Toon posts:

problemen met mijn Realtek kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn realtek kaart (of mijn windows xp home)

Want elke keer als ik een protocol wil toevoegen dan geeft hij een error: Windows kan geen stuurprogramma's voor dit apparaat vinden.

Terwijl bij apparaat beheer staat dat het apparaat goed werkt.

Dan denk ik dat ik de drivers weg moet flikkeren en dan maar mijn drivers die meegeleverd zijn moet installeren, maar dan staat er: There is no LAN board found on your system.

Wat moet ik doen?

Als ik gewoon het wizard van windows xp volg om mijn netwerk te installeren doet hij het nog steeds niet.
Alle hardware staat allemaal goed.

Of is mijn RealtekRTL8139 kapot ofzo?:'(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Deed hij het met een andere versie van Windows wel ?
Dan is je windows niet ok.
Doetie het met een andere versie van Windows niet ?
Dan is je kaart denk ik brak.

Probeer dus een andere windowsversie, of stop hem in een andere pc

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Heb je al gecontroleerd of je netwerkkaart goed in z'n slot zit?

Zo ja..dan denk ik dat hij overleden is of je WinXP is brak want ik heb zo'n zelfde netwerkkaart en die van mij doet 't perfect in WinXP..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou er dan aan mijn windows verkeerd kunnen zijn? Hij is pas 5 dagen geinstalleerd. Instabiel kan hij dus niet zijn.

Ik heb de kaart al gecontroleerd of hij er wel goed inzit en hij zit er goed in.

Ik heb nog niet geprobeerd hem in een andere pc te zetten (met windows ME), maar als hij het daar wel doet, dan ligt het aan mijn windows (xp home). Wat moet ik dan doen?

Verwijderd

Win xp opnieuw installeren en als ie het dan nog niet doet ff kijken of er nog nieuwe xp drivers zijn uitgekomen.
en als dat niet werkt word het toch een andere netwerkkaart of windows.

Verwijderd

Ik ken dit probleem met de Realtek kaartjes en Windows XP home edition. Dit is volgens mij echt een probleem van Windows xp home, want de andere bij andere windows versies heb ik er geen problemen mee. Ook niet bij windows xp prof.
Ik raad je aan om even een ander type netwerkkaart te gebruiken.
Pagina: 1