Voeding verbouwen

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb zin om de roostertjes in de ventilatiegaten uit mijn voeding te slopen om zo dat ding wat meer lucht te laten zuigen met minder kabaal.

Kan dat kwaad ivm magnetische storing in mijn kassie? Er moet een kooi van faraday om de trafo zitten anders stoort ie als een gek op de componenten. In die kooi mogen gaten zitten, maar ik heb niet echt hoogte van hoe groot die mogen zijn bij een compu.

Ik heb trouwens een 300W voeding.

ieeeepppppp :P

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
wat voor kast heb je?

eventueel kan je als je een bigtower hebt de voeding bovenin zetten, dan zittie verder van de proc etc. je hebt dan dus ook minder last van storing.

Verwijderd

Ik heb de tussenstukjes tussen de gleuven een kwart gedraaid. Volgens mij is de voeding dan nog steeds voldoende afgeschermd en de flow is verbeterd. Aan de achterkant/buitenkant heb ik de bescherming voor de fan weggeknipt. Ongetwijfeld slecht voor de afscherming maar doet wonderen voor het lawaai. Verder de fan op zeven volt laten draaien en je hoor niets meer. Let wel even op je koeling.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een miditower. Ribben aan de buitenkant wegknippen heeft geen negatieve werking voor de kooi van faraday, alle componenten binnenin zijn immers nog steeds ingepakt.

Dat van die dingen een kwart slag draaien is wel een goed idee. Doe je dat gewoon met een combitang?

ieeeepppppp :P