar de gehele list en dan wel via BCC zet als recipient dan altijd het reply-to-adres.

De flash mail zal via attachment gaan, je kan instellen dat attachmens direct inline getoond worden, maar men kan dat uitzetten (prettig dat niet iedereen me flashmail van 500Kb kan zenden)

overigens is het ook wel zo net om in de mail te zetten dat deze mail verzonden is door een direct verzoek hiertoe vanuit die-en-die.nl website en dat afmeldingen verzonden kunnen worden aan : je@email.nl

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11648

mail-agents kunnen slechts beperkt html-weergeven, tabellen wel layers niet, geen javascript (dus mouseovers -> weg)

Ehmm... Mozilla en Netscape kunnen dat wel (optioneel).

edit:

Ik had het over JavaScript, verder weet ik het niet, maar ik vermoed dat Mozilla complete pagina's kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 15:00

johnwoo

3S-GTE

Het netst lijkt me om mensen, als ze zich opgeven voor de nieuwsbrief, aan te laten geven of ze een platte of html-versie willen ontvangen (en daar dan later ook tussen kunnen switchen). Moet je natuurlijk wel twee versies maken :)

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:03
Het kan makkelijker. Als je in Outlook Express bij een mailtje kiest voor View - Source Edit, dan kun je direkt in de source rommelen (tabbladen onderaan). Je kan niet zo ver gaan als op een webpagina, maar plaatjes en tabellen zijn geen probleem.
Pagina: 1