Toon posts:

Netwerkverbinding valt weg als ik win xp reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Ik heb hier een PI 200mhz aan een netwerkje hangen (is gewoon een workstation en geen server). Deze bevat een isa realtek 8019 netwerkkaart en draait nu windows xp pro.. Windows xp herkent deze netwerkkaart als een of andere NE2000 compatible adapter, maar het werkt wel gewoon.

Ik heb het netwerk gewoon geconfigureerd (TCP/IP instellingen e.d. zowel op server als op workstations) en ingesteld om internet te delen. Dit werkt zonder problemen(!). Maar zodra ik de P1 reboot is zowel de totale netwerkverbinding als het internet weg... Ïk krijg dan "Doelhost niet bereikbaar" als ik ping naar de server. Ook wordt er geen conflict weergegeven.

Dit alles werkt pas weer goed als ik de netwerkkaart er bij hardware in configuratiescherm uitgooi en vervolgens reboot, zodat windows hem opnieuw gaat 'herkennen' en dan moet ik de zooi weer instellen op deze pc.

Hoe kan het dat het netwerk niet meer werkt na een reboot, terwijl alle instellingen nog gewoon goed staan bij TCP/IP etc als ik reboot..? Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Zelf dacht ik er nog aan om realtek 8019 drivers voor win xp te zoeken, maar deze kan ik niet echt vinden.. misschien dat iemand hier wat op weet.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

[topic=507411]

:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog steeds geen antwoord/oplossing... ;( Dus ik hoop dat iemand het nu leest en me meer kan vertellen.. :)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op dinsdag 28 mei 2002 17:28 schreef DRaW het volgende:
Maar nog steeds geen antwoord/oplossing... ;( Dus ik hoop dat iemand het nu leest en me meer kan vertellen.. :)
Gewoon even geduld hebben in je andere topic, is er na 24 uur niet gereageerd dan mag je dat andere topic omhoog schoppen.

Je moet je even bedenken dat hier niet continu mensen lopen met een goed antwoord.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Laat de TCP/IP instellingen is zien van de server en van de "probleem" computer..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP Server:
IP-adres: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

TCP/IP Probleem pc:
IP-adres: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS-server: 192.168.0.1

Dat was het toch.. en zo heeft het altijd gewerkt, totdat ik die PI met win xp dr aan wou hangen..

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Hmm..'t lijkt idd allemaal goed te staan..Ik denk toch dat je ff de officiele drivers moet zien te vinden en het dan nog eens proberen..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Topicstarter, je andere topic is gesloten, gewoon zoals Pizzaman al zegt: even geduld hebben svp.

Een antwoord komt vanzelf, maar precies de mensen die het antwoord weten op jouw vraag moeten dan natuurlijk wel online zijn. Wat dat betreft zitten die niet 24/7 te wachten om net even jouw vraag te beantwoorden. Zélfs tweakers hebben een social life ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Ik dacht al dat ik dit topic van ergens kende :z

Ik zou zoals Error65 voorstelt eens andere drivers proberen.
Alleen lijkt hier de FTP site van realtek down :?

Anders kan je eens met windows update kijken of MS er zelf geen nieuwe heeft.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff de drivers van de Realtek site afgehaald voor een 8019 model. Maar in het zipje dat je van ze krijgt zit dan een mooi text file'tje met dit leuke verhaaltje:

"The 8019AS PnP driver had built-in in win XP and win2000.
You don't need extra driver. If you still cannot install
properly,you could try other slots...-"

Mja... daar schiet ik wat mee op >:)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Oke.. Ik heb hier een PI 200mhz aan een netwerkje hangen (is gewoon een workstation en geen server). Deze bevat een isa realtek 8019 netwerkkaart en draait nu windows xp pro.

PI 200mhz Windows XP :?

Be Stronger Than Your Excuses

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
[grapmode]
Da's stoer: een P1/200 en dan ook nog XP-pro draaien >:)
[/grapmode]

Die P1 gebruikt (naar ik begrijp) de server 192.168.0.1 als internet-gateway en ik neem aan dat die normaal kan werken ondanks je P1 probleem.
Misschien kan je even de P1 output van ipconfig /all laten weten. Wil nl. weten of XP op IP level wel (iets) herkent.

Kijk ook nog even in de 'eventvwr' (uitvoeren in Run program) en dan tabblad 'system' of daar rode-kruis fouten in staan. Misschien is er een bind-failure of conflict etc.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1