Toon posts:

adsl modem reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij(buurman en ik)hebben de volgende setup :
ADSL modem -> Straight UTP naar UPLINK port Router(Vigor2200E) -> Straight UTP naar UPLINK port switch(Safeway5P-10/100 switch) -> Straight UTP naar Workstations.

Het modem en de vigor staan bij de buren (tenmnste dat zegt 'ie want ik heb ze nog nooit gezien),de switch en de workstations bij mij.
De switch regelt dus zowel mijn lan als de internettoegang
Het werkt allemaal super maar:
Het probleem is dat sinds ik mijn switch aan de router gekoppeld heb het modem nogal vaak(ong 1 keer per dag) gereset moet worden
Dit wordt pas vervelend als mijn buren as zaterdag op vakantie gaan(3 weken!)
Mijn vraag is of het aan mijn configuratie ligt of niet?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
reset de modem is helemaal met het reset knopje of zet er ff de nieuwste firmware in en kijk wat ie dan doet

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Hangt de Vigor of het ADSL modem ?

Check of de 2200E de laatste firmware heeft (2.1a), voorgaande versies konden soms wel's hangen.

Als je je buurman om het admin password van de Vigor vraagt, kan je zelf via het http://webadres de Vigor-resetten en dus forceren dat ie zich weer inlogged.

Alternatief: installeer een ping-always active programmaatje, gebruik een remote power switch of gewoon de sleutels vragen en kan je gelijk de plantjes water geven :).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Het modem hangt, niet de vigor

Hoe bedoel je een remote power switch?

Misschien moet ik maar een plantengieter aanschaffen

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Remote power switch (Hema/Praxis 20Euro d8 ik). Hiermee kan je (radiografisch) op afstand een stopcontact uit -en aan zetten. Wat effectief imho een *reset* is. Het bereik is ca. 8-15m.

Trouwens vreemd dat het ADSL modem kan hangen. Wat is het merk ? en heb je misschien wat (meer) details zoals wanneer, onder welke omstandigheden, wllekeurig etc ?

Lijk me overigens niet aan jouw hardware configuratie liggen, immers de Vigor2200E draagt zorg voor de ADSL login etc en jij en je buurman zijn gewoon clients.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Wat gebeurt er als je de verbinding met de modem verbreekt dmv de software op de vigor, en hem opnieuw laat connecten???

iRacing Profiel

Pagina: 1