Toon posts:

[car sub] WWFX 99, is het iets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb me al laten vertellen dat ik eigenlijk een subwoofer in m'n auto erbij moet hebben. Nou was ik eens rond aan het kijken naar goedkope subjes (het hoeft geen disco te zijn, maar wel een mooi vol geluid) en toen kwam ik een lief klein subje tegen voor een bijna onmogelijke prijs zo lijkt het.

Active Subwoofer WWFX - 99
Aktieve 8 inch Subwoofer met antraciete stof bekleed en met ingebouwde versterker. Vermogen 200 Watt. Aktief regelbaar filter tussen de 50-250 Hz. 2x RCA-aansluiting. 20cm woofer met dubbele spoel van een zeer goede kwaliteit. Voeding 12 V. Diameter 255 mm. Lengte 440mm. In- en uit te schakelen via uw autoradio.

Iemand ervaringen met deze Sub? Ohja de prijs is maar 89,95 euro!

Verwijderd

zit eens te kijken naar die subwoofer voor meer info
de eerste duitse site waar ik nu op zit, biedt hem voor 66 euro aan :)

maar ja... is toch weer verzendkosten enzo erbovenop en garantie blijft ook vaag

Verwijderd

Topicstarter
Ja echt duur is ie niet, maar ik heb verder nog geen enkel verstand van dit soort zaken en of het echt bagger of juist goed kan zijn. Testen in de winkel is natuurlijk ook niet echt een optie.

Verwijderd

FF wat meer info.

-Wat voor versterker heb je?
-Wat voor muziek luister je?
-Hoeveel geld heb je er voor over?

Zo wil je dat ff invullen dan kan ik je verder nog ff wat tips geven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 16 jaar oude Ford Fiesta,

heb een kenwood headunit van een jaar of 4 a 5, 4x25 watt met 10-cd wisselaar. Heb voorin 2x 55 watt (13cm) kenwood speakers (coaxiaal meen ik dat je het noemt, 2-weg) en achter 2 ovale 100 watt pioneer speakers (ook 2-weg) in een MDF hoedenplank. Speakers geven een erg mooi geluid, maar ik zou graag een wat lagere mooiere bass willen hebben. Bass uit de achterspeakers is erg mooi, maar voorin doordat de speakers wat klein zijn is het wat "licht". Verder heb ik de hele set (op de cd-wisselaar na) voor niets gehad (moest uit de toenmalige lease-auto van m'n pa gehaald worden) en wil ik er liefst niet teveel aan uitgeven.
Het setje zoals het staat gaat hard genoeg (geen disco auto) en ik luister veel naar normale dance/trance, maar heb bijvoorbeeld ook cd's van Dire Straits, Oasis en Alan parson's project erin zitten waarvan ik moet zeggen dat het errug lekker klinkt.

Ik zat dan ook stevig aan zo'n versterkte (niet al te grote) subwoofer zoals deze te kijken. Ik heb ook gekeken naar de subwoofer uit dit draadje : [topic=501829] maar die was in het echt toch wel verschrikkelijk groot (vooral de diameter) en ik ben dus bang dat dat niet gaat passen in mijn kofferbakje (is maar 35 cm hoog). Ook zou ik daar volgens mij een hele dure versterker voor aan moeten schaffen, of zou ik daar gewoon zo'n goedkope kijkshopversterker van 45 euro (magnat ofzo??) op aan kunnen sluiten?

Ik weet nog niet precies hoe ik het allemaal ga regelen, maar dat er een subwoofertje bij moet begreep ik al (als uitbereiding dan).

Als je me er meer over kan vertellen: graag!

Verwijderd

Topicstarter
kick!

Verwijderd

Hoeveel wil je uitgeven? Voor €300 a €350 kan ik een mooie amp met sub voor je uitzoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha, dat is ongeveer net zoveel als mijn auto kost. Het hoeft dus ook echt geen rijdende discotheek te worden, meer gewoon een mooier voller geluid :). En het moet in mijn piepkleine kofferb(r)akje passen!

Verwijderd

Lol :) €300 euro voor een auto :)

Nee, maar zeg ff je budget anders wordt het niks ;)

Verwijderd

Ik ken die sub in kwesite niet, maar in mijn ervaring zit een beetje fatsoenlijke actieve sub (dus een kist/tube met subwoofer en een versterker ingebouwd) meestal toch wel rond de €150-200.
IMHO is het het beste om de 'el cheapo/kijkshop brol/Marquant' fase over te slaan en door te sparen voor kwaliteits spul.
Pagina: 1