Toon posts:

Help ! pioneer 105s 16x40 dvd rom probleem !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een dvd'tje in deze drive doe , dan loopt het beeld onder asus dvd een beetje schokkerig onder ME , dat is vreemd want onder win 98se liep het veel beter , op een duron 850 met 7100/t gf2 mx..... heb net onder Me de sisoft sandra benchmark gedraaid en wat blijkt ??? hij zegt dat de performance overeen komt met een 3 speed dvd !!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH
FOUT !!!!! ik ben van firmware 1.11 naar 1.22 gegaan die nl. regio vrij is , ik hoorde ook dan bepaalde windows types de udma niet aanschakelen , terwijl de bios van mijn A7v dit wel zo detecteert , udma mode 2
vaag ..... heeft dit ook iets te maken met de via 4 in 1 drivers voor de kt 133 chipset ???? iemand die hetzelfde probleem heeft ???? ik vind het echt heel erg vreemd allemaal ... :?

is het het udma verhaal wat hierop van toepassing is of iets anders ?????

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:30
Ga naar Start|Configuratiescherm|Systeem
Dan naar het tabblad Hardware ofzo. Daar zie je onder CD-ROM je dvd-spelertje staan.
Klik erop en dan op eigenschappen, dan zie je daar ergens DMA aanstaan, die moet je aanvinken. Opnieuw opstarten en dan kijken of het verholpen is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al geprobeerd . maar dan blijft ie traag ...... iemand een suggestie ?????

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu in de bios van de a7v udma mode2 aangezet voor de dvd rom ... ( van auto afgehaald ) en dma aangevinkt in windows , nu geeft sisoft sandra een stukken beter resultaat , ik ging van 2300 weet niet hoe dit telt ...... naar 4300 dvd marks , 3000 was dan de snelste dat was een 5 speed gaf ie aan en mijn pioneer torende daar bovenuit met 4300 , maar hoe kan je uitrekenen of dat klopt ? of het dus wel echt 16 x dvd speed draait ?

Verwijderd

Had precies hetzelfde probleem. Lag aan ME(meer fouten). Heb SE terug gezet. ME is geen OS voor dvd players. DVD-genie werkt niet, dus niet software matig regio vrij. En sommige dvdrip programma's werken nie meer.

Verwijderd

2000 rulezzzz

Verwijderd

Topicstarter
is dat zo ?? ik dacht dat Windows ME juist ontwikkeld was om veel met dvd ensow te werken ..... mutlimedia .... "digital media"lol zoals m$ dat zelf noemt ..... maar lag dus in elk geval niet aan mijn speler gelukkig ...... want hij speelt nu wel weer stukkie beter nadat ik dat UDMA in bios van auto heb afgehaald en zelf gezegd dat ie voor de pioneer aan moet staan :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Win ME geeft inderdaad veeeeel problemen. Why the heck zou je zowiezo overstappen??? De enige reden waarom ik van 95 naar 98 ben gegaan, is USB en DirectX...

Me is gewoon k$%#@te... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb WIn ME gekregen van microsoft gratiz en voor niks , dus dan doe je dat wel he ? =)
Pagina: 1