Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GPRS = (nog) langzaam...

Pagina: 1
Acties:

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
tjongejonge, ik gisteren GPRS geprobeerd met de telefoon van mijn broer icm mijn laptop...
nou dat was dus niet zo'n denderende ervaring..
ding eindelijk goed geconfigureerd, vervolgens loopt het LANGZAMER dan gewoon via GSM? (zelfde telefoon zelfde provider).

Heb het ongeveer een mb'tje aangekeken en toen maar snel geswitched naar GSM. volgend mb-tje zou namlijk bij 'O2' 5 euro kosten. Weer een ilusie armer.
jammer

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
tsja, ik begin er niet aan...zoveel leuks is er niet te vinden en dingen op een klein schermpje kijken vind ik persoonlijk niet zo geweldig...

En het is superduur...dus geen GPRS voor mij...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Dan klopt er iets niet, hij zou toch ruim 3 KB/sec moeten halen.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Precies ik haal op vodafone ongeveer (testfile 1MB)

3,9 KB/s heb ze weleens gepost hier dacht ik. Owhnee op palmclub zal ze ff zoeken en posten. moment.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 29 2002 om 17:10:26 UTC+0100)

Download : 3.5 KByte/sec
Internationaal VS : 3.5 KByte/sec
Upload : 1.2 KByte/sec
Connection : 25.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

Deze kan ik vinden maar is niet snelste, zal er nu eens ff LIVE eentje draaien. BRB :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
3 a 4 kB/sec via GPRS dus.
Hoe traag gaat een normale eigenlijk? :?

🌞🍃

• intert0y
een normale gaat rond de 1,2kb/s (ook wel CSD genaamd)

het enige GROTE probleem vind ik van GPRS (@vodafone i.i.g.) is de achterlijk hoge pingtijden. Je kunt niet of nauwelijks SSH/Telnetten, en dat zou ik nu juist zo graag willen.

Ben er wat dat betreft nog niet tevreden over.

Ps ik heb een 6310, die schijnt ook probz te hebben bij vodafone kwa snelheid of whatsoever. Tenminste zij leverne er eigenlijk geen GPRS op. Ik heb het wel maar eigen risico.

Nokia geeft vodafone de schuld en vodafone geeft nokia de schuld.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:15 schreef DataBeest het volgende:
3 a 4 kB/sec via GPRS dus.
Hoe traag gaat een normale eigenlijk? :?
9600 kilobit gedeeld door 8 (eigenlijk 10 vanwege de overhead) is ongeveer 1 kilobyte per seconde.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Op dinsdag 28 mei 2002 19:01 schreef intert0y het volgende:
Precies ik haal op vodafone ongeveer (testfile 1MB)

3,9 KB/s heb ze weleens gepost hier dacht ik. Owhnee op palmclub zal ze ff zoeken en posten. moment.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 29 2002 om 17:10:26 UTC+0100)

Download : 3.5 KByte/sec
Internationaal VS : 3.5 KByte/sec
Upload : 1.2 KByte/sec
Connection : 25.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

Deze kan ik vinden maar is niet snelste, zal er nu eens ff LIVE eentje draaien. BRB :)
zal dan wel schelen per aanbieder,
wel belangrijk om te weten dus..
Bij mij gaat GPRS voorlopig nog maar ff de kast in.
gewone GSM liep ongeveer 1.0kb+/sek
en tijdens ons testje haalde GPRS dat echt niet (schat .8kB per sek)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op dinsdag 28 mei 2002 19:18 schreef intert0y het volgende:
een normale gaat rond de 1,2kb/s (ook wel CSD genaamd)

het enige GROTE probleem vind ik van GPRS (@vodafone i.i.g.) is de achterlijk hoge pingtijden. Je kunt niet of nauwelijks SSH/Telnetten, en dat zou ik nu juist zo graag willen.

Ben er wat dat betreft nog niet tevreden over.

Ps ik heb een 6310, die schijnt ook probz te hebben bij vodafone kwa snelheid of whatsoever. Tenminste zij leverne er eigenlijk geen GPRS op. Ik heb het wel maar eigen risico.

Nokia geeft vodafone de schuld en vodafone geeft nokia de schuld.
de 6310 heeft toch ook maar 3 up en 1 down?

• intert0y
Zoals beloofd had ik nog ff een klein testje gedaan, maar gisteren wat het hopeloos, ik haalde max. 1.8KB/s en het probleem zit hem vooral in de hoge responstijden.

Hierdoor gaat bijvoorbeeld server langzamer dan over gewoon GSM. Het duurt gewoon voor elk attribuut dat geladen moet worden wacht je 3 seconden ofzow voordat ie uberhaupt begint te sturen (data).

Heel leuk bij van die mouseover menuutjes enzo, wachten wachten. Hopeloos eigenlijk.

Ik gebruik GPRS dan ook alleen maar om mijn e-mail op te halen. Verder nergens voor.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20
Op dinsdag 28 mei 2002 18:50 schreef Glacier het volgende:
tsja, ik begin er niet aan...zoveel leuks is er niet te vinden en dingen op een klein schermpje kijken vind ik persoonlijk niet zo geweldig...

En het is superduur...dus geen GPRS voor mij...
GPRS is een verbindingsmethode. Jij doelt waarschijnlijk op WAP.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 11:04 schreef martijnn het volgende:

GPRS is een verbindingsmethode. Jij doelt waarschijnlijk op WAP.
Het systeem voor GPRS vind ik zuigen, je betaalt voor de data die je binnenhaalt/verzendt...om de 10 minuten je meel checken kost je dus al veel geld :{ En nog een abbo erbij ook...doet me denken aan de begintijd van het internet..abbo bij je provider en tel. kosten dokken :{

Met meel checken enzo kan ik wel wachten tot ik thuis ben en als ik dringend iets moet weten, bel ik wel iemand :)

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-11 22:07

Wiebbe

<none />

nou, daar vergis je lelijk, ik zit nu bij Ben Intensief, en dok 1 euro per Mb.. Nou kan je zegen das aardig duur, maar ik vind voor wat ik krijg aardig goedkoop.. Ik heb ongeveer 700Kb per dag, en dan msn/icq ik aardig veel, en EMail checken om de 15 min (kost maar 5 kb trouwens) ben per maand + abbo ongeveer 45 euro kwijt.. vink nie duur voor altijd online zijn waar je maar wilt..

en tja de response time, zou geen id hebben, server doek alleen naar pda.tweakers.net :P en bij msn merk je het toch niet..

voor mij is et cht een grote uitkomst, perfect in combinatie met een Ipaq..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Pagina: 1