Hercules (3,3V) op Asus mobo niet Compatible ?

Pagina: 1
Acties:

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
waarschijnlijk zitten hier de videokaart kenners want ik had het al op mobo's proc. e.d gepost maar hier weten ze denk ik het antwoord wel, mijn probleem is het volgende:

als je een Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II TV-Out 64MB (sdram) op een asus mobo wil prikken (met AGP led) zou dat kunnen want op de doos staat dit :
agp warning led . asus has designed into this mother board an agp warning led . the agp warning led automaticly stops you from turning on your systeem with incompatible voltage (3.3) cards , and protects from permanentley damaging your mother board

-------
reacties:
Antwoord staat er toch Doet er ook niet toe want de Prophet 4500 is AGP 2.0 compatible (is 1.5V AGP signaling compatible), dus geen problemen voor jou bord (ik weet niet welke het is maar hoger dan 2.0 compatible is 'ie niet)
-
het is dit mobo met dit chipset er ook nog op: NVIDIA nForce 415D Chipset
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n266-c/overview.htm
-
En werkt het helemaal niet?
Misschien vergeten je vga in het bios uit te schakelen, of is de kaart stuk...
-
Nu ben ik geen echte videokaarten kenner, maar was de Hercules niet firmwarematig beperkt tot 2x AGP terwijl de KyroII chip gewoon 4x aan kan? (staat me iets van bij) Dit zou de reden kunnen zijn; hij geeft aan dat 'ie op 2x draait en daardoor 3.3V verlangt. Zeker weten doe ik dit niet natuurlijk.
-------

dus beste mensen :)

wie heeft de oplossing ?
want ik kom er niet uit, kan btw wel nu in bios e.d want er zit nu een 1MB PCI vid. kaartje in :)

• Toulinash
uit de andere post blijkt dat het niet mogelijk is ? iemand hier wel een iDee ? ?

• Toulinash
als je in bios 3,3volt op IGNORE zet, dan kan je die kaart erin stoppen neem ik aan, maar is dit gezond voor je mobo ?

Verwijderd

// Waarom wil je dit in godsnaam weten ??? \\
Na 10 keer lezen snap ik hem ..
Dat is dus de videokaart die je in dat mobo wilt gaan gebruiken, en je agp-warning led gaat dus branden ?
heb ik het nu goed ?

• Toulinash
ja, dat komt omdat het mobo dat niet kan ofzo ?! maar ik wil gewoon mijn kaart gebruiken op mijn mobo :(

Verwijderd

Dan moet ik je denk ik toch teleurstellen, je hebt namelijk een AGPx4 mobo, blijkbaar niet X2 compatible en je kaartje is maximaal X2, en heb je dus gezeik met je voltage...
Ik heb zojuist even de specs van beiden opgezocht en dat is wat er staat. Helaas voor jou :(
Voor de zekerheid kan je ff contact opnemen met asus en/of met guillemot.
Helaas kan ik je dus niet blij maken.

Verwijderd

de kyro 1 en 2 zijn 4x agp
maar ze gebruiken blijkbaar 3,3volt inplaats van 1.5volt die jouw moederbord maximaal kan leveren

verder is dit een hardware probleem en geen bios probleem vandaar dus dat het led je aan gaat

dus dat word jouw kyro2 bij vraag een aanbod neer zetten en een nieuwe te kopen

misschien een geforc2 pro
of een geforce4 mx 440
of een ati radeon 7500\8500
Pagina: 1