PowerShot A40 gebruiken als USB opslagstation

Pagina: 1
Acties:

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb eens gezocht op het forum maar ben mijn verlossende antwoord niet tegengekomen.

Ik kan dus in Windows XP mijn PowerShot zien en gebruiken. Ik kan er foto's opzetten en foto's afhalen. Nu wil ik er eigenlijk ook bestanden (mp3, enz) opzetten. Is het dus mogelijk om er een station van te maken (H: ofzo) met een programmatje?

Verwijderd

Hm.... je camera is geen PenDrive.
En de PenDrive kan geen foto's maken.

Ik heb hiervan nog nooit gehoord. Het zou theoretisch wel kunnen misschien, maar een programma om dit te doen heb ik nog nooit gezien.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je eraan gedacht om het gewoon met zoombrowser te proberen? (ik neem aan dat je die bij je camera hebt gehad)

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb geprobeerd met Zoombrowser, maar dat werkt niet.

Je kan alleen tif, bmp, jpg en wmf uploaden met de software. En een mp3 renamen en er dan opzetten werkt helaas niet.

Verwijderd

Als je je camera in XP ziet als verwisselbare schijf kan je er alles opzetten wat je wilt. Door het gewoon er naar toe te slepen.

Doe het dan niet in het mapje waar normaal je foto's in staan maar in die map er voor. Als die er is.
Anders maak je een mapje aan.

Wat voor geheugen gebruikt een Powershot A40? Smartmedia?
Ik kan het iig wel met m'n finepix. Best handig en snel.

Verwijderd

Op mijn HP 618c zit een menu optie (in de camera) om het geheugen als extra schijf te gebruiken of gewoon als camera met de bijbehorende software, misschien zit er in jouw camera ook wel zo een functie. Als ik het camera geheugen als extra schijf gebruik kan ik er gewoon alles opzetten.

• fredkroket
  • Niet online
het is compactflash wat er in de camera zit.

Maar hij wordt niet gezien al verwisselbaarstation.

Ik zal canon er eens over emailen.

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-04 15:29
Zelf heb ik de A20.
Ik zocht ook zo'n programma'tje maar niet gevonden.

Is het niet mogelijk om de bestanden te hernoemen naar .mp3.jpg en dan uploaden. Na het erafhalen weer .mp3 noemen?
Het is maar een idee.

Ik had ook een map met een kaartschrijver erop gezet bij een vriend (zelde camara, map had goede naam) maar kon deze jpg files nooit meer zien in zoombrowser/twain.
Toen heb ik zijn kaartlezer maar geleend.

• fredkroket
  • Niet online
Heeft iemand toevallig reeds een oplossing gevonden?

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

met mn sony werkt het standaard al, krijgt gewoon een driveletter, best handig :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Ik heb gewoon een compact flash cardreader gekocht van safeway voor 20 eurootjes.
Gaat veel sneller dan van je camera en je kan er alles opzetten wat je wil zonder gezeur.

Senri no michi mo ippo kara

• fredkroket
  • Niet online
Ik ga ook gewoon maar zo'n CF readertje kopen, veel handiger.
Pagina: 1