¤1200 door automatisch inbellen, dit moet weg!

Pagina: 1
Acties:

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Bij mijn vaders bedrijf, waar ze uiteraard een netwerk hebben, heeft hij een gewone isdn-modem, win 98, en outlook(of hoe heet dat mailproggie van windhoos). Het probleem is er al langer. Internet belt om de zoveel seconden automatisch in zonder dat dit gewenst is om de mail te checken. Dit kost hem klauwen vol met geld en ik als iets gevorderde computteraar moet daar iets aan doen. Dus ik kloten, o.a. de server verkloten :? maar ja. Dat zijn de extra kosten :P.

Nou heb ik dit geprobeerd...

1 Automatisch inbellen uitschakelen

2 Om de zoveel seconden inbellen naar 600 zetten of iets dergelijks

3 Op virussen gescand(maar het probleem doet zich al langer voor)

nog een puntje, het is HET NET dat wij daar gebruiken en we internetten via de server maar vanaf een werkstation. Als we willen internetten staat er zo'n dailer schermpje rechtsonder in de taakbalk waarbij men bij rechtermuisklik 'dial HET NET' kan aanklikken waarna internet aangaat.

We zijn hier al langer achter en men kon het makkelijk zien door de telefoon die al het verkeer in het bedrijf ziet, er gaat dus een groen lampje branden wanneer er iemand telefoneert...

Als iemand iets weet. Vertel het want dit is zeer spoedig. Ik denk er zelfs over om morgen ADSL aan te vragen(net als hier bij ons thuis), al is dit natuurlijk een beetje onzinnig voor 20 mailtjes per dag...

• fortitudo
Oh ja, uiteraard ook genoeg ge-searched.... Ging alleen over automatisch inbellen Internet explorer, maar dat is het probleem hier niet, want hier internetten ze niet maar mailen ze alleen.

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 15:33
mmmm.. ik zou zoiets doen als, vernaggel het inbelaccount dat die automatische dialer gebruikt, en maak een nieuwe aan die wel functioneert. Beetje pragmatisch, maar ja :P

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
gewoon de modemstekker eruit rukken en als je wilt internetten die inpluggen...eitje en doeltreffend :)

• fortitudo
Hmmmm, valt te proberen, maar dan moet ik toch nog steeds via dat proggie inbellen...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Uiteraard de mailclient settings 200% gechecked?

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar mag ik misschien weten waarom ze niet gewoon overstappen naar ADSL of kabel?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 21:07 schreef Insomnia het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar mag ik misschien weten waarom ze niet gewoon overstappen naar ADSL of kabel?
dat zei hij al..is een beetje onzinnig voor 20 mailtjes per dag

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 21:19 schreef isdnsux het volgende:

[..]

Scheelt wel 1150 euro per maand ;)

Verwijderd

en jij kunt lekker voor je pa gaan werken en tweakere

mar zoals iemadn al zei

sloop da autoinbelle eraf en maak een acount aan

problem solved

ik zal drek is voor je in outlook lauwe

(omdat je vraagt hoe da mailproggel in windhoos werkt denkik dat je hierin weinig hebt gekeken)

• fortitudo
Op dinsdag 28 mei 2002 21:41 schreef PlaceR het volgende:
en jij kunt lekker voor je pa gaan werken en tweakere

mar zoals iemadn al zei

sloop da autoinbelle eraf en maak een acount aan

problem solved

ik zal drek is voor je in outlook lauwe

(omdat je vraagt hoe da mailproggel in windhoos werkt denkik dat je hierin weinig hebt gekeken)
Translation??? Vooral die laatste regel :?

Maar ik ga misschien ADSL aanvragen, eerst kijken of ik het probleem software matig kan oplossen, mijn vader 10x per dag naar computer laten lopen waar ie geen zak verstand van heeft(hij kan niet eens de uit knop van mijn pc vinden, is maar goed ook :+ ) is ook geen oplossing. Ik ga morgen na mijn examens eerst een die account opnieuw aanmaken... Kijken of dat lukt

• fortitudo
Ik zit nu op de zaak. Het werkstation is niet het probleem maar de server. Die belt om de zoveel tijd in. Ik kan het nergens uitschakelen. Dus ik ga maar lukraak wat stekkers er uit halen. Ik trok btw de netwerk/modem kabel eruit van het werkstation, bleef internet doodleuk gewoon proberen in te bellen. Dus de server is het probleem.... Echt niet cool dit.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 21:19 schreef isdnsux het volgende:

[..]

Haha, dat was idd nogal stom van me... had de laatste zin niet goed gelezen, sorry :o

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 22:07 schreef fortitudo het volgende:
Ik trok btw de netwerk/modem kabel eruit van het werkstation, bleef internet doodleuk gewoon proberen in te bellen.
Als je dit nou eens automatiseerd; zet er een electrische tijdschakelaar op die elk uur een kwartier werkt, tussen 8 uur s'morgens en 6 uur s'avonds. Zo heb ik mijn broadcast inbelprobleem ook getackeld, voor we gelukkig overgingen naar dsl.

• fortitudo
Nou komt ADSL steeds dichterbij,

ik trok de kabels uit de eigenlijke modem bij de server(de modem is extern), we deden de pc's uit behalve de server natuurlijk, liepen we naar beneden, keken naar zo'n telefoon en ja hoor, ging in 1 keer weer zo'n lampje aan. Hoe kan dat als we alle kabels eruit hebben(kennelijk niet alle kabels, maar welke dan nog meer). Zoekt hij verbinding met internet of had hij het even. Want het is altijd maar voor even.

Verwijderd

Neem gewoon een internet accountje bij Onetel. Bij een paar bedrijven waar ik wel eens kom hadden ook van die megahoge telefoonrekeningen voor internet. 7 werkstations waren goed voor totaal 900 euro per 2 maanden. Hoe kwam dat ?

09.00 uur Piet kwam binnen ...ff mail checken ..
09.06 uur Jan kwam binnen...ff mail checken..
09.31 uur Willlem kwam binnen ff mail checken
09.36 Piet dacht..ik ga nog een keer me mail checken

En steeds belde de server automatisch in. Het was iets van 21x per dag. En steeds maar dat KPN startarief betalen....

Onetel rekend dus geen starttarief. Ik vraag me alleen af hoelang dit stand zal houden. Volgens mij kan dit gewoon niet goed zijn voor de financien van onetel.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op dinsdag 28 mei 2002 22:50 schreef Bzrk007 het volgende:
Onetel rekend dus geen starttarief. Ik vraag me alleen af hoelang dit stand zal houden. Volgens mij kan dit gewoon niet goed zijn voor de financien van onetel.
Ach, Wish deed dat ook niet, en dat is redelijk lang goed gegaan (tenminste, wat mij betreft, heb er tot ADSL hier beschikbaar kwam gebruik van kunnen maken :) ).

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 08:56

RvE

Op dinsdag 28 mei 2002 20:53 schreef fortitudo het volgende:
Als iemand iets weet. Vertel het want dit is zeer spoedig. Ik denk er zelfs over om morgen ADSL aan te vragen(net als hier bij ons thuis), al is dit natuurlijk een beetje onzinnig voor 20 mailtjes per dag...
Zitter er niet meerdere werkstations achter?? Bij ons had er een de hele dag icq aanstaan, en een ander zat de hele dag radio via real player te luisteren.

Everywhere you go you always take the weather with you

• fortitudo
Nee, er kan maar 1 werkstation bij ons internetten en dat is die pc. Maar het ligt dus aan het automatisch inbellen van de server dat ik niet kan uitschakelen en daardoor telkens dat starttarief moeten betalen. :'(

Zelfs al staat het werkstation uit dat(daar bedoel ik de stekker van de voeding eruit halen) dan belt de server gewoon nog om de 5 min in. Dus...

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Is je server ook de e-mail server? Lijkt me toch dat je daar gewoon kan instellen dat die om de paar uur alle mail binnenhaalt en dat je werkstations die dan weer daarvandaan halen.

http://www.bonuszoeken.nl

• fortitudo
Zou moeten kunnen ja, maar ik kan de instellingen niet vinden... Men kan ook nergens opties aanklikken of zo. Echt vaag ingesteld. Ook moet vaak een password voor de modem opgegeven worden. Ik denk dat dit allemaal gewoon zwaar zuigt... :( :( :(

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 07:36
Wat voor server is het eigenlijk? OS en zo? En kijk eens wat voor programma's er allemaal zijn geinstalleerd? Lijkt me sterk dat je het niet uit kan zetten.

En als je ALLE kabels eruittrekt, KAN ie niet meer inbellen... klaar.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

tenzij hij draadloos is

:P

Verwijderd

de server belt zomaar in?

check je dns settings maar eens. Ik denk dat het daar in zit.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:05 schreef martijntje het volgende:
de server belt zomaar in?

check je dns settings maar eens. Ik denk dat het daar in zit.
Wat heeft DNS daar mee te maken :?

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:27 schreef dev het volgende:

[..]

Wat heeft DNS daar mee te maken :?
Niets.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:29 schreef redcorn het volgende:

[..]

Niets.
ik kan nu een flame gaan starten maar dat zal ik maar niet doen :)

De server belt willekeurig uit.
Nu kun je jezelf afgaan vragen: waarom belt die server uit??

simpel uitgelegd:

Een server (neem aan dat het een winnt/2000 server is. Wil masterbrowser worden van het domein/werkgroep.

Deze zal eerst in zijn host file gaan kijken welke computer, welk ip nummer heeft.

Kan hij het IP niet vinden in zijn host tabel dan gaat ie zoeken in de WINS. Nu nog niets gevonden dan raadpleegt de server de dns server(s).
Het IP van deze server kent hij niet en zal uitbellen naar je ISP om daar de dns server te raadplegen.

oplossing: kijk eens bij de netwerkkaart van de server ofdat bij dns de dns servers van je provider ingeklopt staan.

• fortitudo
Ik zal morgen eens de DNS instellingen checken. En alle kabels er uit halen is natuurlijk geen optie bij een server.... |:(

Weet iemand de juiste instellingen dan van die dns... Zou wel makkelijk zijn, want daar heb ik eigenlijk nog nooit mee geewerkt.

OS is btw Windows 2000 Engels(niet dat dat er iets mee te maken heeft, de taal)

Verwijderd

Dat DNS verhaal zou inderdaad wel eens kunnen kloppen.
Dit heb ik eerder meegemaakt bij een klant van ons.
De server belde constant in (wel via router maar dat maakt niet uit)
Bleek dus dat er iemand aan de DNS nummer had zitten klooien.

• fortitudo
Oke ik zit hier te kijken bij de DNS. Alleen de prereffed dns server staat aan. De waarde is 62.100.30.228.
Wij bellen ook in via een router. Verder is het os Windows 2000 Advanced Server. Wat moet ik nu met die dns settings doen/controleren. :?

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
kan zijn:

- dns instellingen
- dial up instelling (redial if connection dropped)
- mail checken van de gebruikers (zoals hierboven beschreven)
- systeem beheerder/ bedrijf die het geinstalleerd heeft die niet weten wat ze doen
- software geinstalleerd die automatisch belt (teletekst screensaver, virusscanner etc).
- en zo zijn er nog een heleboel andere mogelijkheden

Daarbij wil ik zelker nog opmerken dat het je pa niet zo veel kan schelen denk ik. Jij weet nog geeneens hoe je de instellingen op de server moet controleren en je pa laat het jou uitzoeken. Volgens mij heeft hij geld zat anders had hij wel een bedrijf gebeld of zij het op willen lossen. Drek moet jij daar nog adsl aan gaan leggen en kom je hier vragen hoe je alle pc's over het netwerk via adsl naar het internet moet krijgen.

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
Op donderdag 30 mei 2002 11:36 schreef fortitudo het volgende:
Oke ik zit hier te kijken bij de DNS. Alleen de prereffed dns server staat aan. De waarde is 62.100.30.228.
Wij bellen ook in via een router. Verder is het os Windows 2000 Advanced Server. Wat moet ik nu met die dns settings doen/controleren. :?
Advanced Server? Hoeveel gebruikers (aangezien je maar 20 mailtes per dag ontvangt)?

En jij mag met je handen aan een advanced server komen? Je weet nog niet eens hoe DNS werkt.

(Zal wel heeeeel legaal zijn)

Verwijderd

vaag dns nummer als je zoals je in je topicstart noemt dat je provider HETNET is; die werkt met heel andere dns/ipreeksnummers

dat genoemde 62.100.30.228 nummer hoort bij een bedrijf . zie ook http://www.nl.xo.com/

volgens mij is er meer geinstalleerd op die server dan jij weet :)

zou er toch maar eens achteraan gaan wie/wat/waar/hoe de inrichting van die server is geregeld.

• fortitudo
JAJA, dat ik er niks van weet, deels hebben jullie gelijk :P. Dat mijn vader het niets kan schelen en zat geld heeft. Hij heeft wel wat geld, het kan hem enorm veel schelen, want anders zat ik hier niet te kloten. Verder zijn er 5 werkstations waarbij alleen mijn vader mailt op die ene pc, wij kennen iedereen persoonlijk en goed. Zij doen niks en weten absoluut niks van computers, echte leken(nog verder als mij dus). Dat ik aan de Advanced server kan komen komt omdat mijn vader en niks van weet en denkt dat ik GOD ben in pc's :7. Nou ik weet het dus niet, de systeem beheerder is een mongool. Letterlijk, is de tweede al, altijd bezet en lost nooit iets op. Dus we proberen het wel via hem. ALLES IS GEHEEL LEGAAL. Als ik niet weet wat ik aan het doen ben.... volgens jullie, kan ik geen geheel netwerk aanleggen met een advanced server |:(. Maar verder... ik ga dan ADSL aanleggen misschien, heb het al bij mij thuis zelf ook gedaan, was heel niet moeilijk , echt waar. En ik wil niet dat iedereen op kantoor kan internetten, want dan zitten ze alleen te niksen. Maar verder iemand die wel iets nuttigs kan zeggen....
Pagina: 1