XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Verwijderd
watte gekoelde 1.6 ????Op dinsdag 28 mei 2002 20:00 schreef DuronDude het volgende:
prometheia cooled 1.6A
JC
[e]
Hoe loopt je geheugen trouwens, ik zie dar je rdram hebt, op 197 FSB ????? of een devider erin gegooid?
zoniet membench pic please
prometheia = soort van VapochillOp dinsdag 28 mei 2002 20:03 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
[..]
watte gekoelde 1.6 ????
[e]
Hoe loopt je geheugen trouwens, ik zie dar je rdram hebt, op 197 FSB ????? of een devider erin gegooid?
zoniet membench pic please
membench
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
damn die 50 MHz-en breken m'n hart nogOp dinsdag 28 mei 2002 20:14 schreef X-IoN het volgende:
w0000t, netjes manbijna 100%
nog niet echt in de gaten gehouden, maar momenteel -6C in windows... stressed een graadje of 7-8. Dit zijn core temps... de evaporator blijft tussen de -33 en -29Op dinsdag 28 mei 2002 21:14 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
!
Temps?
Verwijderd
RedelijkOp dinsdag 28 mei 2002 21:16 schreef DuronDude het volgende:
[..]
nog niet echt in de gaten gehouden, maar momenteel -6C in windows... stressed een graadje of 7-8. Dit zijn core temps... de evaporator blijft tussen de -33 en -29
NeuhOp dinsdag 28 mei 2002 21:17 schreef krekrrr het volgende:
dan kan je pas lekker quaken!
Tot hoeveel MHz loopt hij stabiel
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Nog steeds spijt?
Door DuronDude - donderdag 18 april 2002 01:49
[inside info]
M'n AMD setup gaat verdwijnen voor een P4 deze week
[/inside info]
not reallyOp dinsdag 28 mei 2002 21:22 schreef J0YR1D3R het volgende:
* J0YR1D3R remembers one thing from one of his old topics...
[..]
Nog steeds spijt?
en zoals eerder gemeld lukt 3Dmark prima tot 3030 MHz ongeveer. uitgebreide stabtests heb ik niet gedaan, maar hij crashed iig niet momenteel
Moet ik er natuurlijk wel even bij vermelden dat ik uiteraard onder de indruk ben
in ghz iets meer, in procenten een stuk minder
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
incl shipping heeft het me 680€ gekost... nu ja, gekost... heb m'n vapo enkele weken geleden verkocht voor 600Op dinsdag 28 mei 2002 21:33 schreef ernst het volgende:
meneer jude, wat kost zo n koelertje ?
hmm jammer dat ik geen vapo heb om te verkopenOp dinsdag 28 mei 2002 21:35 schreef DuronDude het volgende:
[..]
incl shipping heeft het me 680€ gekost... nu ja, gekost... heb m'n vapo enkele weken geleden verkocht voor 600

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Waarom verkoop je een vapo? Koelt deze dan echt zo veel beter?Op dinsdag 28 mei 2002 21:35 schreef DuronDude het volgende:
[..]
incl shipping heeft het me 680€ gekost... nu ja, gekost... heb m'n vapo enkele weken geleden verkocht voor 600
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
bla?
_______________________Op dinsdag 28 mei 2002 22:17 schreef Q-bone het volgende:
he duron, welk moederbord heb je er eigenlijk voor gebruikt? en das toch gewoon ddr? samsung? want dat kan je toch nie met die kast koelen ?
P4 1.6A @ 2.89 GHz (179 x 16), 1.84Vcore. TH7-II, 256MB Samsung RDR, Gainward Ultra 750
Reality beats fiction by far!
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Dit zegt me helemaal nix. Wat voor koeler heb je gebruikt? Ik neem aan waterkoeling? Zo ja, welke specifieke onderdelen (qua merk & type).prometheia = soort van Vapochill
[oeps modus]
In de tijd dat ik gepost had was het antwoord al min of meer gegeven.
[/oeps modus]
W00t!!! Hier ook maar de oeps modus aanzettenOp dinsdag 28 mei 2002 22:25 schreef some1else het volgende:
[..]
Dit zegt me helemaal nix. Wat voor koeler heb je gebruikt? Ik neem aan waterkoeling? Zo ja, welke specifieke onderdelen (qua merk & type).
[oeps modus]
In de tijd dat ik gepost had was het antwoord al min of meer gegeven.
[/oeps modus]
Lees ff dit bericht op onze geweldige Frontpage
er zit vanonder een extra voeding in om de compressor te voeden. Dus geen belasting voor je voeding. Ik heb rechtstreeks besteld en heb ongeveer 2 weken moeten wachten, iets minder nog. Valt wel mee vond ik.Op dinsdag 28 mei 2002 22:22 schreef justifire het volgende:
Heb je hem rechtstreeks besteld?? Moest je lang wachten?? En in die case, zitten daar nou al een paar fans in?? laatste vraag....Word die compressor nou met je voeding gevoed, of zit er gewoon een stekker aan??
en someone else : kijk anders eens op tweakers.net nieuws... bespaart ons een hoop uitleg voor de twintigste keer...
ken hem nammelijk niet
ennuh
warom kan een stikstof cooling zo hoog
mijn cpu wil niet eens de 2,2Ghz halen terwijl mijn proc 31C blijft (met seti 37C)
qua warmte maakt het nix uit toch
ik heb dan wel een 1,7A Willamette
maargoed als het een Northwood was had hij mischien 2,6 gehaald met een temp van 40C ofzo
je bent wel een lucky biatch dat je een SUPER SAMPLE hebt ..
congratz!
plaatje: http://www.tweakers.net/nieuws/21955Op dinsdag 28 mei 2002 22:33 schreef Jeff_P het volgende:
plaatje ???
ken hem nammelijk niet
ennuh
warom kan een stikstof cooling zo hoog
mijn cpu wil niet eens de 2,2Ghz halen terwijl mijn proc 31C blijft (met seti 37C)
qua warmte maakt het nix uit toch
ik heb dan wel een 1,7A Willamette
maargoed als het een Northwood was had hij mischien 2,6 gehaald met een temp van 40C ofzo
je bent wel een lucky biatch dat je een SUPER SAMPLE hebt ..
congratz!
1,7A bestaat niet
Deze nieuwe CPU's hebben een northwood core, die is erg goed over te clocken.
koop ooit wel een northwood
mijne draaid nu op 2,1
btw ZEER koud/duur kastje
Verwijderd
lijk mij geen waterkoeling wat sommige suggereerdenOp dinsdag 28 mei 2002 21:16 schreef DuronDude het volgende:
[..]
nog niet echt in de gaten gehouden, maar momenteel -6C in windows... stressed een graadje of 7-8. Dit zijn core temps... de evaporator blijft tussen de -33 en -29
verder very nice OC! keep up the good work!
Beetje rustig he:) Heb alles al gelezen hoor, ook op promethia site maar had gewoon effe deze vraagjes. Jij hebt hem tenslotte in real-life voor je snufferd staanOp dinsdag 28 mei 2002 22:30 schreef DuronDude het volgende:
[..]
er zit vanonder een extra voeding in om de compressor te voeden. Dus geen belasting voor je voeding. Ik heb rechtstreeks besteld en heb ongeveer 2 weken moeten wachten, iets minder nog. Valt wel mee vond ik.
en someone else : kijk anders eens op tweakers.net nieuws... bespaart ons een hoop uitleg voor de twintigste keer...
Toch bedankt voor de info
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maar nette tempraturen en lekkere oc man!
Wat zijn btw je voltages? (mem en cpu)
Verwijderd
Ik vind het prima dat jullie die knul z'n props geven allemaal omdat hij z'n processortje iets harder heeft laten lopen, waar hij overigens geen zak aan heeft omdat de bitch steeds vastloopt, maar ik krijg hier dus geen strakke plasser van. Tabee.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
mijn voormalig Athlon (2 weken dood)Op dinsdag 28 mei 2002 22:45 schreef PASware het volgende:
wow das pas ver. Daar kan geen AMD tegen op(ik ben zelf min of meer AMD fan, wordt nu wel minder)
liep snel 1200@1430mhz
maar dit is echt veel sneller
1,7@2,1ghz
ik dacht je merkt het niet maar door dat SSE2 en stuf schrik je aardig.
Amd 0wnez bigtime
Intel 0wnez a little bigtimer
(no flame just 2 compliments)
Kun je je voorstellen hoe snel 3ghz isOp dinsdag 28 mei 2002 22:52 schreef Jeff_P het volgende:
[..]
mijn voormalig Athlon (2 weken dood)
liep snel 1200@1430mhz
maar dit is echt veel sneller
1,7@2,1ghz
ik dacht je merkt het niet maar door dat SSE2 en stuf schrik je aardig.
Amd 0wnez bigtime
Intel 0wnez a little bigtimer
(no flame just 2 compliments)
Ik moet het zelf doen met een gammele 2.5ghz.. damn! Heb een waterblok nodig.. mijn huidige trekt het nie
'iets'=91% snelheidswinstOp dinsdag 28 mei 2002 22:44 schreef Gatz het volgende:
Hoi.
Ik vind het prima dat jullie die knul z'n props geven allemaal omdat hij z'n processortje iets harder heeft laten lopen, waar hij overigens geen zak aan heeft omdat de bitch steeds vastloopt, maar ik krijg hier dus geen strakke plasser van. Tabee.
Daarop loopt ie stabiel zegt ie. Verder zijn processoren met die snelheid nog niet koop, en zo ja, even duur als zijn installatie bij elkaar (of iets goedkoper). Dit hoeft je ook geen 'strakke plasser' te bezorgen, OC-en doe je voor de kick
maar voor de rest: altijd fijn, zo'n kritische n00b (nofi)
"People should know when they're conquered..."
Hij had t niet tegen jou, maar tegen Some1one else.Op dinsdag 28 mei 2002 22:43 schreef justifire het volgende:
Beetje rustig he:) Heb alles al gelezen hoor, ook op promethia site maar had gewoon effe deze vraagjes.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Is dit iemand die €680 spendeert aan een koelingkast (dus niét self-made) en daarmee zijn P4 1.6A (precies dé proc voor extreme OC's) tot extreme snelheden drijft.
Of is de echte OC'er de geezer (of babe) meet een lager budget die in zijn (haar) garage bijvoorbeeld een waterblok zelf frased en daarmee zijn proc tot hogere snelheden brengt.
Kortom, vinden wij dat iemand met een groot budget die alle spullen regelrecht uit de shop haalt en het alleen maar thuis in elkaar zet een echte OC'er is?
Ik denk wel een OC'er, maar zeker geen tweaker.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Edit: FlowDesign: DD is zeker niet vies van een mod hoor
Reality beats fiction by far!
maar die GF4 heb ik wel in de winkel gekocht natuurlijk dus dat telt niet...
We gaan nu niet bijdehand doen hè?maar die GF4 heb ik wel in de winkel gekocht natuurlijk dus dat telt niet...
Maar dan verklaar ik je hierbij tot Tweaker (en OC'er)
Ik heb nml. al een eerder topic van je gelezen en toen geloofde eerst ook niemand je 2,8 GHz OC. En kwam mijn statement ook al min of meer ter sprake.
Maar dat je nog stuff getweaked hebt kon ik uit beide topics niet afleiden, vandaar.
[edit]
BTW, hoe lang denk je dat het duurt voordat deze proc een keer er mee ophoudt? Ik denk niet dat een proc tegen dit soort geweld opgewassen is over een langere tijd (duurzaamheid).
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Tuurlijk welOp dinsdag 28 mei 2002 23:16 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
We gaan nu niet bijdehand doen hè?
Ik heb nml. al een eerder topic van je gelezen en toen geloofde eerst ook niemand je 2,8 GHz OC. En kwam mijn statement ook al min of meer ter sprake.
Maar dat je nog stuff getweaked hebt kon ik uit beide topics niet afleiden, vandaar.
[edit]
BTW, hoe lang denk je dat het duurt voordat deze proc een keer er mee ophoudt? Ik denk niet dat een proc tegen dit soort geweld opgewassen is over een langere tijd (duurzaamheid).
Ik heb (per ongeluk dan wel) een celly 600 met alleen koelblok en geen fan draaiende gehad op 2,3v (da's toch redelijk veel) dat taaie ding werkt niet steeds
Kreeg 'm met waterkoeling alleen niet stabiel hoger dan 1035MHz@2,1v ook al, verhoogde ik voltage heb toen weer tot 2,3v geprobeerd) ik kwam stabiel draaien niet verder dan 1035MHz..
Aantal posts: 5Op dinsdag 28 mei 2002 22:44 schreef Gatz het volgende:
Hoi.
Gem. aantal posts/dag: 1
nuff said
Goed bezig topicstarter!
ik volgende week ook die specs
officieel tweaker ?
kijk eens op zijn site
www.born2oc.be
respect jan !
Wel zekers netjes en
Verwijderd
Aangezien hij dus de temperatuur zo ******* laag weet te houden, verouderd zijn core zowat niet. Een CPU die warm wordt, zal eerder sterven dan eentje die op -9C draait.Op dinsdag 28 mei 2002 23:16 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
We gaan nu niet bijdehand doen hè?
[edit]
Maar prachtig om te zien dat een vriezer integreren in je PC dus wél kan en werkt. Hmmm, dan wordt het toch eens tijd om mijn duron 700 op te klokken... Iemand nog een vriezer over?
Als je op de 125% zit hoor ik het wel weer
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb
Verwijderd
m'n GF4 draait max 381/810 (nature test) , andere tests klok ik hem meestal naar 378/796 , in dit geval slechts 371 voor de zekerheid. Score kan nog wel iets hogerOp woensdag 29 mei 2002 12:15 schreef Peltier het volgende:
Wanneer krijgen we hier pics van te zien?De getallen zien er zeker goed uit, maar wat meer pics zouden het een stuk beter doen, het oog wil ook wat. Lijkt me er goed uitzien een pelt/watercooled gf4. Ben erg benieuwd welke snelheden hij draait trouwens.
en pics komen er wel
Verwijderd
Geen verhoogd voltage op de GPU en Memory? Zou een 90watt peltier niet genoeg zijn voor die gf4 trouwens.Op woensdag 29 mei 2002 12:27 schreef DuronDude het volgende:
[..]
m'n GF4 draait max 381/810 (nature test) , andere tests klok ik hem meestal naar 378/796 , in dit geval slechts 371 voor de zekerheid. Score kan nog wel iets hoger
en pics komen er wel
Mocht je nog toegang krijgen tot een digicam of desnoods webcam..
OOPS !!! Dan heb ik niks gezegdOp dinsdag 28 mei 2002 22:59 schreef RAILGUNNER het volgende:
[..]
Hij had t niet tegen jou, maar tegen Some1one else.
Blijf het een bruut ding vinden
Verwijderd
Shit dat zijn getallenOp woensdag 29 mei 2002 12:27 schreef DuronDude het volgende:
[..]
m'n GF4 draait max 381/810 (nature test) , andere tests klok ik hem meestal naar 378/796 , in dit geval slechts 371 voor de zekerheid. Score kan nog wel iets hoger
en pics komen er wel
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Wat bedoel je? Denk je dat DuronDude de boel bij elkaar aan het liegen is ofzo?Op woensdag 29 mei 2002 20:54 schreef Scatman_II het volgende:
Kan dit?
neej, dat nietOp woensdag 29 mei 2002 20:57 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Denk je dat DuronDude de boel bij elkaar aan het liegen is ofzo?
Maar toch... Alleen maar watercooling? niks met stikstof ofzo?
Mijn complimenten...
* Scatman_II has deep respect...
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Dit heeft niets met watercooling te maken... phase change daar komt geen water aan te pas (enkel cooling voor de GF4 is water)Op woensdag 29 mei 2002 20:59 schreef Scatman_II het volgende:
[..]
neej, dat niet
Maar toch... Alleen maar watercooling? niks met stikstof ofzo?
Verwijderd
In een koelkast wordt een koelmiddel door een pomp door een buizenstelsel gepompt dat gedeeltelijk in en gedeeltelijk buiten de koelkast loopt.
In de verdamper, die in het bovenste compartiment van de koelkast zit, komt het koelmiddel in de vloeibare toestand binnen en kan daar verdampen, dat vraagt zoals je weet energie: het koelmiddel haalt die uit de koelkast, zodat de temp. daalt.
De compressor zuigt het gas uit de verdamper en duwt het door de condensor die achteraan de koelkast is bevestigd. Daar condenseert het gas tot vloeistof doordat het wordt samengeperst. Er komt warmte vrij in de condensor, die wordt afgevoerd naar de kamer.
Dit is dus juist hetzelfde als er in een Vapochill- of Promethia systeem gebeurd alleen zijn deze veel compacter.
ff recapitulatie: verdampen= warmte wordt opgenomen
condensatie= warmte wordt afgegeven
soms komen de lessen fysica wel eens van pas
Edit: oeps net te laat het duurde ff voor ik deze tekst had getypt
Zeker netjes!
Gefeliciteerd
\_Specs_/
24/7 aan ut mag wat kosten
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
Moet ook nog steeds een goede koeler/systeem kopen.
Maar als ik dit hoor is het veel verleidelijker om een 1.6a te kopen met die kast van jouw.
P.s. Zag gisteren Michel Gellar (Buffy the Vampire Slayer)
met een ander wijf zoenen in Cruel Intensions.
i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG
Verwijderd
lees deze thread nog eens rustig doorOp woensdag 29 mei 2002 22:50 schreef justifire het volgende:
JA vind ik wel een beetje vaag bij deze kast, op het plaatje is niet echt duidelijk te zien waar en hoeveel fans er nou inzittenZie er eentje zitten boven achterin, is dat de enige?? Dan heb je dus geen flow?? Of zitten er aan het zijpaneel nog fans?? Graag een beetje informatie daarover.
wat doet die airflow er toe met watercooling en phasechange?
tenzij er tientallen hd's inzitten zie ik hier geen andere warmtebron
valt best wel meeOp woensdag 29 mei 2002 21:49 schreef HarrieH het volgende:
Nadeel van deze cooling is je electriciteit rekening.. Je hebt ook nog een pelt op 172 wat..
24/7 aan ut mag wat kosten
en die 172W pelt staat bijna nooit op, enkel om te benchmarken
Hoeveel vermogen verbruikt dat prometeia eigenlijk?Op woensdag 29 mei 2002 23:31 schreef DuronDude het volgende:
[..]
valt best wel mee
en die 172W pelt staat bijna nooit op, enkel om te benchmarken
Das lekker snel
hoe onstabiel issie dan precies?
loopt ie veel vast?
www.stevelock.nl
Geen flauw idee eerlijk gezegdOp donderdag 30 mei 2002 13:05 schreef InterCC het volgende:
[..]
Hoeveel vermogen verbruikt dat prometeia eigenlijk?
de 2.40 stelt een beetje teleur... denk dat ik een 2.26 GHz ga kopen, deze gaat weg en ook de 1.60 (1.60 is al "verkocht")
dit is van de 2.4 deze morgen
i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG