Toon posts:

MP3 stand alone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk net eerst de search doorgeploegd en een hoop weten te vinden, maar ik ben nog steeds niet verzadigd met info.
Het gaat erom dat ik voor een horecagelegenheid op zoek ben naar een stand-alone mp3 speler. Dan is er natuurlijk de Terratec, maar die is te duur. Daarom ben ik op zoek naar een dvd-speler die uitstekende mp3 mogelijkheden biedt.
Door dit forum werd ik gecharmeerd door de DiViDo, die naar het zeggen een van de beste mogelijkheden biedt op mp3-gebied. maar helaas pindakaas, niet meer leverbaar.
Verder natuurlijk de Aiwa, maar die is ook een beetje te duur. De revoy 2200 en die cyberhome dingen daarover zijn de meningen verschillend.

Waar het om gaat is dat dit ding dus langdurig mp3'tjes af kan spelen met shuffle en verschillende bitrates en veel van dit soort mp3-specifieke eisen.
Het liefst ook nog lezen van verschillende dir's maar dat hoeft eventueel niet als dit de prijs niet ten goede komt.

Allerbelangrijkste is betrouwbaarheid.
Tot voor kort werd er gewerkt met videobanden die m.b.v. longplay een avondje met muziek kon voorzien. Die is stuk en we doen het nu met een discman met 1 cd op repeat... niet erg divers dus.

Oja, de kosten mogen dus niet meer dan fl. 600,- bedragen. of iets in die buurt.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hmm...ik denk toch dat je beter moet zoeken.

Samsung heeft er een paar (heb ik ook werkt perfect), Grundig heeft erg mooi alle info op je tv.
Ik denk dat elke nieuwe DVD speler MP3 ondersteunt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet dat de duurdere merken over het algemeen wel goed spul is , mij gaat het juist om een goedkopere dvd-speler die uitblinkt op mp3-kwaliteit. De dvd-eigenschappen zijn dus eigenlijk ondergeschikt.
Natuurlijk is dit een beetje krom.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

En een 2e hands computer neer zetten? Hoeft ook niet duur te zijn, hardeschijf erin en je kunt voorlopig de avond(en) door.

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 21:50

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb de Hiteker BI 660e en die speelt perfect MP3's af met verschillende bitrates en ook dirs.
Hij was te koop bij de Kijkshop (:r)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Op dinsdag 28 mei 2002 17:53 schreef Gutteguttegut het volgende:
En een 2e hands computer neer zetten? Hoeft ook niet duur te zijn, hardeschijf erin en je kunt voorlopig de avond(en) door.
Die oplossen zie ik in steeds meer kroegen komen. Je zet er een ouwe pc neer en neemt een licentie op BPM master. (vergeet je BUMA bijdrage niet) en je hebt je eigen personal DJ die voor je het werk doet...

AKA Rinkel weblog

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

www.exatron.nl

ik denk dat ze daar wel hebben wat jij zoekt

[edit]
sorry, beetje boven je budget |:(

¯\_(ツ)_/¯

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 28 mei 2002 18:07 schreef beschuitfluiter het volgende:
[edit]
sorry, beetje boven je budget |:(
Wilde net iets zeggen ;)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 17:33 schreef xabrezka het volgende:
Oja, de kosten mogen dus niet meer dan fl. 600,- bedragen. of iets in die buurt.
We werken hier al een tijdje met euro's :)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Neem voor het afspelen voor mp3 idd geen Cyberhome. Ik heb zelf zo'n speler en die slaat bij ieder nummer de eerste 1 of 2 seconden over. Lijkt me niet echt mooi klinken in je cafe :) .
Verder speelt ie ze wel goed af, maar hij heeft geen shuffle functie. Dit merk valt dus iig af.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die Hiteker ben ik ook een paar keer tegen gekomen, maar is dat voor MP3 een beetje betrouwbaar en goed?

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 21:50

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb dus die Hiteker en ik ben er zeer tevreden mee.
Hij slaat niet over,kan verschillende bitrates aan,en dirs kan hij ook aan.
Het enige nadeel is dat hij niet verschrikkelijk veel tekens aan kan (11).
Maar voor de rest is het een perfecte speler voor mp3's.
Ik weet alleen de huidige prijs niet.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mijn pioneer DV444 speelt met gemake alle MP3 formaten random af en meerdere uren lang (tot nu toe :) ). Een 700 MB CD is toch goed voor zo'n 10 uur non stop? Dirs ondersteunt ie ook (maar heb ik nog niet gebruikt).

De geluidskwaliteit is wel okay dacht ik. Ik betaalde een jaar gelden f 670. Moet nu toch wel goedkoper kunnen.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Hoi, interesse in een tweedehands Terratec?
Voor zo'n 330 euro mag die van mij weg.
Echt een toppertje dat apparaat. Werkend te zien / horen.
Er zit nog garantie op.
Doe een bod.
jpduyx@yahoo.com

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit kan je beter in V&A plaatsen, als je ervanaf wil :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Tja, 2de hands is eigenlijk geen optie, omdat er een aankoopbewijs moet zijn om het op te voeren als kosten.
die pioneer 444 is ook nog 300,- euro op pricewatch, dus die is niet erg in prijs gedaald.
maar toch bedankt voor alle reacties

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:11
oud pc'tje met freedos en MpxPlay en grote harde schrijf.

woei!

Verwijderd

Waarom neem je geen MP3 Discman?
Als je er toch niets anders mee wil dan MP3s afspelen..

Ik heb 1,5 jaar geleden een MP3 discman gekocht voor toen nog 325 gulden.. ik neem aan dat die prijzen ondertussen wel wat gedaald zijn.. en het geluid van deze apparaten is perfect, ze kunnen ook verschillende mappen aan en verschillende afspeelmogelijkheden..

dus waarom zo'n grote DVDspeler?

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben nu een discman staan en dat ding slijt echt als een gek. Door het vele gebruik zijn de lensjes vies en speelt hij slecht. Ook omdat hij losstaat slaat hij vaak over. Beter is gewoon een stand alone. een van de redenen voor mp3 is ook dat je de cd veel minder vaak hoeft te wisselen, maar dat pleit natuurlijk net zo hard voor jou argument.
Een stand-alone is denk ik wat stabieler en minder gevoelig voor storing in de toch wat mindere ideale omstandigheden van de horeca

Verwijderd

Ik ben het niet helemaal met je eens.. ik bedoel mijn binnenzak is denk niet veel beter voor dat apparaat dan een plekje ergens op een plank... en dat ding van mij doet het ook nog steeds na 1,5 jaar intensief gebruik op de fiets..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg ook niet dat het niet zou kunnen, alleen dat ze nu een discman hebben staan en dat dat gewoon geen goede oplossing is. Misschien is de huidige standaard hele grote sprongen vooruit gegaan, maar het principe blijft hetzelfde en het vertrouwen in een stand-alone is groter.
Pagina: 1