Bij mijn vaders bedrijf, waar ze uiteraard een netwerk hebben, heeft hij een gewone isdn-modem, win 98, en outlook(of hoe heet dat mailproggie van windhoos). Het probleem is er al langer. Internet belt om de zoveel seconden automatisch in zonder dat dit gewenst is om de mail te checken. Dit kost hem klauwen vol met geld en ik als iets gevorderde computteraar moet daar iets aan doen. Dus ik kloten, o.a. de server verkloten
maar ja. Dat zijn de extra kosten
.
Nou heb ik dit geprobeerd...
1 Automatisch inbellen uitschakelen
2 Om de zoveel seconden inbellen naar 600 zetten of iets dergelijks
3 Op virussen gescand(maar het probleem doet zich al langer voor)
nog een puntje, het is HET NET dat wij daar gebruiken en we internetten via de server maar vanaf een werkstation. Als we willen internetten staat er zo'n dailer schermpje rechtsonder in de taakbalk waarbij men bij rechtermuisklik 'dial HET NET' kan aanklikken waarna internet aangaat.
We zijn hier al langer achter en men kon het makkelijk zien door de telefoon die al het verkeer in het bedrijf ziet, er gaat dus een groen lampje branden wanneer er iemand telefoneert...
Als iemand iets weet. Vertel het want dit is zeer spoedig. Ik denk er zelfs over om morgen ADSL aan te vragen(net als hier bij ons thuis), al is dit natuurlijk een beetje onzinnig voor 20 mailtjes per dag...
Nou heb ik dit geprobeerd...
1 Automatisch inbellen uitschakelen
2 Om de zoveel seconden inbellen naar 600 zetten of iets dergelijks
3 Op virussen gescand(maar het probleem doet zich al langer voor)
nog een puntje, het is HET NET dat wij daar gebruiken en we internetten via de server maar vanaf een werkstation. Als we willen internetten staat er zo'n dailer schermpje rechtsonder in de taakbalk waarbij men bij rechtermuisklik 'dial HET NET' kan aanklikken waarna internet aangaat.
We zijn hier al langer achter en men kon het makkelijk zien door de telefoon die al het verkeer in het bedrijf ziet, er gaat dus een groen lampje branden wanneer er iemand telefoneert...
Als iemand iets weet. Vertel het want dit is zeer spoedig. Ik denk er zelfs over om morgen ADSL aan te vragen(net als hier bij ons thuis), al is dit natuurlijk een beetje onzinnig voor 20 mailtjes per dag...