Toon posts:

Krijg CD-Rom niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een laptop (pentium 90 16mb ram) waarop ik windows95 wil zetten, alleen t probleem is ik kan de cd-rom niet installeren... Het gaat hier om een cd-rom speler die via de LPT(printer) poort wordt aangesloten zodat de printer wordt doorgelust via de cd-rom speler... ik heb al wel geprobeerd om via de diskettes te installeren maar hij geeft elke keer dezelfde waarschuwing.. ook met mscdex /d:cd001 /l:d /m:30 zegt ie dat ie niet de goede device drivers heeft... en als ik via die diskette install zegt ie WEL dat ie ze geladen heeft maar alsnog kan die ze niet vinden.. ik heb nu voor ff windows3.11 eropgezet om t via win te proberen maar dat lukt me ook niet... ik wil gewoon die cd-drive via dos aan de praat krijgen.. weet iemand misschien een oplossing hoe ik dit kan fixen.. en plz wel serieus doen :P hij zegt ook NO DRIVES FOUND terwijl ik alleen geformateerd heb... eerst stond er namelijk win98 op(toen ik m kreeg) en dat draaide nie echt, TOEN deed de cdrom t wel... vaagheid himself :( hoop dat iemand me kan helpen met die probleem, laptop is ook nei van mij moet ik ff voor iemand installeren maar t lukt nie ":( plz help

ps ik heb t ook al met de win98 bootdisk geprobeerd en dan opstarten met cd-rom ondersteuning maar nog steeds die melding... EXTERNE CD-ROM BTW :)

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

De disketes die je hebt geprobeerd waren dat de oficiele drivers of gewoon standaard drivers??

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
gewoon officiele maar bv dit:
mscdex.exe /d:CD001 <-- drivers /l:d <-- stationsaanduiding..

zegt ie
DEVICE NOT FOUND 'CD001'

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 15:23
OK, das je autoexec.bat maar op je boot disk moet ook in je config.sys het volgende staan:

device=........sys /d:cd001

Anders werkt MSCDEX nooit.
Heb je dat wel gedaan?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, om een cdrom in dos aan de gang te krijgen heb je 2 drivers nodig, namelijk een driver van de fabrikant (dus in dit geval voor de parallele poort verbinding met de cdrom), en daarna pas mscdex.exe...

[edit]
Hmmz.. Volgens mij ben ik weer eens laat :z

Verwijderd

Topicstarter
dus op bootdisk: in config.sys

device = c:\cdrom\cdrom.sys /d:cd001 /l:d?

ik is proberen :P zeg zo wel of t werkt

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt nu bij opstarten:

No drives found, Aborting installation

en dan daarna met mscdex:
device driver not found
no valid cdrom device drivers selected

Verwijderd

Welk merk CD speler is het ??
Heb ook al eens gestoeid met een externe "shuttle" cd speler... hoop hoofdbrekens gekost.
Je hebt nix aan standaard drivers, de drivers voor een externe cd-speler op de parallele poort gebruiken nml. vaak een soort scsi drivers..

Verwijderd

Topicstarter
joh laat ik nu net een DISK Shuttle drivers geprobeerd hebben maar mij lukt t niet :(

Verwijderd

Ook van die shuttle drivers bestaan 2 versies.. 1 voore windows en 1 voor Dos..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van os2 nt w95 en dos.. help maar ;)
Pagina: 1