Toon posts:

Vraagje over Netvoeding fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje maakt de fan van mn netvoeding een geluid alsof er iets aanloopt, dus wil ik m ff openmaken en indoen nodig vervangen, maar kan dat wel? want volgens mij zit alles in een dicht doosje enzo, ik kan zelf niet kijken omdat ik de seal niet wil verbreken ivm garantie.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Haha :P Maak dat ding open met schroevendraaier, garantie? Is het een Compaq-PC oid?

Je moet wel oppassen dat je niet teveel dingen in de voeding gaat aanraken, er kan geloof ik nog een beetje spanning op zitten. Wat je kan doen bij ATX is de stekker uit de PC trekken en de powerknop van de PC indrukken end an de voeding losmaken en openschroeven. Fan is meestal 8cm, dus vervangen is geen punt lijkt mij

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

de fan van je voeding kun je er zo uit slopen das geen probleem, maar als je er nog garantie op hebt dan kun je em natuurlijk ook terug brengen..

oh ja en het zit allemaal gewoon in dat metalen omhulsel verder niet zegel verbreken, openschroeven an vervangen en klaar

Verwijderd

Topicstarter
maar waar schroef ik dan iets open? gewoon alle schroeve uit de achterkant van mn kast halen?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Je hebt wel een erg trage Celeron? Is dat niet toevallig de FSB? :P

Verwijderd

Topicstarter
;) lol **oma stemmetje: dat is niet mijn compje hoor**

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 28 mei 2002 19:31 schreef VAC het volgende:
maar waar schroef ik dan iets open? gewoon alle schroeve uit de achterkant van mn kast halen?
Kijk gewoon waar de voeding vast zit aan de kast. Das bij de kasten die ik ken zo gedaan. Zijn er een stuk of 2/3 geloof ik. Wees niet bang, vraag anders je vader of buurman erbij die wat van PC's weet

Verwijderd

Topicstarter
Ok iedereen thanx voor de replys, ik ga gewoon ff met de schroevendraaier hakken en hope dat ik iets goed hak :)

Verwijderd

edit: oeps te laat

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb m dus net ff schoongemaakt, en ik heb m terug gezet, maar hij maakt nu nog meer herrie alsof er iets aanloopt, maar er loopt niets aan voor zover ik weet.
Vervangen lijkt me toch klote wat het snoer dat van t fannnetje naar de printplaat gaat zit gesoldeerd.
Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? ik weet niet of ie t zo lang vol houdt ;(

Verwijderd

nieuw fannetje kopen en erop zetten.

edit:
er in dus

Verwijderd

je knipt het draadje bij de koeler door, dan maak je de andere koeler vast dmv een kroonsteentje.

Verwijderd

Topicstarter
lol, niet eens aan gedacht thanx :)

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Herrie wil niet zeggen dat ie er mee nokt. Je moet 'm gewoon vervangen voor een nieuwe of de fan helemaal uit elkaar halen (is toch waarschijnlijk geen kogellager), schoonmaken en weer in elkaar zetten met een likje vet. Kan ook zijn dat je een extra ringetje er bij moet doen. Meestal lubbert het plastic wat uit.
btw Dit is maar een tijdelijke oplossing, uiteindelijk begeeft ie het toch wel.

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

your welcome :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal morgen ofzo wel ff kijken of ik ergens een nieuwe kan kopen thnx voor de replys

Verwijderd

meestal zijn dan je lagers versleten,
koop een nieuwe fan bijvoorbeeld Enermax :9

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, zal ik doen... :)
Pagina: 1