Ontvanger uit TV slopen en los gebruiken: Te doen?

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Ik heb hier een oude philips tv, die ik van iemand heb gekocht die een heleboel oude tv's heeft.
Het beeld valt af en toe uit voor 1 a 2 seconden, dus dat bevalt me niet. Dit gebeurt 2 keer per minuut
Het is een Philips stereo tv uit, ik gok, 1987. Er zit een afstandsbediening bij, en dat werkt prima.
De tv heeft me in combinatie met een oude video €25 gekost. Ik kan de tv omruilen voor een andere die waarschijnlijk niet stereo zal zijn.
Ik heb een dolby digital (prologic) versterker en om die te benutten heb ik wel een stereo tv nodig. Nu had ik het idee om het ontvangstgedeelte uit de tv te slopen en als losse ontvanger te gebruiken, bij een andere tv, zodat ik toch stereo heb. Want ik denk dat de storing in de beeldbuis zit.

Ik wil dus een ontvanger in een kastje bouwen met alle knoppen die nu op de tv zitten en ook met IR-oog. Er zit dan aan de achterkant een scart- en cinch/tulp-stereo aansluiting en natuurlijk een coax ingang.

Is dit een beetje te doen, of is hier erg veel elektronica kennis voor nodig. Ik dacht er aan om het beelbuisgedeelte gewoon los te knippen en de rest in een apart kastje

Graag adviezen over de haalbaarheid van dit project

ow ja, ik hoop nog vanavond doorslaggevende informatie te krijgen, dan kan ik de tv vanavond nog omruilen

Verwijderd

helaas dat kan je wel gaan vergeten

• arjandijk162
waarom? Ik kan de scartuitgang gebruiken om beeld weer te geven of een ander apparaat

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 18:15 schreef arjandijk het volgende:
waarom? Ik kan de scartuitgang gebruiken om beeld weer te geven of een ander apparaat
omdat de ontvangers meestal niet compatible met elkaar zijn en meestal processor gestuurd zijn die je dan dus ook mee over moet zetten enz enz

• arjandijk162
ik ben bereid om alles over te zetten behalve de luidsprekers en beeldbuis in een kastje, dus ontvanger, eventuele processor, dus alleen de boxen laten zitten en de beelbuis, de rest in een los kastje onderbrengen

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De ontvanger is dusdanig geintegreerd in de rest van de elektronica dat je hem er onmogelijk los uit kunt halen. Zoals eerder gezegd: vergeet het maar. Ook het losmaken van de beeldbuis van de elektronica is nu niet direct praktisch. Vooral vanwege de hoogspanningskabel die van de lijntrafo naar de beeldbuis loopt. Niet doen dus. Je kunt beter een videorecorder (desnoods met kapot loopwerk) als geluidsbron gebruiken.

• arjandijk162
maar die vind je amper voor een redelijke prijs met stereo

Maar ik heb al een oplossing, ik plugde iets in de scart om eens te proberen of de problemen hetzelfde zijn als ik vanaf video zou kijken, sindsdien heeft de tv niet meer raar gedaan (ook niet bij normaal zappen) :)

Dus waarschijnlijk is het sloopwerk allemaal niet nodig en kan ik gewoon genieten van mn tv'tje
Pagina: 1