[Flash 5] draaitafel waarmee je kunt scratchen

Pagina: 1
Acties:

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Ik heb een nogal specifiek probleem. Ik ben bezig met een muziek site, op de achtergrond laat ik een mp3 streamen m.b.v flash. Als je hier ff kijkt zie je wat ik bedoel, linksboven is de flashfile. De draaitafel heb ik uit één van lesson files geripped.

Maar nu komt het:

Het is dus de bedoeling dat je met je muis kunt scratchen. Dus als je met je muis de plaat 'dragged' moet de stream dus achterwaarts / voorwaarts spelen. Een zo dra je de muis knop los laat moet ie weer gewoon door gaan.

Hier originele .fla downen (zonder stream natuurlijk)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

in plaats van een 'achteruit' stream zou ik gewone scratch effecten toepassen. maak een case-statement dat er bij verschillende snelheden van de muis verschillende scratch samples gespeeld kunnen worden, en terwijl die spelen gaat 't volume op nul.

(yoozer weet niet veel over flash 5 maar dit scheelt misschien werk.)

teveel zooi, te weinig tijd

• Suepahfly
En dat doe ik hoe?!?

Ben een beetje Flash n00b

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Je maakt moviefiles aan met in elk eej scratch geluid van hoog tot laag.

En in je script doe je functie maken iets van
If mouseSpeed==20
{

_root.speed20(als je de instance bij je movie zo opgeeft)
GotoAndPlay(1)
}

(over dat MouseSpeed weet ik niet zeker of het er in zit want ik heb het nooit gebruikt maar er is wel iets wat er op lijkt adners moet je de help ff doorpluizen.)

dit is om een snelheid de spelen je kan variable gebruiken voor meer snelheden ik zou het wel ff kunnen maken maar heb ik nou ff geen tijd(zin :P ) voor als je tot morge wacht heb ik het :D

Verwijderd

Je kunt het inderdaad simpel houden door een scratch affectie toe tevoegen. Maar het mooiste is hoe sneller jij de plaat beweegt hoe "hoger" (sneller) het geluid. Ik ga wel ff een scrippie schrijven. Maar heb nu geen tijd. Schrijf scrippie vanavond.

• Suepahfly
Zou zeker mooi zijn

gaj me ook nog vertellen hoe ik dat script er inzet
(aan wat voor soort symbol ofzo)

Verwijderd

Ik weet niet of die link ook echt jou site is, maar nu ik er op rond surft en wat dingen tegelijk klik hangt hij bij me.

Ik wisselde van nummer (van 3 naar 4), terwijl ik op twee menu items achter elkaar drukte, en toen * crash * :{

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 14:13
waarom wil je scratchen.. scratchen zuigt sowieso.. :Y)
weet niet of je ook echt draait?

(ok beetje offtopic maar nix te doen ;))

• Suepahfly
Welke browser gebruik je?

in Opera 6.01 en IE 5.5 doe ie 't bij mij gewoon
Pagina: 1