JMenuBar en paint() gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
Hoi

Heeft iemand enig idee waarom ik geen JMenuBar kan gebruiken als ik de paint() methode gebruik.

En heeft iemand hiervoor een oplossing zodat ik nog steeds de paint() methode kan gebruiken en wel een menubar kan maken?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Probeer es de paintComponent methode :? En geef es een duidelijekre omschrijving van het probleem eventueel MET code :)

• dexter07051982
nou heel gewoon. Ik zet een JMenubar met this.setJMenuBar(mbar); en als ik dan de een public void paint(Graphics g) methode aanmaak tekend hij de menubar niet meer. als ik de paint() methode niet doe tekent ie hem wel.

Maar nu de super.paintComponents mehtode. deze doet ie wel en dan staat de menubar er wel maar dan is het probleem dat deze achter alles staat wat ik teken (g.fillrect(1,2,4,5) bijv). als ik dit als laatste doe dan staat ie er wel voor maar staat er verder niks meer. (dus ook het rechthoekje niet)

is daar dan nog een oplossing voor?

Verwijderd

Als je nu eens binnen het JFrame een nieuw JPanel aanmaakt en hierin die rectangle tekent. dan moet het volgens mij wel goed gaan

• dexter07051982
Sorry, ik had geloof ik nog niet gezegd dat het om een applet ging. Mijn fout. dus hoe doe ik dit in een applet. ik maak dus geen gebruik van JFrame maar van JApplet.

een panel toevoegen doe ik liever niet. Dan moet ik namelijk nogal wat veranderen en variabelen meegeven als ik daar de paint in ga doen. dus als er een andere manier is graag.

• dexter07051982
in een andere aplicatie zag ik wel dat ze layeredPane gebruiken maar dan gebruiken ze nog steeds een Panel. hierin zetten ze alleen wel met een nummer de laag. kan dat niet in een applet en dan zonder panel en dus direct de paint() methode gebruiken en dan alleen de menubar in een hoogere laag zetten? Zo ja, hoe doe ik zoiets dan want daar kan ik nog niet echt uit komen.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:53
Als je wil gaan tekenen op je JApplet is het echt handiger als je een JPanel toevoegd.. Zo zijn visueel je JMenuBar en tekengedeelte gescheiden. Als je op JApplet probeert te tekenen teken je op de hele oppervlakte van je Applet, dus ook je JMenuBar. 1 JPanel lost dat op.

Waarom zou dat problemen opleveren met variabelen? Geef desnoods de JApplet mee als referentie aan de constructor van je MijnTekenPaneeltje extends JPanel. Of je vraagt van je JPanel het Graphics object op en doet daarmee wat je nu met je JApplet doet..

Anders moet je toch echt even wat code posten. :)
Pagina: 1