waarom zijn vele zo 'hecht' met GoT?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 22:21
ik kom hier al wel een poosje en ben eik's iedere dag wel ff aanwezig. reageren doe ik niet zo veel.
waar ik me veel over verbaas is dat vele zich zo close voelen met wat hier gebeurd. wanneer iemand zich om een onbenullig iets in de negatieve hoek voelt gezet brand hij er gelijk op los, valt andere aan en soms kan dat alleen maar worden gestopt met een slot. dan vraag ik me af waarom?
je bent hier tenslotte alleen mar je nickname. niet meer en niet minder. zeer weinig kennen je irl, dus waarom zou je je druk maken wanneer je denkt dat je onjuist behandeld wordt?

wanneer ik es kijk waarom sommige worden verbannen vraag ik me echt af waar ze zich druk om maken, want dit is een virtuele wereld, heeft nagenoeg niets te maken met het dagelijke leven.

ik denk dat veel opstootjes kunnen worden voorkomen als een aantal users leren relativeren. zet de dingen es ff reeel op een rij en je zult je naderhand afvragen waar je je druk om maakt..

Zo! Biertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

can you spell the word: community??

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Er zijn hiero van die mannetjes die alles beter weten, daar komt het dan door. Er zitten hiero ook velen die veel verstand hebben van zaken, en daarom is GoT dikke ownage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Op dinsdag 28 mei 2002 19:51 schreef D2k het volgende:
can you spell the word: community??
yup :)

irl zekers; maar is dit nu echt irl wat we hier zitten te doen :?

ik tik wat in, komt ergens te staan en mensen die ik totaal niet ken reageren. wat voor een band zou ik dan moeten hebben met ze?

edit: typvaut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft zelf eigenlijk al precies de reden aan van dat gedrag ;)

Het is redelijk anoniem. Niemand die er bij je op de stoep staat morgen om je eens lekker in elkaar te rossen, als je je boekje te buiten gaat. Dat zorgt ervoor dat mensen dingen durven zeggen die men anders niet durft te doen.

Vergelijk het met agressie in het verkeer. Zolang je niet uitstapt, is het tamelijk beschermd en anoniem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook als je veel met mensen omgaat kun je ook een soort verbondenheid creëren, zelfs als het alleen maar online is. Ik zit hier vele uren per dag, GoT is een deeltje van mijn leven geworden. Ik mag sommige mensen gewoon graag, ook al ken ik ze niet irl. In dat geval mag ik de door hen gecreerde(?) persoonlijkheid. Niks mis mee, in het echt faken mensen ook wel eens.
GoT is inderdaad een community die we zo goed mogelijk draaiende willen houden. (en voor de mensen die het 'we' niet begrijpen.... er zijn users die GoT aan hun hart gaat daar heb je geen modaspiraties voor nodig)

De sfeer is over het algemeen goed. Men is over het algemeen goed bereid tot hulp en het zijn wel een stelletje nerds bijelkaar :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 19:56 schreef Nelske het volgende:
Je geeft zelf eigenlijk al precies de reden aan van dat gedrag ;)

Het is redelijk anoniem. Niemand die er bij je op de stoep staat morgen om je eens lekker in elkaar te rossen, als je je boekje te buiten gaat. Dat zorgt ervoor dat mensen dingen durven zeggen die men anders niet durft te doen.

Vergelijk het met agressie in het verkeer. Zolang je niet uitstapt, is het tamelijk beschermd en anoniem :)
Is een OW dan niet te vergelijken met als je in elkaar wordt gerost? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:55 schreef the noise het volgende:

[..]

yup :)

irl zekers; maar is dit nu echt irl wat we hier zitten te doen :?

ik tik wat in, komt ergens te staan en mensen die ik totaal neit ken reageren. wat voor een band zou ik dan moeten hebben met ze?
Mjah, toch krijg je wel een bepaalde band met mensen hier op het forum hoor :)

Ook al ken je ze misschien irl niet, toch weet je meestal aardig goed het karakter van iemand in te schatten na verloop van tijd. Je bent en blijft toch aan het communiceren met personen. Of dat nu verbaal is of via een glasvezelkabeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29
GoT gaat me inderdaad aan het 'hart', irl heb ik niet zoveel vrienden (geen?), dit is een soort van 'second-life' voor me,

en je moet toch wat met je vrije tijd :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:58 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Is een OW dan niet te vergelijken met als je in elkaar wordt gerost? :?
Neuh :o :o

Daarmee wil ik alleen aangeven dat mensen harder van leer durven trekken via internet dan dat ze irl zouden doen.

Een OW kan je meer vergelijken met een schoolmeester die je vermanend toespreekt ;)
Als hij dat vaker doet, dan zul je op een gegeven moment de klas uitgezet worden voor een paar uur. Ben je echt hardleers en maak je het te bond, dan zul je van school getrapt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
dus omdat iedereen hier in principe dezelfde belangstelling heeft (IT) is er een soort 'wij' gevoel.

daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

er zijn users die GoT aan hun hart gaat daar heb je geen modaspiraties voor nodig)
/quote

en dit gaat dus boven m'n monitor. want wat jouw aan het hart gaat is eik's goed beschouwd niet meer dan een, ik mijn ogen, virtuele wereld. als bv 2 users wisselen na nickname merk je dat misschien niet eens. met wie voel je dan een verbondenheid?
volgens mij alleen maar met een nickname; niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
De regels zijn streng,zeer streng.Dat vindt ik juist zo leuk aan GoT : als hier iedereen zomaar shit en rommel komt posten,dan ist minder gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is gewoon cool, het is moeilijk te omschrijven wat er nou zo blijft trekken. Er is altijd wel een topic dat je interesseert, en bepaalde users ga je extra waarderen.

Precies wat D2k zegt, het wordt een community, je hebt elkaar nodig, anders wordt het ook maar zo stil hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:51 schreef the noise het volgende:
wanneer iemand zich om een onbenullig iets in de negatieve hoek voelt gezet brand hij er gelijk op los,
[knip]
ik denk dat veel opstootjes kunnen worden voorkomen als een aantal users leren relativeren. zet de dingen es ff reeel op een rij en je zult je naderhand afvragen waar je je druk om maakt..

Zo! Biertje?
relativerend vermogen (zeker als je een corrigerende opmerking hebt gekregen) en puberleeftijd gaan soms niet hand in hand :)

damn ik voel me stokoud soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 20:04 schreef the noise het volgende:
dus omdat iedereen hier in principe dezelfde belangstelling heeft (IT) is er een soort 'wij' gevoel.

daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

er zijn users die GoT aan hun hart gaat daar heb je geen modaspiraties voor nodig)
/quote

en dit gaat dus boven m'n monitor. want wat jouw aan het hart gaat is eik's goed beschouwd niet meer dan een, ik mijn ogen, virtuele wereld. als bv 2 users wisselen na nickname merk je dat misschien niet eens. met wie voel je dan een verbondenheid?
volgens mij alleen maar met een nickname; niet meer en niet minder.
Vergelijk het maar eens met een vriendelclubje waarmee je wekelijks in je stamcafe afspreekt. :)

Okee, nu gaat het hier in het merendeel van de gevallen natuurlijk om serieuze(re) zaken; maar tussen de replies door, kun je toch aardig wat lol met elkaar hebben als je elkaar een beetje leert kennen. Dat is wat het zo verslavend maakt.

Ik/je heb(t) irl vrienden en daarnaast heb je kenissen op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat 'irl' is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou bijna weer terug gaan naar de discussie over het niveau op Got en de daarbij instelling van de users.

helaas is het meerendeel nog pubers en zoals iedereen weet, en ondervonden heefd (like me, bijna dan)
is het zeer moeilijk voor ons om na te denken en dan pas te posten.

internet liefdes daarintegen zoals Nelske omschrijft, blijven komen, al is het maar dat je weet hoe een ander ongeveer zal reageren op een post.

blijft leuk om te zien dat naarmate je ouderw ord alles langzamerhand steeds meer voor de hand liggender lijkt te worden, en dat je je dan ook kunt opwinden over een users terwijl jezelf vroegen waarschijnlijk niets anders was.

en dat men zo hecht aan het worden is met Got is simpelweg omdat we het hier leuk vinden, en dat we voor informatie en hulp hier terecht kunnen.
beter een verre vriend dan een slechte buur.....
of ga ik nu te ver??

tevens denk ik niet meer aan die oude tijd op Got maar meer en deel an wat ik morgen zal ontdekken aan mijn leven.
ps: ben 18 en 5 maand oud, ongeveer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Op dinsdag 28 mei 2002 20:11 schreef Nelske het volgende:

[..]

...
Ik/je heb(t) irl vrienden en daarnaast heb je kenissen op internet :)
:)
kenissen ja :)

misschien wel een betere term dan vrienden op internet.

maar een combinatie van je hobby samen met wat lol zorgt ervoor dat je toch wat verslaafd bent aan GoT :?

maar ik zal niet ontkennen dat het best wel grappig kan zijn als je vrij regelmatig aanwezig bent. (the noise heeft OF altijd leuk gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 20:14 schreef MasterOverdrive het volgende:
Ik weet niet wat 'irl' is :{
irl is: In Real Life, maar ik vind dat alles wat je doet In Real Life is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan er praten met mensen die dezelfde interesses hebben, in een cafe ga ik het iig niet over Dolby digital of over AGP 4x hebben enzo ;).

Verder is het gewoon leuk, lees je leuke stukken tekst en raak je inderdaad 'gehecht' aan forumgenoten (ik trouwens zowel aan mensen die het vaak met me eens zijn, als aan mensen waar ik het regelmatig mee oneens ben :)).

Ook heb ik al best wel wat mensen leren kennen op ICQ (ff verder lullen enzo) en heb er zelfs 2 goede vrienden mee gekregen (Floris en Jag) en een hoop erg leuke kennissen (ook niet crew :)) zowel Online als ook IRL. Je kan er gewoon met mensen lullen die vaak ongeveer hetzelfde denken (zij het soms wat kort door de bocht ;)).

Verder vind ik het vervelend dat veel mensen denken dat wij (de crew) het leuk vinden om mensen te treiteren met slotjes enzo. Vind het vervelend jah, dat mensen van het negatiefste uitgaan, daarom hang ik veel in LA rond om zaken uit te praten/uit te leggen :).

GoT rulet gewoon :7, al snapt mijn omgeving er weinig van (jawel, heb ook nog echte IRL vrienden en vriendinnen die vinden dat ik vaak 'tweaker' of zit te 'forummen' en ook zij zien niet wat er zo leuk aan is.. Ach het pakt je of het pakt je niet he? :). Mij pakt het iig wel :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op het moment dat je je zit te vervelen op het werk omdat de koffie-automaat weer eens niet werkt.
Op het moment dat je vriendin weer aan je kop zit te zeiken omdat je niet naar the bold& the beautifull met haar kijkt..
Op het moment dat je net slechte cijfers hebt gehaald voor school.... ..... ... ... ..

Sometimes you want to go
Where everybody knows your name,
And they're always glad you came;
You want to be where you can see,
Our troubles are all the same;
You want to be where everybody knows your name.

Roll out of bed, Mr. Coffee's dead;
The morning's looking bright;
And your shrink ran off to Europe,
And didn't even write;
And your husband wants to be a girl;

Be glad there's one place in the world
You want to go where people know,
People are all the same;
You want to go where everybody knows your name.

(fade out)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
kijk, dat jullie moderators een beetje de weg kwijt zijn geeft niet ;)
hoewel ik me afvraag ofdat jullie je nooit es een keer afvragen 'wat doe ik hier?'

maar er lopen er velen rond die dat niet zijn (moderator dan he!)
en niemand van GoT irl kennen volgens mij.
wat zulke gasten hier doen is en blijft wat vaag denk ik dan. maar het zal wel komen zoals sommigen al zeggen door hun verslaving.
sommigen hebben zelf een verslaving aan slotjes verzamelen lijkt het wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 20:48 schreef the noise het volgende:
maar er lopen er velen rond die dat niet zijn (moderator dan he!)
en niemand van GoT irl kennen volgens mij.
wat zulke gasten hier doen is en blijft wat vaag denk ik dan. maar het zal wel komen zoals sommigen al zeggen door hun verslaving.
sommigen hebben zelf een verslaving aan slotjes verzamelen lijkt het wel eens :)
Wat doe ik hier? Ken bijna niemand irl van GoT :'( Toch blijft het verslavend... Leren en helpen denk ik.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 20:42 schreef athlonkmf het volgende:
Op het moment dat je je zit te vervelen op het werk omdat de koffie-automaat weer eens niet werkt.
Op het moment dat je vriendin weer aan je kop zit te zeiken omdat je niet naar the bold& the beautifull met haar kijkt..
Op het moment dat je net slechte cijfers hebt gehaald voor school.... ..... ... ... ..

Sometimes you want to go
You want to be where you can see,
Our troubles are all the same;
You want to be where everybody knows your name.

Roll out of bed, Mr. Coffee's dead;
The morning's looking bright;
And your shrink ran off to Europe,
And didn't even write;
And your husband wants to be a girl;

Be glad there's one place in the world
You want to go where people know,
People are all the same;
You want to go where everybody knows your name.

(fade out)
:{ ;( :'(

O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je hoeft mensen niet irl te kennen om je ermee verbonden te voelen. Hier ken je elkaar aan je nickname en op die manier kun je ook wel een gemeenschap vormen hoor. GoT wordt soms min of meer je stamkroeg. Je kunt het een beetje vergelijken met een MUD: ook een virtuele wereld die vaak een hechte gemeenschap vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:58 schreef Alfredt het volgende:
Ook als je veel met mensen omgaat kun je ook een soort verbondenheid creëren, zelfs als het alleen maar online is. Ik zit hier vele uren per dag, GoT is een deeltje van mijn leven geworden. Ik mag sommige mensen gewoon graag, ook al ken ik ze niet irl. In dat geval mag ik de door hen gecreerde(?) persoonlijkheid. Niks mis mee, in het echt faken mensen ook wel eens.
GoT is inderdaad een community die we zo goed mogelijk draaiende willen houden. (en voor de mensen die het 'we' niet begrijpen.... er zijn users die GoT aan hun hart gaat daar heb je geen modaspiraties voor nodig)

De sfeer is over het algemeen goed. Men is over het algemeen goed bereid tot hulp en het zijn wel een stelletje nerds bijelkaar :)
Roger that! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 20:57 schreef polaris het volgende:
Je hoeft mensen niet irl te kennen om je ermee verbonden te voelen. Hier ken je elkaar aan je nickname en op die manier kun je ook wel een gemeenschap vormen hoor. GoT wordt soms min of meer je stamkroeg. Je kunt het een beetje vergelijken met een MUD: ook een virtuele wereld die vaak een hechte gemeenschap vormt.
Al probeert men in een MUD voornamelijk het echte leven te imiteren.
Een forum probeert meer een toevoeging van rl te zijn. Een uitbreiding van je visie. Een manier om direct van (vele) mede-mensen te weten te komen hoe zij over iets denken (denk politiek, rampen, etc).

Maar duidelijk is wel dat je dus beiden soorten contact nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Wat ik soms wel een hekel aan heb is dan die modjes die dan NET iets te snel een slotje erop gooien en het draadje beter een uurtje kan laten liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 23:27 schreef Novah het volgende:
Wat ik soms wel een hekel aan heb is dan die modjes die dan NET iets te snel een slotje erop gooien en het draadje beter een uurtje kan laten liggen. :)
Goh, toch vreemd dat modjes dat niet met je eens zullen zijn evenals het merendeel van de bezoekers.

Kom a.u.b. met voorbeelden of zwijg anders a.u.b. Dit heeft namelijk weinig zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 23:27 schreef Novah het volgende:
Verklaar? :?

Als een topic niet aan de (op zich simpele) eisen voldoet, dan voldoet ie een uurtje later toch ook niet? Bovendien is ie dan al veel te ver offtopic gegaan, met reacties dat het topic niet voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor vele mensen denk ik iets waar zijn mensen 'zien' (tussen quotes dus) met wie zij iets gemeen hebben: computerkennis en -interesse. Dat schept een band. Net zoals je met vrienden irl ook een band hebt om 't een of 't ander.

Daarnaast vind ik het persoonlijk af en toe wel leuk om wat tijd hier in te steken... Je krijgt er een zekere mate van waardering voor terug.

En daarna lekker met wat vrienden een biertje glaasje martini drinken. That's life. :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Een Internet Community is zo lekker breed, als je een draadje hebt, zie je zo'n diversiteit aan meningen, dan moet je vaak met de hele kroeg over hetzelfde onderwerp lullen. ;)

Dat is het mooie eraan, ik waardeer zeker veel mensen hier, GoT is gewoon een (behoorlijk grote) aanvulling op mijn IRL.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 28 mei 2002 19:59 schreef Nelske het volgende:

[..]

Mjah, toch krijg je wel een bepaalde band met mensen hier op het forum hoor :)

Ook al ken je ze misschien irl niet, toch weet je meestal aardig goed het karakter van iemand in te schatten na verloop van tijd. Je bent en blijft toch aan het communiceren met personen. Of dat nu verbaal is of via een glasvezelkabeltje ;)
wat zullen ze dan over mij denken :X

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 29 mei 2002 10:44 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

wat zullen ze dan over mij denken :X
Je bent net een klein broertje... kleiner, irritanter, vervelender dan andere users.

Puur afgaand op je nickname + usericon. :)

Qua posts herken ik je wel maar ik weet niet precies hoe je je gedraagt... :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op woensdag 29 mei 2002 10:52 schreef Marv het volgende:

[..]

Je bent net een klein broertje... kleiner, irritanter, vervelender dan andere users.

Puur afgaand op je nickname + usericon. :)

Qua posts herken ik je wel maar ik weet niet precies hoe je je gedraagt... :P
:(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op woensdag 29 mei 2002 10:53 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

:(
Niet tegen jou persoonlijk bedoeld ofzo... tis gewoon de combinatie nickname + icoon die dat oproepen :P

Edit: nu zie jij mij als irritante oudere broer/zus die weer eens vervelend is :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op woensdag 29 mei 2002 10:54 schreef Marv het volgende:

[..]

Niet tegen jou persoonlijk bedoeld ofzo... tis gewoon de combinatie nickname + icoon die dat oproepen :P

Edit: nu zie jij mij als irritante oudere broer/zus die weer eens vervelend is :+
nee heb geen oudere broer / zus >:)

idd ik zal m'n icoon veranderen :)

m'n nick daarintegen hou ik gewoon.. :P

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ik zit altijd in OCE(vroeger OCM en daarvoor DOC), de meeste mensen daar kennen me wel(als ze er wat langer komen).

er zijn users die ik wardeer(om verschillende redenen).
The_Revenge == PowerLight(hij heet The_Revenge op GoT en op de rest van het inet PowerLight), daar heb ik een website mee(bijde zijn webmasters).
Puroptical is een goei gast, chat ik vaak mee, hij heeft een goeie mening)
ReseTTim heb ik altijd bewondering voor gehad, vanaf de 1e dag op GoT.
Oeloe die mod samen met ReseTTim een case daar ken ik hem weer van.
Phreak is wel aardig.
DaBit is altijd bezig met zijn pc koel te krijgen, ik zat net op GoT toen was hij al druk bezig.
zo zijn er wel meer mensen hier die ik ken.

ik herken de meeste mensen ook aan hun icoon, daarom hou ik er niet zo van als ze die veranderen.

GoT is enorm koel, dan begin je ergens aan, dan moet en zal je het vedder lezen.

ik zelf doe ook veel voor de user op GoT, ik hou inkoop actie's(volgende start na mijn schoolkamp).
Pagina: 1