Betere proxy voor banners

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Ik loop me al een tijdje af te vragen of het verstandig is om squid te gaan installeren op mijn server. Vooral of mijn verbindingssnelheid via @home het internet op sneller wordt. (ik 2 standaard pc's en af en toe een laptop aan mijn netwerk) @Home draait namelijk al een transperante proxy.

Bovendien vraag ik me af of er een soort gelijk project is als junkbuster wat niet stil staat in zijn ontwikkeling. (Toen ik nog ISDN had gebruikte ik de gemodde versie van waldherr.org die ook popup killer was)

Edit: Net iets gelezen over privoxy op sourceforge, iemand ervaring mee?

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

www.privoxy.org

de nieuwe junkbuster

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

voor de gene die zich irriteren aan reclame en mozilla gebruiken:
rechtermuisknop(op reclame banner)->Block images from this server

dit werkt niet voor flash reclame's.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf tijden squid gedraaid, maar dat werkt toch niet echt snel... (op een p133). Ik ben nu 'oops' aan het uitproberen, en bevalt tot nu toe beter. (Alleen het configureren was wat ingewikkeld omdat je ergens bij een group je netwerk adressen moest opgeven.) Deze proxyserver is ook op "performance" gericht.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zoals compukid al opmerkt: Mozilla is een geweldige banner-killer. Popups kun je uitzetten, en zodra je een zwaaaaaaaaar irritante knipperende reclame ziet doe je in een reflex 'rechtermuisknop->block images from this server', en ziedaar....weer zo'n schofterige ad-provider down the drain. Animaties uitzetten scheelt trouwens ook al veel :-)

Het voordeel van deze methode is dat je ad-servers die zich wel weten te gedragen gewoon erin kunt houden. Bv. op tweakers.net/GoT zie ik wel banners, deze zijn ook zelden zwaar irritant (of anders binnen 5 minuten verwijderd zodra een admin hem spot :) ) - wel zo aardig voor de inkomstenbron van tweakers.net.

Daarentegen zien sites die sowieso al voor 75% uit banners bestaan er vaak verdacht leeg uit bij mij :P

• PenguinPower

PenguinPower

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:22 schreef LightYears het volgende:
www.privoxy.org

de nieuwe junkbuster
heb jij daar ervaring mee?
Ik zie net dat het allemaal nog beta is namelijk

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

K draai um op me server, connect via privoxy met het internet.
Gaat perfect, alleen duurde het wel even voor Tweakers het goed wou doen :) je kan per domein /ip opgeven wat wel en niet mag.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

ik hoop dat er in mozilla ook snel een 'block flash from this server' feature komt...die zijn ook zeer irritant.

• PenguinPower

PenguinPower

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 09:09 schreef LightYears het volgende:
K draai um op me server, connect via privoxy met het internet.
Gaat perfect, alleen duurde het wel even voor Tweakers het goed wou doen :) je kan per domein /ip opgeven wat wel en niet mag.
Bedankt LightYears! Ik kreeg idd in het begin een vervormde www.tweakers.net maar na www.tweakers.net in te voegen bij -filter ging alles perfect! Bedankt!
Pagina: 1