Verwijderd

Topicstarter
ik heb net dus eventjes een spycam 300 gehaald, en als ik em in mn usb port plug dan gaat winxp zelf een driver erbij pakken, maar er is een driver bijgeleverd voor winxp en die wil ik dus ook installen lijkt me duidelijk,

maar als ik dus de setup gerunned heb zou je denken dat ie de windows driver wel wegkickt, en dat doet ie ook.. maar zodra je reboot gaat ie weer nieuwe hardware zoeken en pakt ie telkens weer die zelfde windows driver en dat IRRITEERT ME MATELOOS :[

tia

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Urhmm.. Update driver al een keertje geprobeerd??

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ja maar daar kan ik weinig mee want ik heb geen INFje :/

Verwijderd

Topicstarter
het irriteerd me echt mateloos ik word er gek van.. constant komt winxp weer opbuggen met zn fucking driver

• Krypt
Als je er drivers bij hebt geleverd dan moet je ook een INF file hebben... Dus ik vind dat wel heel erg raar...

[edit]
Ik pleur het hier even neer, anders wordt dit zo'n chat topic...
Ben um aan het downloaden, zal ff kijken.. toch ff niets te doen..

Trage bud server, die van trust..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
mjah.. maar tis gewoon een exe die je moet runnen.. heb op de cd en op de site geen inf gevonden.. dus als jij weet hoe ik uit die exe die inf kan plukken? :)

• Krypt
C:\WINDOWS\inf\stv680.inf (heb ik uit de install.log kunnen halen)

da's je inf file als het goed is...
Als je de SETUP.EXE installeerd dan gooit ie een zooi files op de harddisk en installeerd zelf de inf file zodat de SPYCAM automagisch bij de volgende herstart herkend wordt..

Nog een tipje.. je moet eerst de driver installeren, dan rebooten en dan de spycam er pas in pluggen; bij mijn Creative ging het eerst ook fout en herkende toen een of andere Dual nogwat camera...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt! dual camera ofzo herkent ie dan ;-)

ik ga het tryen :) tnx dude

Verwijderd

Topicstarter
bah het helpt dus niks.. ik uninstallde alles wat met die cam van doen had.. toen cam eraf, setup gerunned gereboot.. kom ik in windows.. netjes alles afgew8 :P maar nee hoor hij override weer en zegt weer new hardware found enzo :?

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag hoor, maar kan het zo zijn dat'ie de datum van die INFs gaat vergelijken en dat'ie dan denkt dat die van WinXP nieuwer zijn, dat'ie dus die pakt? Dan zou je ff de originele INF kunnen editen met kladblok, spatie erbij en er weer af of zo. Is maar een suggestie hoor, heb zelf geen XP, probeer gewoon ff wat te bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
zou mogelijk zijn .. maar ik heb de inf niet van de webcam.. :/

Verwijderd

Topicstarter
zucht.. echt UBERGAAR dit...

Verwijderd

Dat zou dus deze zijn

C:\WINDOWS\inf\stv680.inf (met dank aan Krypt) of heb je die gewoon niet? Dan houdt het wat mij betreft wel een beetje op vrees ik :'(

• Krypt
Op dinsdag 28 mei 2002 19:57 schreef Shred het volgende:
bah het helpt dus niks.. ik uninstallde alles wat met die cam van doen had.. toen cam eraf, setup gerunned gereboot.. kom ik in windows.. netjes alles afgew8 :P maar nee hoor hij override weer en zegt weer new hardware found enzo :?
Urhmm.. Driver uninstallen,software uninstallen, SPYCam eruit rukken... rebooten.. driver installen.. rebooten en dan de cam er pas indouwen, zo werkte het bij mij..

Je kan het ook nog 1 stap drastischer aanpakken..
Driver uninstallen (via device manager), software deinstallen (via add/remove software) en cam eruit halen...
Ga naar de folder C:\WINDOWS\INF
Maak daar een directory TEMP aan en move daar alle files in die in de C:\WINDOWS\INF staan zodat er niets meer in die folder staat...

Daarna systeem herstarten, Trust software installeren, rebooten en dan kijken wat ie vind... is de installatie succesvol dan alle files terug plaatsen vanuit de TEMP dir en dan geen enkele file overschrijven.. Let wel: Dit is dus op eigen risico... suc6 iig

[edit]
Oeps.. verkeerde directory aangegeven, ff veranderd, anders start XP niet meer op.

Pvouput live

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:
Je moet met USB-apparaten altijd eerst de drivers installeren, en daarna pas het apparaat inpluggen. :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 17:09

Shunt

Boe

Op woensdag 29 mei 2002 00:11 schreef KIP het volgende:
Je moet met USB-apparaten altijd eerst de drivers installeren, en daarna pas het apparaat inpluggen. :)
dat is gote onzin
ik heb een webcam kan gewoon eerst cam er in en dan drivers
ook met printers/scaners en alle zooi want hoe kan je nu zomaar drivers gaan instaleren zonder een aparaat om ze op uit te voeren duuuh

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Op woensdag 29 mei 2002 00:11 schreef KIP het volgende:
Welnee man, dat is zo'n opmerking als bij mxstream 'zelf doen pakket'komt te staan (bij die mooie groene alcatel). Enige reden waarom dat is, is omdat je anders allemaal usertjes krijgt die niet snappen waar je drivers worden opgeslagen. Doe je eerst de software, dan vraagtie niet naar drivers maar wordt het lekker vanzelf geinstalleerd. T is net wat je leuker vind, ik doe altijd eerst de usb en dan de cd (rijmt ;)). Want het maakt geen KLAP uit!

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Pagina: 1