Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Mijn ECS K7VZA V3.0 moederbord lijkt kapot te zijn. Nadat ik mijn computer had uitgezet wil mijn computer niet meer aan. Als ik op de aanknop druk, gaat de voeding helemaal niet aan (dat wil zeggen dat de voeding helemaal niet reageert en de cooler in de voeding dus niet gaat draaien). Nu heb ik een andere voeding geprobeert, werkte ook niet. Het ledje van het moederbord brand echter wel, gewoon in "standby stand". Ik heb mijn systeem momenteel helemaal kaal, wat wil zeggen alleen geheugen, videokaart en processor aangesloten. De koeler is overigens ook goed aan gesloten dus ook daar kan het niet aan liggen. Ik heb zelfs een andere aan/ uit knop geprobeerd van een andere kast. Naar mijn idee is het moederbord kapot, of kan het ook aan de processor (of nog wat anders) liggen. Overigens heb ik de bios op de correcte manier gereset, zonder resultaat. Ik wil nu mijn moederbord terug naar de leverancier sturen maar wil graag zeker weten of die daadwerkelijk defect is omdat ik anders moet betalen.

ActueleWind

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:33
Probeer de computer eens 'hardmatig' te starten, dwz dat je de groene draad (van je atx conn) met een zwarte (maakt niet uit welke) verbind, deze wel verbonden houden. Dan gaat je computer wel aan nl, of iig je voeding. Eens kijken wat ie doet....

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is heel normaal hoor, ik heb dit ook gehad:

[topic=482616/1/100]

Gewoon de andere hardware (laten) testen en het mobo terugsturen