snelle 3d benchmark methode

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben bezig met m'n videokaart te oc'en maar weet nog niet de juiste memory/core verhouding.
Daarom wil ik bij een aantal instellingen een 3d benchmark maken en zo bekijken wat de beste instelling is.

bij 3dmark 2001se moet ik iedere keer een benchmark draaien van 15 minuten of zoiets.

Weet iemand een snellere manier om benchmarks te maken???

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Q3/UT demo draaien :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

je kan bij 3dmark 2001 alles uitzetten behalve de demo's, en dan krijg je nog dezelfde score. ik weet niet of dit bij SE ook is, probeer eens.

Verwijderd

Comanche 4 demo downloaden, dr zit een bench bij. Vrij accuraat en in 1 minuut gedaan. En nog legaal / gratis ook

PS bij 3dmark hoef je alleen de bovenste 4 te draaien hoor, de rest telt niet mee voor de punten.

• Dnc1n
sorry ik heb het al gevonden in 3d mark. gewoon eerste game draaien. en dan op details drukken. zie je de gem. framerate. Ik ga comanch ook ff proberen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Quake3 kan je ook timedemo mee doen, misschien wat bloederig elke keer, maar het is wel snel (naarmate je hoger overklokt vliegt ie sneller voorbij :) )

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Op dinsdag 28 mei 2002 19:59 schreef WM_braadworstboer het volgende:
je kan bij 3dmark 2001 alles uitzetten behalve de demo's, en dan krijg je nog dezelfde score. ik weet niet of dit bij SE ook is, probeer eens.
Is ook bij SE :)

\_Specs_/

• Dnc1n
ik zoek toch wat anders als 3dmark, die doet het iedere x niet als ik m'n vid. kaart anders klokt.
moet ik iedere x de compu opnieuw opst.
comanch doet het niet in xp.
en in quake kun je niet nauwkeurig vergelijken omdat je de gem. framerate niet weet.

andere methodes?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
hoezo juiste verhouding? Gewoon beide zo hoog mogelijk zetten!

• Dnc1n
Op woensdag 29 mei 2002 22:13 schreef Hielko het volgende:
maar als ik bijv. mijn core hoger zet moet ik m'n geheugen weer lager zetten (artifects vanwege warmte core).
Daarom wil ik gewoon een aantal marks maken op verschillende core/mem settings om te kijken wat het beste op mijn systeem presteerd,

hoge core/lagere mem
allebij gelijk
hoge mem/ lage core enz.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op woensdag 29 mei 2002 22:13 schreef Hielko het volgende:
Het heeft zin om zo dicht mogelijk bij de verhouding van 300/650 te zitten in het geval van een GF4Ti4600.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Dnc1n
ik heb maar een tnt2 en probeer gta3 soepeler te laten draaien.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan kan je in de regel beter je bankrekening overklokken.

TNT2 is hopeloos veroudert.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
euhm als je 3dmark nou eens combineert met koffiezetten/drinken/sociaal bezig zijn?

Opclocken, 3dmark aan, koffiezetten, praten, kijken of ie gecrashd is, verder opclocken, lees de krant etc.

zo doe ik het altijd, ook es weg achter het scherm
of ben ik nou helemaal loony dat ik het zo doe? :9

BTW 3dmark in zijn geheel doorlopen stress de vid-kaart beter. Ik dacht dat mijn Kyro stabiel was na de eerste twee test, lieo ie haklverwege toch vast....

en ik test elke setting altijd 2 tot 3 keer achter mekaar, dan weet ik pas zeker dat ik halverwege jedi knight niet er uit geboot wordt

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Pagina: 1