En waar had je een adaware-achtig iets voor nodig?
idd, geen spyware voor linux 
iig, nog niet ontdekt...
iig, nog niet ontdekt...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
omdat ik me ook wel voor kan stellen dat er spyware in software kan zitten die op een linux bak draait. Daar komt bij dat ik zelf niet zo handig ben in het detecten / verwijderen van dat soort dingen.....
.... maar op de een of andere manier gaat dat er toch moeilijk in bij mij
das wel heel vetidd, geen spyware voor linux
iig, nog niet ontdekt...
.... maar op de een of andere manier gaat dat er toch moeilijk in bij mij
Mja, och, open source developers maken meestal software omdat ze iets gaafs willen maken, niet omdat ze er winst op willen maken (en er dus bijvoorbeeld spyware in stoppen).
En al zat er spyware in, dat wordt ontdekt en eruit gehaald door iemand die zich eraan stoort (het is immers open source software waar ik het over had).
Over proprietary software kan ik niks beloven natuurlijk, maar proprietary software is er niet zo heel veel voor GNU/Linux...
Voornaamste voorbeelden:
- Staroffice (gratis trial zal wel geen spyware bevatten en de gekochte versie al helemaal niet)
- Netscape (kheb niet het idee dat daar spyware in zit)
- Opera (heeft banner, afaik geen spyware)
En al zat er spyware in, dat wordt ontdekt en eruit gehaald door iemand die zich eraan stoort (het is immers open source software waar ik het over had).
Over proprietary software kan ik niks beloven natuurlijk, maar proprietary software is er niet zo heel veel voor GNU/Linux...
Voornaamste voorbeelden:
- Staroffice (gratis trial zal wel geen spyware bevatten en de gekochte versie al helemaal niet)
- Netscape (kheb niet het idee dat daar spyware in zit)
- Opera (heeft banner, afaik geen spyware)
Verwijderd
Mja, neem nu bijvoorbeeld de LimeWire gnutelle client voor P2P bestandsuitwisseling.
Onder Windows haalt Adaware er zo een paar spyware programma's uit. Linux heeft niets zoals Adaware. Normaal gezien zou er geen spyware moeten inzitten, maar je weet maar nooit, temeer omdat LimeWire volledig in Java is geschreven, dus in de regel platformonafhankelijk, zelfs voor spyware (of zit ik nu helemaal mis
)
In ieder geval, goed alternatief voor LimeWire is Gnucleus.
Onder Windows haalt Adaware er zo een paar spyware programma's uit. Linux heeft niets zoals Adaware. Normaal gezien zou er geen spyware moeten inzitten, maar je weet maar nooit, temeer omdat LimeWire volledig in Java is geschreven, dus in de regel platformonafhankelijk, zelfs voor spyware (of zit ik nu helemaal mis
Of gtk-gnutella.Op dinsdag 28 mei 2002 18:09 schreef Hawk het volgende:
of QtellaOp dinsdag 28 mei 2002 18:12 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Of gtk-gnutella.
(voor de mensen die Qt er beter uit vinden zien dan GTK+).
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
Op dinsdag 28 mei 2002 18:25 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
of Qtella.
Ik denk dat het er wel aan gaat komen, maar voorlopig is het noig niet zo ver. Te meer omdat die programma's (limewire uitgezonderd) voorverpakt als rpm/deb door de maintainers worden verspreid. En een hoop Linux-gebruikers zijn redelijk alert wat betreft wat er draait en gebeurd op het systeem. Dus het duurt nog wel even voordat de spyware doordringt. Zelfde verhaal als met virussen eigenlijk.
Op dinsdag 28 mei 2002 18:47 schreef Valium het volgende:
[..]
zijn die er dan?
Anyway, ook ik heb nog geen spyware kunnen ontdekken in Linux software, zeker bij populaire (open-source) programma's kun je er vrij zeker van zijn dat er geen spyware inzit.
Op dinsdag 28 mei 2002 20:39 schreef Wilke het volgende:
Zeker..stukken beter dan GTK! Zijn er mensen die GTK mooier vinden dan
Beide widgetsets zijn overigens themable en worden op verschillende plaatsen (distro's bijvoorbeeld) met andere defaults geleverd.
Verwijderd
Of mutella, voor mensen die textmode mooier vinden dan GTK(+) of QT..Op dinsdag 28 mei 2002 18:25 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
of Qtella.
Ook handig voor op de server icm screen. Lekker dag en nacht aan.
en als je progs via wine laat draaien .. dan zitten ze er toch wel gewoon in ... of zeg ik nu iets stoms 
... hmmm misschien kan adaware oook wel onder wine... hmmm
... hmmm misschien kan adaware oook wel onder wine... hmmm
Verwijderd
Inderdaad, themes maken of breken GTK. De default theme van GTK is naar mijn smaak gewoon niet om aan te kijken, maar na een mooie GTK theme uit te zoeken op een van de vele downloadsites daaromtrend, vind ik het zelf mooier dan QT, iets wat ik vroeger nooit voor mogelijk zou hebben gehouden. Ik heb er zelf KDE voor laten schieten, en zit nu leuk in Gnome bezigOp dinsdag 28 mei 2002 20:44 schreef deadinspace het volgende:
Beide widgetsets zijn overigens themable en worden op verschillende plaatsen (distro's bijvoorbeeld) met andere defaults geleverd.
Pagina: 1