Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Slurpt een ti4600 niet ongeloofelijk veel vermogen? Passen die kaarten op de al wat oudere mobos? zo hem gebruiken icm duron700MHz op 8kta3, later komt er een xp1800+ in, weet wel dat ti4200 zelfde performance haalt op mijn setup, maar ik ben van plan om alle games in 4x FSAA icm 8x aniso (64tap) te draaien, en dat in 1152*864 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:36

Erw

Op woensdag 26 juni 2002 15:30 schreef Erw het volgende:
http://www.gigabyte.com.tw/products/8ihxpp.htm

Hallo

Past hier een Geforce 4 op, lijkt dat de geheugen sloten erg dicht op de AGP zit?,wie weet meer
Kan iemand ff kijken?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AOpen AX 64 pro mobo 133 mhz.
P3 800.
384 MB Ram.
107S 17" monitor.
Past een club 3d TI4200 128 MB DDR hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:54 schreef corpseflayer het volgende:
Slurpt een ti4600 niet ongeloofelijk veel vermogen? Passen die kaarten op de al wat oudere mobos? zo hem gebruiken icm duron700MHz op 8kta3, later komt er een xp1800+ in, weet wel dat ti4200 zelfde performance haalt op mijn setup, maar ik ben van plan om alle games in 4x FSAA icm 8x aniso (64tap) te draaien, en dat in 1152*864 resolutie.
Ik heb een 8kta3+ met daarop een duron 900@1200(fsb 133)en een Leadtek GF4 Ti4200. No probs, loopt zeer stabiel, zelfs met fast writes aan. Ik zou bij aanschaf van een GF4 ook upgraden naar een XP, maar bij epox vertelde ze mij dat als je een zilverkleurige northbridge hebt, dat niet kan. Ik ben dus in het bezit van een 8kta3+ met zilverkleurige northbridge:-( En voor diegenen die het willen weten: Processor snelheid is heel belangrijk voor de GF4. Met een OC van 33% ging mijn 3dmark 2001 se score met mijn oude geforce 256 8% vooruit, met mijn GF4 26%!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Op maandag 17 juni 2002 11:37 schreef RawPeanut het volgende:
Ik heb een Abit KG7-RAID, hierop draai ik een RAID array, nu wil ik een GF4 kopen met 128 mb, wat nu mijn vraag is, past deze kaart zodat ik nog wel mijn idekabels erlangs kan trekken? Die RAID ide aansluitingen zitten namelijk onderope het moederbord samen met de floppy aansluiting.

Kent iemand dit probleem?

/edit

Weet iemand de afmetingen ook van de Leadtek GF4 Ti4600 met 128 mb? Zal wel niet op de site staan maar dat check ik zo.

/edit
K'heb een kg7 raid met raid0 striping array in een hq08 toren, dus de kabels moeten hoog (hd's hangen bovenaan) eerst dacht ik dat het niet ging lukken maar toen heb ik de zwarte plastieken dingen van de ide kabels gesloopt en gaat het perfect, k'heb de gainward gf4 TI 4600 golden sample.

Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_ti4600/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://202.168.194.112/abit/upload/products/large/kg7r-large.jpg

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

Er zijn hier veel Tweakers die zich afvragen of hun "oude" systeempje wel voldoet voor een GF4 upgrade(net zoals ik). Is er iemand die iets van globale richtlijnen weet, zo van: Persé >1GHz voor een GF4 anders..

Ik hoop dat iemand iets kan zeggen, ook over of het zinning is dat ik mijn pctje opsier met een Ti4200 128MB :9 .

specs:
Asus K7V 700MHz
Asus Geforce1
512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Ik heb nu een AsusA7V333 S-A DDR333 mobo en een leadtek GF4 Ti4400. Dat ding is nu zo instabiel als de nete.

Ligt dit aan de combinatie van de twee of zijn er mensen die een stabiel systeem hebben met deze combi?

(Mijn mobo is een keer doodgegaan en er zit nu een nieuw mobo in. Zie topic openGl probleem. Ik verwacht dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt, maar hier toch even checken.)

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb nu tijdelijk in afwachting van mijn Leadtech Ti 4200
een Xfx Ti 4200 in bruikleen. (128 mb)

En hij past prima op mijn..urhurm Gigabyte GA-6ZMA Slot1.
Met geflashte bios voor compatibility met grotere cpu's.

Ik heb 512 mb of sdram en een pentium III @ 700mhz, fsb 100.

Ik haal toch nog 5082 benchmarks met 3dMark.

Dus dat lijkt me tóch nog redelijk.

Ik voorzie met de Leadtech ook weinig problemen op dit mobo.
(ook al is hij nogal outdated.)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Er zijn hier veel Tweakers die zich afvragen of hun "oude" systeempje wel voldoet voor een GF4 upgrade(net zoals ik). Is er iemand die iets van globale richtlijnen weet, zo van: Persé >1GHz voor een GF4 anders.."
kijk anders een hier?

http://firingsquad.gamers.com/hardware/gf4intelscaling/default.asp

helpt misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op donderdag 27 juni 2002 17:51 schreef RoCK-iT het volgende:

[..]

Ik heb een 8kta3+ met daarop een duron 900@1200(fsb 133)en een Leadtek GF4 Ti4200. No probs, loopt zeer stabiel, zelfs met fast writes aan. Ik zou bij aanschaf van een GF4 ook upgraden naar een XP, maar bij epox vertelde ze mij dat als je een zilverkleurige northbridge hebt, dat niet kan. Ik ben dus in het bezit van een 8kta3+ met zilverkleurige northbridge:-( En voor diegenen die het willen weten: Processor snelheid is heel belangrijk voor de GF4. Met een OC van 33% ging mijn 3dmark 2001 se score met mijn oude geforce 256 8% vooruit, met mijn GF4 26%!!!
Ik heb ook een zilverkeleurige northbridge, maar in een van de latere bios versies staat dat er support is voor de athlon mp :? , waarom zou een xp dan niet kunnen?
/edit/
in de epox cpu pdf staat idd alleen xp support vanaf de 8kta3+, maar ik heb al goters gezien met een xp op hun 8kta3 classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op woensdag 24 april 2002 15:55 schreef Themis het volgende:
Dat hop naar de winkel heb ik nog een tijdje uitgesteld wegens een klein financieel tekort |:(
Nu staat op de epox site ineens geen CPU support meer vermeld. Ik wil namelijk weten of een Athlon XP 2000+ ook gegarandeerd stabiel draait op mijn moederbordje. Dus ik heb even een e-mail gestuurd naar epox nederland. Nou blijkt ineens dat de athlon xp niet officieel wordt ondersteunt op de 8kta3+.
Hij doet het alleen als op de northbridge geen zilveren letters staan. Lekker verhaal is dat! :r Dus nou moet ik die cooler en heatsink van dat ding af zien te krijgen. Ben erg benieuwd wat er op staat.
Is het iemand overigens wel 'ns gelukt om die heatsink er af te krijgen zonder die pluggen door te knippen?
Bij mij lijken ze er namelijk zo uit te zien als je begrijpt wat ik bedoel:
==
||
/\
\/

Dit alles even in het kader van de volledigheid van het forum.
Dus een XP zou het moeten doen op mijn plank, zilverkleurige nothbridge met plastic (rond) omhulseltje en zwarte letters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 11:05 schreef Toet het volgende:
Iemand al ervaringen op de Asus P2b???
Ik heb een P2B-LS bord met een 1.3Ghz Tualatin en daar heb ik een XFX ti4200 met 64Mb ingestopt en loopt zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 08 juli 2002 12:58 schreef ErikvSon het volgende:

[..]

Ik heb een P2B-LS bord met een 1.3Ghz Tualatin en daar heb ik een XFX ti4200 met 64Mb ingestopt en loopt zonder enige problemen.
Wat voor een power supply gebruik je?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 13:02 schreef EXX het volgende:

[..]

Wat voor een power supply gebruik je?
Ik gebruik een 235W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Ik wil een Asus V8420 GF4 Ti 4200DT 128mb gaan kopen maar ik hoor hier en daar dat een Gf4 4200 niet echt tof draaid op een MSI k7t 266 pro-2 moederbord draaid...

kan iemand dit bevestigen of niet want ik wil liever geen probs... anders ga ik gewoon lekker voor de Radeon 8500 :P

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 08 juli 2002 13:06 schreef ErikvSon het volgende:

[..]

Ik gebruik een 235W voeding.
Thanx! Nu kan ik zonder zorgen een Ti4200 kaartje gaan kopen. :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een goede keus voor mij??

Athlon XP 1700+
Epox 8KHA+(waren er geen problemen met het passen van een gf4 in dit mobo?) :?
512MB pc2100 geheugen.
Keb nu een geforce 2 ultra.

Welke GF4 zal ik nemen

Ti4200
Ti4400
Ti4600

En dan met 64 of 128mb, heeft 128mb wel nut??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

Op dinsdag 28 mei 2002 18:40 schreef EXE-cuter het volgende:
Seg,ik ben aant sparen voor ne g4 Ti.
Moet iets tussen 200-250 EUR zijn.Wat raden jullie me aan (kweet het,mag niet te duur zijn )
Heb de Creative 3d Blaster 4 titatium 4200 gekocht, heel mooi kaartje zowel uiterlijk als prestaties. Prima waar voor mijn prijs (239). Nog geen klachten over 8-)

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus p3b-f(binnenkort met celly 1200).
Gaat een leadtek gf4 ti4200 met 64 mb daarop passen, en trekt die gf4 een agp bus van ongeveer 90 mhz(@ 2xAGP)?
Ik heb die Leadtek GeForce 4 Ti4200 met 64 MB prima lopen op een Asus P3B-F met een P3 1000. Het haalt niet helemaal uit de kaart wat er inzit, maar levert goede resultaten (ter illustratie: 3Dmark score van ruim 6300). Mijn gedachten was dat als ik straks een nieuwe pc ga bouwen ik iig alvast een goede videokaart hebt en er toch nu alvast lol mee heb. Ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar ik had een GeForce 2 MX 32 MB en het verschil is goed te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op dinsdag 09 juli 2002 22:26 schreef Aqua het volgende:

[..]

Ik heb die Leadtek GeForce 4 Ti4200 met 64 MB prima lopen op een Asus P3B-F met een P3 1000. Het haalt niet helemaal uit de kaart wat er inzit, maar levert goede resultaten (ter illustratie: 3Dmark score van ruim 6300). Mijn gedachten was dat als ik straks een nieuwe pc ga bouwen ik iig alvast een goede videokaart hebt en er toch nu alvast lol mee heb. Ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar ik had een GeForce 2 MX 32 MB en het verschil is goed te merken...
Grappig, dat je met een P3bf + P3-500@550 4291 haalt (zonder verder getweak) en met een P3-1000 "slechts" de helft sneller bent :+
Met tnt2-u haalde ik nog geen 900, dus de GF4 geeft ook bij een trage proc een grote winst :9
Ik heb een Aopen Ti4200 met 128MB btw.
Compatible? Ja hoor, XP doet t er prima mee ;)
Alleen kan de P3BF geen agp x4 aan :( (als dat al iets uitmaakt)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb dit setje:

Asus A7V333 Raid/USB 2.0/Sound
AMD XP 1800+
Apacher pc2700 256mb CL 2.5
en Leadtek Winfast 250 Ti4200 128mb
Maxtor 60Gb 7200

Alles past gewoon goed die Leadtek was niet veel groter dan me Geforce2 MX 200 64mb...

ps: ik denk dat me Geforce wel rond de 50 graden zit? zonder overgeclocked te hebben en me kast staat open, iemand tips om deze videokaart beter te laten koelen? er zit toch een behoorlijk zware cooler op lijkt me...

oh ja een toevoeging ik heb een 250 Watt B-Merk voeding en alles draait nog perfekt! er komt straks nog een HD bij ook.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Nou ik heb me Leadtek ti4200 128 mb
ondertussen ook al binnen....

Alleen bij 295/486 mhz overclock liep
3Dmark vast. :{

De kaart wordt erg heet en ik denk dat
ik die ThermalTake koeler(Of hoe heet dat merk)
ga halen.

Die heeft een full coper heatsink en een
sterkere ventilator wat wel weer de nodige
graadjes zal opleveren.

Iemand ondertussen ook al ervaring met die
ThermalTake koeler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Op dinsdag 09 juli 2002 22:26 schreef Aqua het volgende:

[..]

Je bent mijn held! Dat is precies wat ik wilde horen :) Nu kan ik mijn videokaartje gaan bestellen :9

edit:
Ik ga mijn pc ook in etappes upgraden. Nu de vid kaart over een maand een moederboard, proc, geheugen. De harddisk heb ik net nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 00:31
hoort hier niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik heb nu een GF3 Ti500 ik heb dat analyze gedaan op de nvidia site en die gaf een performance winst aan van 30%
ik moet zeggen dat alles nog goed raait nu maar ik haal b.v. maar 30/40 Fps in unreal tournament 2003 build 927 en die wil ik toch wel wat sneller hebben

specs hieronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op zaterdag 27 juli 2002 20:52 schreef Tha_SilencE_UT het volgende:
hey,

ik heb nu een GF3 Ti500 ik heb dat analyze gedaan op de nvidia site en die gaf een performance winst aan van 30%
ik moet zeggen dat alles nog goed raait nu maar ik haal b.v. maar 30/40 Fps in unreal tournament 2003 build 927 en die wil ik toch wel wat sneller hebben

specs hieronder :)
Da's ongeveer de helft van je refreshrate van je monitor...
Ik denk dat als je vsync uitzet dat het over is.

Vsync synchroniseert dacht ik de framrate met de refreshrate van je monitor.

edit:

Hrmpf..loopt al een topic over zie ik net.
nou ja.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mijn Budget laat een GF4Ti4400 toen, maar komt die wel tot zijn recht in mijn pc (zie specs) ???

Of moet ik het houden bij een GF4Ti4200.

Welke GF4Ti4200 heeft nou standaar 128 geheugen op 500 Mhz :? :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
voor mensen met instabiele systemen: probeer eens oude drivers, maar dan wel stokoud! bv de 6.xx (6.50 is zeer stabiel) en de 1x.xx reeks (heb goede ervaringen met de 12.xx en de 17.xx), zo heb ik kunnen vaststellen dat de instabieliteit meestal NIKS met de hardware te maken heeft, maar wel met de drivern vanaf de 2x.xx is het een beetje raar, persoonlijk krijg ik bluescreens in w2k met 21.xx en 23.xx en vanaf 27.xx werkt alles weer perfect, het rare is dat bij anderen dit juist omgekeerd is! feit is wel dat de 6.50 altijd stabiel is (wel trager) maar het kan helpen om het probleem te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op zaterdag 27 juli 2002 23:39 schreef marzzman het volgende:
Mijn Budget laat een GF4Ti4400 toen, maar komt die wel tot zijn recht in mijn pc (zie specs) ???

Of moet ik het houden bij een GF4Ti4200.

Welke GF4Ti4200 heeft nou standaar 128 geheugen op 500 Mhz :? :?
Kan niemand deze twee vragen (welke kaart ? - en - welke Ti4200 heeft 128MB op 500Mhz ?)

Voor mij beantwoorden :?

Thnx in advance :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, voor iedereen:

Neem NOOIT een Leadtek GFTI4400 icm Gigabyte 7VRXP. Dit werkt niet... ook niet met rev. 1.1 (staat nog GF4 MX compatible op ook...) en met welke bios dan ook (F1~F8). Gaat niet stabiel werken. zelf 2 dagen (en nachten) aan zitten kloten maar werkt dus niet (voeding van mobo waarschijnlijk onvoldoende, dus niet de gewone voeding, meerdere mobo's van dit type geprobeert!). Volgens mij werkten andere GFTI4400 (oa MSI) wel met dit mobo. Weet iemand trouwens waarom??? Uit wanhoop had ik maar omgeruild voor MSI mobo icm Leadtek GFTI4400, dat werkte wel. Dit koste mij wel veel geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oi

Ik heb nu een

AMD AHTLON XP 1900+
MSI k7t266a PRo2 ( http://www.msi.com.tw/pro...0&MODEL=MS-6380E%20Ver1.0)
GF 4 MX440 ( ja, kweet dat er probs ermee zijn, daarom wil ik ervan af :) )
640MB DDR ram
WinXP

Na vandaag de pc-dump te hebben bezocht, zag ik een leuk kaartje liggen. Een Point Of View Geforce 4 PRO 128MB voor een aardig prijsje.

Ik vroeg dus aan de verkoper, of het wellicht problemen zou gaan geven met mijn MSI mobo. Die antwoordde : Ja, er gaat niet genoeg weinig stroom door de agp slot naar de kaart. ( bug van die mobo ).
Dat geloof ik best, want dat heb ik met mijn GF4 MX440 ook, maar kheb weinig problemen met instabiliteit.
Toen vroeg ik het weer aan een paar verkopers, die zeiden : ja, dat kan, geen probleem. Maar anderen antwoordden weer, nee kan niet.

Kan het nou, of niet? Of is het een kwestie van proberen? ( door goede afspraken te maken met de winkel zelf---geld terug als et niet lukt?---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hee, ik heb vandaag een Asus v8440 ti4400 gekocht, ik heb een MSI mobo,
ik klik hem erin en pc boot niet :(
monitor springt niet aan, toetsenbordlampjes gaan niet branden,geen piep niks :(

Is dat dat stroom probleem dan?

edit:
Nee dus :(
Ik d8 het ff, omdat ik hem ook nog op een ander (MSI) mobo getest had,
maar ik heb hem nunet op een Asus geprobeerd, precies hetzelfde probleem, is gewoon een doa dus :( en dat in het weekend :( gvd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Voor alle mensen met een Gigabyte 7VRXP. Een Asus Ti 4600 doet het prima op dit bord :Y).

In eerste instantie heb ik hem draaiende gekregen (na veel settings proberen) met een noname 230 voeding op lage settings. Na een voltmod (door Gigabyte) en een nieuwe voeding (Enermax 431 Silent) Loopt hij op de agressiefste instelling :9.

Heb btw een rev 1.1, op de 2.0 zou hij het direct moeten doen en de rev 1.0 kun je vast omruilen als je Gigabyte ff lief aankijkt ;)

Hope this helps....

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op 24 augustus 2002 @ 22:27:

edit:
Nee dus :(
Ik d8 het ff, omdat ik hem ook nog op een ander (MSI) mobo getest had,
maar ik heb hem nunet op een Asus geprobeerd, precies hetzelfde probleem, is gewoon een doa dus :( en dat in het weekend :( gvd :(
Laat me weten of ie et dan doet, want ik begrijp er geen bal meer van, of ie et bij mij WEL of NIET zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ter info:

Asus TI4400 (v8440) driver v2980 van asus site.
Asus A7V333 met pc2700 mem, xp1800 proc, laatste bios.
enermax 450 voeding.
sb live kaartje
2 netwerk kaartjes
w2k shared alles op irq11 usb,vga,sound,2x netwerk

Normale desktop operaties 24/7 no problem

Games TFC/CS/wc3 etc random lockups, soms naar uren soms na een kwartier, en soms helemaal niet. Lockup gaat altijd gepaard met een freeze screen en sound dat blijft hangen.

Ben nu bezig met de manual settings in de bios voor AGP, fast writes, FF, FF, UBCW

Hoewel ik gewoon het vermoeden heb, dat die GPU koeler van asus (dat stukje blik) gewoon onvoldoende is, en dat hij te warm wordt en vast slaat. heb dit namelijk eerder gehad met een matrox g200, gf2 mx die beide pasief gekoeld waren.

Anyway heeft iemand soortegelijke problemen met ongeveer dezelfde setup :?

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Hmm, nooit echt in verdiept in welke mobo- en gf4- en voedingcombo's problemen kunnen geven. Waarschijnlijk gewoon mazzel gehad. Met mijn systeem ben ik gelukkig tot nu toe geen enkel probleem op dit vlak tegengekomen. Gebruik nu drivers 30.82. Fastwrite staat niet aan, Sideband wel. (maar imo zijn die 2 niet echt superbelangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obiwanos nogal ja helaas
word er ziek van zelfs zie specs voor verschillen in systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Asus A7V333 KT333 Mobo'tje gaan kopen, en was ook van plan een MSI Geforce4 Ti4600-VTD 128MB DDR Tv/DVI kaartje derin gaan proppen, nou heb ik zonet enkele reviews opgezocht en gelezen dat die kaart enige grote heeft. Ik vraag me af of deze kaart wel degelijk zal passen, of zal het te nipt worden en een probleem vormen?
Iemand met deze combinatie?
Overigens nog een domme noob vraag, maar wat doet die VTD daar achteraan me gfx kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 17:22:
Ik wil een Asus A7V333 KT333 Mobo'tje gaan kopen, en was ook van plan een MSI Geforce4 Ti4600-VTD 128MB DDR Tv/DVI kaartje derin gaan proppen, nou heb ik zonet enkele reviews opgezocht en gelezen dat die kaart enige grote heeft. Ik vraag me af of deze kaart wel degelijk zal passen, of zal het te nipt worden en een probleem vormen?
Iemand met deze combinatie?
Overigens nog een domme noob vraag, maar wat doet die VTD daar achteraan me gfx kaart?
Misschien kun je voor dat geld beter een ati radeon 9700 kopen.

De kaart zal wel op het mobo passen, je behuizing zorgt eerder voor het probleem, zoek de lengte van de kaart eens en meet hoe groot je kast is, kijk zo even of het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook van plan die radeon te kopen, maar ik mis er toch net de 150 extra euros voor..
Dusja..
Toch al bedankt, en case kan ik pas meten als ik hem heb en die komt samen met die kaart
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik kan maaar nergens vinden of mijn videokaart ook op nieuwere moederborden past ik heb namelijk een msi geforce TI 4400 vtd maar kan nergens in de specs hierover iets terug vinden.
in dit topic heb ik wel gelezen dat dat AGP poort 2x en 4x 1,5v leveren.
kan iemand misschien opheldering geven ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
RawPeanut schreef op 17 juni 2002 @ 11:37:
Ik heb een Abit KG7-RAID, hierop draai ik een RAID array, nu wil ik een GF4 kopen met 128 mb, wat nu mijn vraag is, past deze kaart zodat ik nog wel mijn idekabels erlangs kan trekken? Die RAID ide aansluitingen zitten namelijk onderope het moederbord samen met de floppy aansluiting.

Kent iemand dit probleem?

/edit

Weet iemand de afmetingen ook van de Leadtek GF4 Ti4600 met 128 mb? Zal wel niet op de site staan maar dat check ik zo.

/edit
Het lijkt erop dat de IDE poorten wat verder naar onderen zitten. Dat zou betekenen dat je met lange kabels er zowiezo wel langs komt. Bij mijn Soltek 75DRV2 zitten de ide en floppy connectors precies in het verlengde van het AGP slot. Met een Asus GF2MX was dat geen probleem, maar met een Asus Ti4200 deluxe dus wel. Deze heeft een Ti4200/4600 printplaat en is dus iets langer, met precies aan het einde een paar condensatoren. Nu moet ik dus de floppyconnector heel erg plat maken en dan direct de kabel onder de AGP kaart door doen, want via de normale kant zit hij tegen een condensator aan. Aangezien het een rounded floppy kabel is, zit het zwarte omhulsel nu iets hoger dan waar het hoort te zitten, maar anders past t niet.
marzzman schreef op 28 juli 2002 @ 11:16:
[...]

Kan niemand deze twee vragen (welke kaart ? - en - welke Ti4200 heeft 128MB op 500Mhz ?)

Voor mij beantwoorden :?

Thnx in advance :P
De Asus v8420 Deluxe (Ti4200) heeft het op 550MHz draaien, en de core op 260. Dit kun je makkelijk op 300/600 zetten en met een beetje geluk op 310/660. De kaart is wel wat duurder, maar je krijgt er dus supersnel geheugen en tv-in en tv-out bij. Oh, en stereo-3D-glasses, amar dat is niet zo'n interessante aanwinst.

--------------

Over de oude drivers: je zult wellicht problemen krijgen met dirextX of diverse spellen. Ik heb drivers 30.82 en die draaien stukken beter dan de 40 serie. Als de 6.xx drivers een oplossing zijn, is dat natuurlijk wel handig, maar ik vraag me af of ze de GF4 wel volledig ondersteunen.

--------------

Over de Xbox of een Geforce op een wat trager systeem: Zeker weten de Xbox, dat is voor games de ultieme console. Beelden zijn super en Dolby digital is ook mogelijk als je dat wilt. Games zijn 20 euro duurder, maar dat is het wel waard vind ik. Als het een snellere PC was, kon je nog nadenken over welke games hij toffer vindt. Spelen die vooral met de muis bediend worden, kom je natuurlijk niet tegen op de Xbox. Ander voordeel van Xbox: je hebt niet dat geklooi met geforce kaart merk dit past niet op merk moederbord dat en al dat driver gezeik. Daarom heb ik een Xbox gekocht.
Ik heb toch ook een geforce 4 ti4200 gekocht omdat ik er toevallig goedkoper aan kon komen, en ik heb een wat sneller systeem. UT2003 draait super!
De PC zal hij toch wel gebruiken voor internet e.d.
Phaerion schreef op 10 juli 2002 @ 03:37:
Nou ik heb me Leadtek ti4200 128 mb
ondertussen ook al binnen....

Alleen bij 295/486 mhz overclock liep
3Dmark vast. :{

De kaart wordt erg heet en ik denk dat
ik die ThermalTake koeler(Of hoe heet dat merk)
ga halen.

Die heeft een full coper heatsink en een
sterkere ventilator wat wel weer de nodige
graadjes zal opleveren.

Iemand ondertussen ook al ervaring met die
ThermalTake koeler??
Die thermaltake lijkt beter dan dat hij is. Je moet wel een hele brakke koeler op je kaart hebben wil die thermaltake echt merkbaar effect hebben. Een paar graden zal wel lukken, maar verwacht geen wonderen. Een paar Mhz misschien, maar meer ook niet. Het is wel een mooie koeler, dus als je een raampje in je pc kast hebt, is het wel leuk. Ik had er vandaag bijna een gekocht, maar hij werd me door de winkelier dan toch afgeraden, hij zei letterlijk: "Het is tòch Thermaltake". En dat is ook wel zo, ze maken mooie dingen, maar niet altijd even effectief. De onderkant is niet mooi glad en er zitten drie schroefgaatjes waardoor de onderkant ook niet helemaal de GPU raakt. Hij maakt ook meer herrie. En de aansluiting past niet op de videokaart zelf, je moet het verloopje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blunt
  • Laatst online: 25-06-2023
hetnet schreef op 28 mei 2002 @ 17:22:
Aangezien ze steed goedkoper worden, wat te doen.
Of ik koop een Xbox voor zoon, of een Gf TI4200 voor in dual P3 677.

Wat zou sneller zijn ! P3 dual 677 met 512Mb sdram, of Xbox ?

Of andere vraag wat zou jongen (bijna jarig) van 14 leuker vinden ?
Ik ben 15 en ik weet wel wat ik kies!!!!!!

DE P3 DUAL 677 MET GFTI ( zo snel is ook niet nodig, maar wel leuk)

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Compatibility 3D demo's

3DMark 99 max
Windows 2000: enable Windows 98 compatibility mode

Dragoth Moor Zoological Gardens:
Emulatie misttabel inschakelen

isle of morg:
Emulatie misttabel inschakelen

ATI Rage Dawning
1. installeer deze fix: http://www.soundcardcentr.../demodownloads/dawncr.zip
2. Voor Windows 2000: Enable Windows 98 compatibility mode

Radeon's Ark demo
1. installeer deze fix http://www.soundcardcentr...nloads/arkdemo8500fix.zip

Oproep:
Weet iemand een manier om de Matrox G400 techdemo op andere kaarten dan de G400 te draaien??
* Tyrian is verzot op 3D demo's

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Zou een GF 4 ti 4400 of 4600 nog lukken met m'n thunderbird 1200 mhz of gaat de processor toch bottleneck geven?

Anderzijds vraag ik me af of die betere filters alleen maar invloed hebben op beeldkwaliteit of echt ook beter zijn voor je ogen?

Is vb. 32 bits ook beter voor de ogen dan 16 bits, of is doordat het vermoeiender is, juist slechter?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Of spelen die 'verbeterde' filters weinig rol voor je ogen?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

iemand?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond iets lomps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sorry hoor, maar de vragen die jij stelt... de antwoorden kun je zo allemaal lezen in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

warp schreef op 23 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

Sorry hoor, maar de vragen die jij stelt... de antwoorden kun je zo allemaal lezen in de FAQ.
Waar dan? Er staat enkel dat vb. Radeon iets betere 2d filters heeft als vb. Nvidia kaarten...

Dat is m'n vraag niet; ik vraag of die filters & 32 bits beter zijn voor ogen of niet?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

nog maar es proberen... schopje ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een p3 866 mhz en nou wil ik een ''Aopen Geforce 4 mx440'' kopen, maar ik vraag me af of het wel zal afspelen op mijn pc (ik heb een Packard Bell). Ik heb 128mb w-geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

yup die mx440 moet je zekers kunnen gebruiken, heb er zoeen nog geplaatst bij mijn neef & die had een duron 750. Het scheelde een heel pak met z'n tnt 2 :o

[ Voor 0% gewijzigd door The.Force op 25-10-2002 19:29 . Reden: wil iemand MIJN vraag beantwoorden... ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 20:49
argh, mijn nieuwe Asus geforce4 ti4400 wil niet draaien op 89mhz AGP
en dat terwijl m'n ouwe geforce2 daar geen problemen mee had
degenen die ook een p3b-F bordje hebben, is dat op te lossen of ben ik gedoemd
750 mhz te draaien?
ik heb al geprobeerd AGP te disablen, agp op 1x en sideband adressing uit te zetten, maar het ding komt niet eens in windows op 133 mhz fsb, en bij 124 mhz fsb loopt 3dmark vast

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenicem
  • Laatst online: 30-07 14:43
He, ik zit met heel wat shit met me Tyan K7 Thunder (Dual AMD 1.2ghz) in combinatie met me Gainward Geforce 4 MX 420. Eerst kon ik maar ongeveer 10 a 15 minuten een spel spelen totdat me computer finaal crashde. Met bios update kan ik nu wel spellen spelen zonder dat ie finaal crashed, maar nu blijft ie af en toe hangen en daarna gaat alles opeens 18 keer zo snel... en dan gaat het weer normale snelheid totdat ie weer blijft hangen enz.... continu. :(
Weet iemand hier iets vanaf?

Nog iets, weet iemand waarneer de nieuwste kaart van nVidia op de markt komt? Toch NV30 ofzo? Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

bad boy, Arsenicem, een tweaker moet op de hoogte zijn van het laatste hardware nieuws ;)

''Nvidia was expected to have its NV30 processor, to be sold as the GeForce 5, on the market by now. But problems stemming from shifting to a new chipmaking process have bumped back the chip by several months. Analysts now expect Nvidia to have a handful of new chips on the market by Christmas, but volume shipments won’t begin until early next year.''

M.a.w ze zullen waarschijnlijk in de lente van volgend jaar uitkomen...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende probleem; onder medal of honor (1.11) krijg ik echt zeer varierende fps, meeste tijd zit ik 99+ fps (meer dat 99 fps geeft de fps teller niet weer) en dan zaktie ineens in tot onder de 30. Ik neem aan dat dit gewoon aan het spel licht ofzo, want gezien mn specs zou ik hem wel vloeiend moeten kunnen draaien. Iemand nog meer zulke fps probs bij mohaa?

btw ik draai 1024x768x32, alle details @ high, fsaa uit. ti4200 @ 335 / 630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik speel alleen maar MoHaa en idd dat ligt aan het spel. Wij draaien op onze server veel custom mappen en die worden o.a. geselecteerd op FPS ... soms zitten er elementen in de map die de FPS vet laten zakken. Probeer hem maar eens: 213.206.90.7:12207 custom map pack downloaden op www.exxes.nl

Ik zit ook te denken aan een Ti4200 128 Mb (heb nou een GF2MX 200 32 Mb) ... denk toch dat ik het ga doen op mijn Abit KT7a met 1 Ghz AMD dondervogel. Ga ik hem toch maar weer OC'n naar 1333 of zelfs naar 1400..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Welke geforce 4 moet ik kopen ???
Vooral welk merk raden jullie me aan ?
Wil niet meer dan 100 euro uitgeven !!!
Dus wordt een mx, maar van welk merk,
en zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten,
tv-out is niet nodig, liefst zonder zelfs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Neem dan een GF 4 mx 440 , welke fabrikant maakt niet echt uit aangezien de prestaties onderling nauwelijks verschillen hoor! En wat die tv-out betreft, die zit bij de meeste modellen er toch standaard op.

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Nu mijn vraag nog es: Op m'n 1200 mhz zou ik daar een ti 4400 - 4600 in plaatsen, of is m'n cpu toch de bottleneck en kan ik beter een gewone 4200 steken?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Daar kun je denk ik het beste een Ti4200 insteken. Die anderen kunnen ook, maar ik denk niet dat je er heel veel winst mee behaald. En die Ti4200 kun je altijd nog overklokken hè ;) De meesten halen makkelijk 300/600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club 3d gf 4 mx 440 BGA @ P2 350 @ 490 met chantech BX mobo

soms wat problemen met opstarten , maar wel stabiel in win 2k

zal een agp voltage probleem zijn, agp trekt et niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg mijn cam niet meer aan de praat sinds ik deze nieuwe V8420 Deluxe heb gekocht met mijn ouder V6800 Deluxe deed hij het wel altijd goed

Het is een analoge cam die het normaal altijd deed aansluiten op de video-in in windows xp deed hij het nooit maar in windows 98 wel altijd maar nu werkt onder win98 de cam ook niet meer.

Hoe komt dit of is dit normaal dat bij de nieuwe Asus kaarten dit niet meer werkt ik weet dat bij de V8200 Geforce 3TI200 het nog werkte.

IEmand een Idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er voor dat Vivo ding Drivers want volgens mij ligt het daar aan de Geforce 3 en lager had dat ding nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een Creative 3D Blaster GF4 MX420 64MB SDR AGP,TVout op de Asus P4T533-C, S-478, i850E zetten, zou dit gaan lukken? want op de asus site staat dat alleen 1,5 Volt kaarten erop kunnen, en ik kan geen informatie vinden op hoeveel volt de GF4 MX420 draait....
Bron: http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=121272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
geen probleem, die geforce4 draait op 1.5 volt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ik heb een geforce 4 ti 4600 bestelt...
loopt dat 100 % op een xp 1800 en 512 DDR ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Meer mensen ervaring met een Asus A7A 266 en een CLub3d Geforce 4 TI 4200 128DDR??? ik heb namelijk dat mobootje en die gpu krijg ik morgen :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 21:54 . Reden: 266 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hoe zit het eigenlijk met het stroomverbruik van een 64 MB versie t.o.v. de 128 MB versie van een Ti4200 kaart. Zit daar echt behoorlijk verschil in?

Overigens gaat de kaart gebruikt worden in combinatie met een P!!!-800E, dus het kan goed zijn dat de hogere clock vd 64 MB versie niet veel verschil geeft. Ik heb echter geen zin een zwaardere voeding te gaan kopen, de 235 Watt die er nu inzit zou moeten volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag de chaintech gf4ti4200 128mb ddr (vivo) besteld. Heb met de verkoper gekeken of ie ging passen op een epox 8kha+ maar die had ie niet meer liggen. Heeft 'm wel getest op een 8KTA3+, daar past hij wel op iemand een id of het gaat werken op mijn mobo?

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

ik krijg m'n refreshrate van m'n monitor niet hoger dan 75Hz op m'n nieuwe Gforce4 ti4200 :? hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand een GF4 Ti 4200 i.c.m een Anus A7V266-E?
Ik ben vooral geintereseerd in welke bios versie je gebruikt, aangezien ik veroordeeld ben tot bios versie 1004b, elke andere bios geeft stabiliteits problemen.

Ik wil een PoV GF4 ti 4200 SE of PoV GF4 ti 4200 XP aanschaffen, is dit een goede keus? Ik heb verder een XP1500+ en DDR.

Is er iemand die een van deze kaarten heeft die me kan vertellen of de koeler een beetje stil is, en anders of deze een beetje makkelijk te verwijderen is, dan neem ik gelijk een Zalman ZM80HP mee tijdens de HCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obiwanos schreef op 25 augustus 2002 @ 13:38:
Ter info:

Asus TI4400 (v8440) driver v2980 van asus site.
Asus A7V333 met pc2700 mem, xp1800 proc, laatste bios.
enermax 450 voeding.
sb live kaartje
2 netwerk kaartjes
w2k shared alles op irq11 usb,vga,sound,2x netwerk

Normale desktop operaties 24/7 no problem

Games TFC/CS/wc3 etc random lockups, soms naar uren soms na een kwartier, en soms helemaal niet. Lockup gaat altijd gepaard met een freeze screen en sound dat blijft hangen.

Ben nu bezig met de manual settings in de bios voor AGP, fast writes, FF, FF, UBCW

Hoewel ik gewoon het vermoeden heb, dat die GPU koeler van asus (dat stukje blik) gewoon onvoldoende is, en dat hij te warm wordt en vast slaat. heb dit namelijk eerder gehad met een matrox g200, gf2 mx die beide pasief gekoeld waren.

Anyway heeft iemand soortegelijke problemen met ongeveer dezelfde setup :?
Ja ik! Bijna precies hetzelfde. Zoals jij zegt desktop operaties -> no problem.
Game'en -> direct vastlopen. Pc aanlaten staan en later terug komen -> blue screen.
En wel met de volgende melding: IRQL not less or equal.
Ik heb alles geprobeerd en niks help. Dit zijn mijn specs:

Asus A7V333, RAID, USB2.0, Onboard sound (bios 1015)
AMD Athlon XP 2200+ (molex cooler)
512 MB Samsung 2700 Ram (2 x 256 mb)
Maxtor 80 GB Liquid
Asus V8440 Deluxe (Ti4400) 128 MB
Soundblaster Audigy Platinum Ex
Samsung SD 616 DVD
Samsung SW240 (40 x brander)
3Com Nic

Iemand ENIG idee wat hier de storende factor is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 00:51:
[...]

Game'en -> direct vastlopen. Pc aanlaten staan en later terug komen -> blue screen.

Maxtor 80 GB Liquid
Samsung SD 616 DVD
3Com Nic

vreemd, ik heb nergens last van, maar wel bijna dezelfde hardware
misschien heeft het met raid te maken ofzo, dat heb ik niet en in elk geval 1 van jullie wel, het lijkt me sterk dat het een hitte probleem is want die PC van mij wordt behoorlijk warm maar vastlopen ho maar
volgens mij heb ik'IRQ less or equal' ook wel eens langs zien komen in het grote asus a7v333 topic, kijk daar anders eens

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 20 november 2002 @ 01:58:
[...]

vreemd, ik heb nergens last van, maar wel bijna dezelfde hardware
misschien heeft het met raid te maken ofzo, dat heb ik niet en in elk geval 1 van jullie wel, het lijkt me sterk dat het een hitte probleem is want die PC van mij wordt behoorlijk warm maar vastlopen ho maar
volgens mij heb ik'IRQ less or equal' ook wel eens langs zien komen in het grote asus a7v333 topic, kijk daar anders eens
Dat topic heb ik al 1 of 2 messages gepost, maar daar is ook nog niet een oplossing naar voren gekomen die helpt. Ik heb vandaag mijn moederbord + CPU + geheugen teruggestuurd naar de leverancier. Ze gaan daar kijken wat er niet goed is. Dus ik wacht met smart op de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Draait nu sinds het weekend stabiel:

Mobo: Asus P2B rev 1.10
CPU: P!!!-800E
gfx kaart: AOpen Geforce4 Ti4200 64 MB
PSU: 235 Watt

De GF4 vervangt een Matrox Millennium G200. Het installeren ging probleemloos (net als de deinstallatie van de Matrox kaart overigens). 3DMark2000 score ging van pakweg 1500 omhoog naar zo rond de 6500 bij dezelfde resolutie en kleurdiepte. 3DMark2001SE heb ik nog niet geprobeert. Overigens moet ik wel zeggen dat de kleurweergave van de GF4 zichtbaar slechter is als van de oude Matrox G200. De kleuren zijn gewoon fletser en het hele beeld lijkt minder "crispy".

Ik ben wel onder de indruk wat betreft het moederbord: het P2B is eigenlijk toch al vrij oud spul, maar slikt al die moderne spullen zonder morren.

Het lijkt erop dat de GF4 overcapaciteit heeft tov de CPU. De 3Dmark score bleef ongeveer hetzelfde bij 800x600x16 en 1024x768x32. Pas toen ik AAx4 aanschakelde liep de score een paar honder punten terug. Ook bij het (oude) UT bleef het aantal FPS nagenoeg gelijk toen ik van de oude settings (800x600x16, medium details), overschakelde naar de nieuwe (1024x768x32, high details).

edit:

Wat betreft weergavekwaliteit: in safe mode en onder Ghost (DOS) is het beeld niet zuiver. Net of er een soort moire patroon doorheen loopt (als een TV die niet zuiver is afgestemd op de zender). Het komt en gaat. Dit effect treedt dus alleen op bij een refresh van 60 Hz.

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 27-11-2002 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 00:51:
[...]

Maxtor 80 GB Liquid
Samsung SD 616 DVD
3Com Nic

Maybe:

Er gloort hoop.... :)

Na het lezen van vele posts en FAQ's, ben ik eens gaan rondvragen.
Mijn voorlopige conclusie is dat de oorzaak van het probleem zit in de VIA AGP-driver.
Met name de ondersteuning van 8X AGP in combinatie met niet 8X AGP compatibele kaarten lijkt mij een bottleneck. Dit laatste concludeer ik uit de melding van mijn (40.72) nVidia-driver, die doodleuk meldt dat mijn kaart (GF4 MX440) 8X AGP ondersteunt! :?

De proef op de som:

Na verwijdering van ALLE drivers die met de VGA-kaart te maken hebben (VIA 4-in-1 en VGA-drivers) heb ik ALLEEN de met mijn kaart meegeleverde VGA-driver geinstalleerd.
En ziedaar: NFSHP2 draaide ZONDER crashes. :7

Voorlopige conclusie:

De nieuwste AGP-driver van VIA gooit roet in het eten. :r

Advies: (8>

Begin met het verwijderen van de VGA-driver, daarna de VIA 4-in-1 driver.
Installeer vanaf de meegeleverde CD de VIA 4-in1 driver en daarna de AGP-driver.
Test of dit stabiel draait.

Zo nee, de-installeer dan de AGP-driver en test opnieuw. Helpt dit, dan kun je oudere AGP-drivers proberen, waarbij je steeds 1 release hoger probeert, net zolang tot de zaak weer crasht. ga dan 1 release terug. Vervolgens kun je steeds nieuwere VGA-drivers proberen.

Zo ja, probeer dan stap voor stap nieuwere 4-in-1 en nieuwere VGA-drivers. (niet tegelijk uiteraard, want dan weet je niet door welke de boel eventueel crasht!).
Mocht 1 van beide typen drivers de boel laten crashen, ga dan 1 release terug.
Van het andere type kun je dan nog nieuwere versies blijven proberen. (uiteraard weer tot de boel crasht, en dan 1 release terug.)

Ik ga zelf bovenstaande procedure volgen en zal berichten wat mijn bevindingen zijn. B)

Noot: Onlangs heb ik een systeem gebouwd met ASUS A7V8X BSR BIOS v.1008 VIA 4-in1 4.43/Hercules Radeon 9700 PRO met ATI Catalyst 2.4/512 MB Corsair PC3200 CL2/Athlon XP 2200. :9~ Alles stabiel..... 8)

Yours truly _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

past een geforce 4 point of view ti4200 xp 128 mb op mijn systeem? check mijn specs voor systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Raiden, ik denk toch dat je een betere voeding nodig hebt. 300 watt lijkt me genoeg. :)

Verwijderd

Oplossing gevonden:

De boosdoener is de VIA VGA driver v. 4.30. :(

Wanneer je de VIA 4in1 4.38 installeert en daarna de 4in1 4.43 ZONDER de VGA-driver moet het probleem over zijn. :+

Aanvulling: na het installeren van de 4in1 drivers moet je nog even naar je IDE-controller en een driver-upddate doen. XP vindt de VIA-driver vanzelf.
Vervolgens installleer je de VIA USB-fillterdriver en tenslotte de VGA-driver (40.72 of wat je wil).

Aanvullende tips: gebruik de volgende instellingen in je BIOS:
DRAM Interleaving ON
DRAM-speed: NORMAL
AGP Aperture: 2x je VGA-memory

Mijn systeempje kon (locked) ineens naar een FSB van 155 (hoger liet het BIOS niet toe).
3D werd echter niet stabiel.
Niet OCed haal ik nu ca 5240 3D marks. Dat is een stijging van ca. 300.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik hier goed zit, want dan vind ik misschien een oplossing voor mijn probleempje:
Geachte tweakers,

Ik heb een GeForce4 MX420 met TV-out, AGP.
Deze heb ik ingebouwd in een Compaq EP series 6450/10 NTL (relevant?...vast wel)
Deze compu draait XP pro.

Als ik de computer opstart gaat alles goed, ik log in, windows herkent de kaart, vervolgens wordt het beeld zwart, en zie ik even z'on "blauw gezichtje achtig iets". En dan weer een zwart beeld...

Ik heb hiervoor ook een Geforce 2 MX400 (AGP) erin gezet, en toen kwam er na het "blauw gezichtje achtig iets" gewoon weer beeld, zoals het hoort lijkt me.

Duzz, waarom doet mijn GF4 zo moeilijk is de vraag...

Alvasr bedankt,

Yoel
Pagina: 1 2 Laatste