windows loopt vast en hd maakt klikend geluid

Pagina: 1
Acties:

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hey tweakers ik zit met het volgen de probleem:

als ik bezig ben op me pc kapt me muis er opeens mee voor ongeveer 2 seconden en ik kan dan niks meer doen op me pc, me hd maakt dan een klikend geluid en dan kan je weer verder, maar een paar seconden later krijg ik weer het zelfde. Dit is alleen weg te krijgen door me pc te rebooten. Ik begin het nou wel een beetje zat te worden omdat na een paar uur doet ie dan weer het zelfde :( dus dan kan je blijven rebooten :( Heb me hd (maxtor 20GB 5400rpm) al getest met powermax, maar volgens die test is er niks mis mee. Dit probleem heb ik vooral als me pc een hele lange tijd aan staat, meer dan een dag ongeveer. ik heb geen idee of dit nu aan me hd ligt of aan windows

Iemand een oplossing??

specs:
MSI K7T Pro
AMD Athlon 750mhz
maxtor 20GB 5400rpm
Win XP Pro NL

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

eurm... misschien een rare opmerking maar...
welke muis betreft het?

Ik heb het een tijd geleden ook voorgehad
(muis= MS Explorer optical usb)
Muis bleef even hangen, en daarna gewoon weer verder, even later hetzelfde. Bleek dus dat de muis defect was.

Het klikkend geluid van de HD was hier wel niet het geval.
Maar IMHO als je HD kapot is, zou je pc ook moeten hangen, spontaan rebooten of BSOD geven...

Dus ik zou je aanraden om eens met een andere muis te testen, of hij het dan ook nog heeft!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Toet3r
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 17:22 schreef Kristof het volgende:
eurm... misschien een rare opmerking maar...
welke muis betreft het?

Ik heb het een tijd geleden ook voorgehad
(muis= MS Explorer optical usb)
Muis bleef even hangen, en daarna gewoon weer verder, even later hetzelfde. Bleek dus dat de muis defect was.

Het klikkend geluid van de HD was hier wel niet het geval.
Maar IMHO als je HD kapot is, zou je pc ook moeten hangen, spontaan rebooten of BSOD geven...

Dus ik zou je aanraden om eens met een andere muis te testen, of hij het dan ook nog heeft!
Logitech Pilot Wheel mouse optical

muis heb ik nog nie heel lang dus lijkt me raar als ie nu al kapot is

• Error65
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik heb ook een MSI bord en hoor heeeel af en toe een tik van 1 van m'n schijven vandaan komen dus mischien dat het aan het mobo ligt?

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Toet3r
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 17:49 schreef Error65 het volgende:
Ik heb ook een MSI bord en hoor heeeel af en toe een tik van 1 van m'n schijven vandaan komen dus mischien dat het aan het mobo ligt?
mischien zou het nie weten

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Lekker,
Ik heb dit dus ook met een nog geen halve dag oude maxtor 80 gig 7200 rpm ata 133 achijf.

System Specs:

*Msi kt7 turbo raid [bios 3.2](laatste)
*athlon xp 1700+ (nieuw)
*2 x 256 mb pc133 (hyundai geloof ik, maar ze zijn op een testbank gecontroleerd)
*gainward geforce 4 ti4200 64mb (nieuw)
*Zwaarste coolermaster cpu cooler
*16 gig seagate
*300 w voeding
*Creative 12x10 dvd
*lite-on 12x10x32 bp brander
*sb live 5.1
*realtek netwerk kaartje

De kast is ongeaard en best wel warm (door geluidsdempend materiaal)
Cpu temp hangt tegen de 60 graden celcius en mobo temp heb ik nog niet bekeken.

Ik krijg wel het id nadat ik got zo doorlees over soortgelijke problemen dat xp moeite heeft met een 80 gig.

Ik ga nu mobo bios ver 3.4 flashen...ff kijken of dat helpt...

==--
Nadat ik de bios geflashed heb ik na ruim 30 minuten bezig te zijn op mijn pc geen tikken meer gehoord en geen freezes meer gehad.
==--

Ik heb nu wat langer achter mn pc gezeten en hoor nu wel lichte tikken (iets harder dan normaal geluid bij gebruik van schijf)
Na het kopieren van een aantal bestanden van de 80 gig maxtor naar de 16 gig seagate hoorde ik een luide tik met daarna een soort piepje (alsof de schijf even stil stond en weer ging draaien)
Ik denk dat een 'leeskop'tegen de schijf aan komt.

Graag wat ervaringen hierover in de komende replies

• Consiglieri
Kep me 80 gig ingeruild en deze werkt zonder tikken.
Geen problemen....

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook wel eens, zomaar en niet op een bepaald tijdstip, dan hoor ik een zacht tikje uit de harddeschijf.
en zit alles gewoon iets van 3 sec. vast.
Dit zal toch niet aan een doodgaande hdd liggen ofwel :'( ???

• Toet3r
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 21:02 schreef jamaicaman het volgende:
Ik heb dit ook wel eens, zomaar en niet op een bepaald tijdstip, dan hoor ik een zacht tikje uit de harddeschijf.
en zit alles gewoon iets van 3 sec. vast.
Dit zal toch niet aan een doodgaande hdd liggen ofwel :'( ???
ik hoop het nie me andere hd is nu juist ook net vervangen die was ook overleden

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 22:14
Ben nieuw hier en is mijn eerste reply.
Volgens mij hebben jullie allemaal hetzelfde probleem en dat is dat het te warm wordt in jullie kast (dit in relatie met jullie harde schijven). Deze moeten zich namelijk als ze teveel uitzetten opnieuw calibreren. Maxtor schijven (heb ik gehoord) kunnen dit niet on the fly en schakelen zichzelf uit. Dit is dus ook die harde tik die jullie horen.

Misschien dat een extra ventilatortje of koeler helpt :)

F-16

• Consiglieri
Recht voor die maxtor hangt een iceberg hdd cooler en daarachter een papst die de lucht weer de kast uit blaast.
Lijkt me sterk dat het de hdd is die te warm wordt.

Toch bedankt voor je input.
Ik hoop in iedergeval dat de nieuw schijf niet raar gaat doen. Ik heb nu al ruim 250 km erop zitten met de auto door die problemen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 20:07

Dennahz

Life feels like hell should.

heb jij zo'n hpt ide controller ?

waarschijnlijk verkeerde drivers voor dat ding (ik zie het al xp) had een maat van me ook precies hetzelfde

Twitter

• Toet3r
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 21:40 schreef F-16 het volgende:
Ben nieuw hier en is mijn eerste reply.
Volgens mij hebben jullie allemaal hetzelfde probleem en dat is dat het te warm wordt in jullie kast (dit in relatie met jullie harde schijven). Deze moeten zich namelijk als ze teveel uitzetten opnieuw calibreren. Maxtor schijven (heb ik gehoord) kunnen dit niet on the fly en schakelen zichzelf uit. Dit is dus ook die harde tik die jullie horen.

Misschien dat een extra ventilatortje of koeler helpt :)

F-16
echt heel warm is die niet, dus ik betwijfel of dat het is,

Verwijderd

Dat verhaaltje ken ik.
Paar keer gehad.

Her reboten hebt dan wel effe, of soms noodzakelijk een keer uit moeten zetten.
Maar uiteindelijk deed ie het helemaal niet meer. (De schijf bedoel ik dan)

'k heb bij 1 machine een keer de schijf uit elkaar gedraaid (de garantie was er toch af, 6 GB Quantum) daar heb ik een schroefje iets vaster gedraaid, toen deed hij het weer voor ruim een half jaar.

Suc7 :)

• Toet3r
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 07:46 schreef gnoort het volgende:
Dat verhaaltje ken ik.
Paar keer gehad.

Her reboten hebt dan wel effe, of soms noodzakelijk een keer uit moeten zetten.
Maar uiteindelijk deed ie het helemaal niet meer. (De schijf bedoel ik dan)

'k heb bij 1 machine een keer de schijf uit elkaar gedraaid (de garantie was er toch af, 6 GB Quantum) daar heb ik een schroefje iets vaster gedraaid, toen deed hij het weer voor ruim een half jaar.

Suc7 :)
ja maar ik ga me hd niet uit elkaar halen, er zit nog garantie op, die ben ik anders kwijt

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat je voeding het niet helemaal trekt :( Dan gaan je HD's ook wel eens opnieuw opstarten! Probeer het eens met je cd-rom/dvd/brander e.d los :)

Als het probleem dan over is dan zou ik een zwaardere voeding kopen.

* Hermanvh heeft wel eens 4 HD's aan een 235 Watt voeding gehangen en dan ook nog een CD Fikker+DVD Speler erop ;) Toen had ik ook dat getik :(

webOS all the way!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Wat ik zo "grappig" vind is dat ik dit verhaaltje heel vaak hoor in combinatie met MSI borden. Toeval :?

"It certainly appears so..."

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja ik heb dan ook een MSI mobo, met een onboard raid controller.
Trouwens, als ik mijn pc uit zet dan gaan de hdd's 2 opspinnen en dan gaat de pc pas uit, is dat erg??

Mijn voeding trekt het zaakje ook wel goed volgens de voltage meters in MBM.
ik heb er 3 hdd's in hangen op 5400 (samsung)+ cdrom, voodoo 5 en athlon 1200 mhz.op een 300 Watt voeding.
En alles goed gekoeld, ook de hdd's.
Hoe zou dat nu kunnen dat ik soms een klein tikje hoor uit de hdd's en mijn pc voor een paar sec vast zit??

plz help me :(

• Toet3r
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 07:57 schreef Hermanvh het volgende:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat je voeding het niet helemaal trekt :( Dan gaan je HD's ook wel eens opnieuw opstarten! Probeer het eens met je cd-rom/dvd/brander e.d los :)

Als het probleem dan over is dan zou ik een zwaardere voeding kopen.

* Hermanvh heeft wel eens 4 HD's aan een 235 Watt voeding gehangen en dan ook nog een CD Fikker+DVD Speler erop ;) Toen had ik ook dat getik :(
me voeding hoort het aan te kunnen, heb er 2 hd's 1 cd fikker en 1 dvdspeler op aangesloten

• Consiglieri
Met de nieuwe 80 gig geeft ie wel af en toe iets hardere tikken dan normaal gebruik, maar niet die echt harde tikken en freezes.

• Toet3r
  • Niet online
er zijn dus nog meer mensen die het probleem ook hebben, maar is er echt niemand die dan een oplossing heeft??

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb het probleem ook gehad. klik klik, hangen. Allebei mijn schrijven vervangen, schone XP installatie, 2 weken goed draaien, klik klik, hangen.

Ik heb mijn NVIDIA drivers vervangen en het probleem is weg. Zit nu op de .32 versie. :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik kreeg zoiets met de logitech mouseware software onder XP (MSI K7T Turbo). traag scrollen en af en toe een tik. Meteen ge uninstalled en de standaard XP drivers gebruik ik nu...

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

dit is even (een best wel late) subtiele hint:
temperatuurbeveleging van de hd. (lees: S.M.A.R.T.)

als jullie nou es beginnen met het koelen van de hd's (dennis ook >:) ) en dan weer verder praten...

ps: dennis: wees een beetje voorzichtig met mn seagate, hij is nog steeds van mij)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1